emmawelinder

Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Vilka är ni?

Av Emma Welinder - 25 juli 2014 15:24


Hej i värmen! Tror inte jag behöver kommentera hur varmt det är idag. Pjuh! Nästan skönt att komma till jobbet, här är så svalt och skönt.
Idag fick jag sova ut lite. Tycker faktiskt inte det är något problem att sova på natten sålänge man har fönstret öppet. Då blir det ganska svalt o skönt + att vi har ju vår balkong utanför sovrumsfönsterna som gör att solen når inte in i sovrummet på dagen. Tror det gör ganska mycket!

Sen blev det lite småfix på förmiddagen, skulle lämna tillbaka en tröja på nova, handla lite mat på Ica o Chrille skulle inom systemet. Imorgon ska vi upp till Sofia och Adam i Halmstad så det är skönt att ha fixat allt in för det idag.

Sitter på jobbet nu, och medan jag sitter och skriver på datorn så hör jag på radion att en man som blivit dömd till fängelse för våldtäkt nu slipper fängelse (såklart) för man kom fram till att eftersom våldtäkten gick fort (Gud vad omtänksamt av honom) så skulle han få slippa fängelse. Är inte det den sjukaste resoneringen någonsin! Detta kommer jag gå och irritera mig på hela dagen. Alltså, hur d u m får man va. Varför inte bara skita i att ha våldtäkt som något olagligt, för det är ju ett skämt just nu! Som när en man slapp fängelse då han våldtog en kvinna som skrek nej, men han trodde det var en del i akten, så nu snackar man om att införa en samtyckeslag. Är inte det hela poängen med våldtäktslagen, att man har sex med något mot dess vilja? Sverige är ett så jäkla mesigt land!

Men nu till något roligare, er! Jag ser ju statistik på hur många det är som läser min blogg och jag kan ju säga utan att överdriva att jag är chockad (på ett bra sätt) över hur många som faktiskt läser. Trodde jag skulle ha runt 10 st unika (alltså olika) läsare, men har faktiskt nästan 100 st unika läsare i månaden! Haha tror inte jag kan räkna upp 100 personer jag känner så hade varit kul om ni hade känt för att lämna en kommentar om vilka ni är! :-)

Ha en bra fredag!

Frukost på balkongen. Hade ingen roligare bild att lägga upp idag :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Welinder - 5 mars 2017 18:38

Gokväll! Idag är det sista söndagen i lägenheten. Nästa lördag går flyttlasset till Kävlinge. Vi har därför unnat oss lite extra idag och haft en riktigt bra dag! Vi började med en extra god frukost. Jag gav fästmannen lite sovmorgon och körde ner...

Av Emma Welinder - 25 februari 2017 16:55

Hej! Igår var jag och Hugo ute i snön. Tänkte att det skulle vara spännande för honom att prova på att hoppa i snön:-) Olympuskameran levererade bra bilder! Hoppas ni har en fin helg! ...

Av Emma Welinder - 11 februari 2017 10:37

Godförmiddag! Nu sitter jag helt slut i soffan efter ett intensivt spinningpass. Fick ställa klockan på halv nio imorse så är dubbelt trött nu. Tror inte vi somnade förrän halv två nämligen. I torsdags kväll var vi och skrev på papper hos mäkla...

Av Emma Welinder - 8 februari 2017 23:24

Gokväll! Ja nu har snön fallit här i Lund. Tack och lov! Är sååååå trött på det gråa vädret. Tar snö alla dagar i veckan. Chrille byggde en liten godis-snögubbe till Hugo som nyfiket tittade på :-) I tisdags var vi båda lediga så vi drog till...

Av Emma Welinder - 5 februari 2017 15:38

Godeftermiddag! Det har verkligen varit full rulle denna helgen men det är bara kul för tycker att hela januari gjorde vi inget vilket blir dötrist. I fredags var vi och simmade på dagen (Gud så tråkigt det är, men bra träning) och på kvällen kom...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards