emmawelinder

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma Welinder - 30 juni 2014 17:11


Underbar start på veckan att vara ledig både måndag och tisdag! Dock känner jag mig lite sämre igen, ont i huvudet och öm i halsen så det blir ingen spinning ikväll:-( Såg verkligen fram emot att få träna normalt denna veckan.
Istället har det fått bli Vampire diarys och en rensning av t-shirts och linnen i garderoben. Slängde nog hälften, så nu känns garderoben tom men det är också så skönt att bara ha kläder man tycker om och vet att man använder!

Igår var vi som sagt i Lomma och det var väldigt trevligt som vanligt. Längesen nu! Man märker så stor skillnad på Liam varje gång man ses. O han är ju så go så man längtar ju lite extra tills det är dags för en själv :-)

Nu blir det mer TV-tittande och vila så man kan få bli frisk snart!
Ha en skön måndagskväll!

Av Emma Welinder - 29 juni 2014 16:28


Hej! En riktig söndag idag med regn hela dagen. Vi som många andra valde att åka till nova idag, en regnig söndag första helgen efter löning. Där var lite folk, men vi fick också plats :-) Jag skulle ha ett par löpshorts och var inne på både Intersport och stadium men ingen hade sådana jag ville ha. Tycker att alla har sådana nu så trodde där skulle finnas massor, men icke. Gick in på hm och där (!) har dom ett par vanliga svarta, med ficka, på rea för 100kr. Taget. Hittade även ett par fina svarta skor som jag letat efter länge men inte hittat rätt, somriga, klack och sköna att gå i framför allt :-) Sist men inte minst hittade jag massa fint inne på Vero moda! Tröjor man kan ha både sommar och höst, vilket min garderob skriker efter! Är så trött på dom kläder jag har i garderoben nu som man haft hur länge som helst! Imorgon blir det rensning!

Nu åker vi till Lomma till chrilles bror Andreas, Carro och Liam för lite pizza och mys!

Ha en fin söndag!

Av Emma Welinder - 28 juni 2014 23:06


Hej!
Idag var en 12h jobblördag för min del, 6-18. Pjuh! Riktigt skönt att komma hem, speciellt när man har världens underbaraste att komma hem till, som spenderat hela sin lediga dag till att laga min favoriträtt från TGI Fridays! Den blev riktigt lik! Så nu är vi mätta och ligger i soffan och kollar på film. Först Liar liar och nu Signs. Usch kommer ångra valet av den sista filmen, gör det varje gång jag ser den. Sjukt läskig!

Ha en bra lördagskväll :-)

Av Emma Welinder - 27 juni 2014 23:06


Hej! Idag fick jag sjuka mig från jobbet:-( Var inställd på att ta mig iväg imorse, men mådde alldeles för dåligt när jag gick upp och skulle äta frukost. Vet inte varför men att ringa och sjuka sig tycker jag är riktigt jobbigt, man känner sig så skyldig på något sätt. Kanske bara är jag...

Tårtan som jag gjorde igår blev faktiskt lyckad :-) Kan verkligen rekommendera den!
Receptet till den är följande:
Lager 1: Kladdkaka
100g margarin
2 ägg
3 dl socker
1 dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
Häll i form, in i ungen 25 min på 175 grader och låt sedan svalna i kylen.


Lager 2: Chokladmousse
200g mjölkchoklad
2 msk socker
2 äggulor
3 dl vispgrädde
Vispa grädden lätt. Vispa äggulorna och sockret i en annan bunke. Smält chokladen och blanda i äggblandningen. Vänd i grädden. Häll ovanpå den svalnade kladdkakan och ställ i kylen några timmar.


Lager 3: Vit chokladmousse
200g vit choklad
2 gelatinblad
3 dl vispgrädde
2 äggulor
Gör samma som chokladmoussen med undantag att vispa endast 2 dl grädde och värm resten i kastrull och lägg i gelatinbladen.

Låt helst stå i frysen. Ta fram och sätt den i kylen någon timme innan servering!


Mums!!

Av Emma Welinder - 26 juni 2014 13:03


Hej på er!
Det blev en 1,5 h långpromenad igår, vi klarade oss får regnet trots att det låg mörka moln runt hela Lund! Riktigt mysig runda, älskar denna sidan av Lund när man kan gå 10 min sen är man ute och går vid åkrar/skog/sjöar/åar! Dock känner jag mig inte så bra idag :( Extra tråkigt då vi hade tänkt spela badminton! Det får bli nästa vecka istället.
Dagens sysselsättning blir att baka en chokladkladdkaka/moussetårta! Va inne på en bakblogg och hittade detta receptet som jag bara va tvungen att testa! Visar hur det blev imorgon.

Ha en bra torsdag!

Av Emma Welinder - 25 juni 2014 16:38


Klockan är 16.30 och jag säger godmorgon! Sista natten avklarad nu. Kom i säng åtta i morse och gick upp kl två idag för att försöka vrida tillbaka dygnet lite, men det gick verkligen inte att hålla sig vaken så fick lägga mig igen och sova, o vaknar av lite åskmuller nu halv fem! Jag och Johanna tänkte ju ta en promenad ikväll så hoppas det inte blir sådant regn som igår, men det ser ju inte så lovande ut just nu!

Till något helt annat, fick hem en brödkorg igår som jag hade beställt. Satt och googlade runt och råkade hitta denna för 95kr så klickade hem den! Chrilles reaktion: Oj, ja, den va ju...söt. Haha! Vi har hittat en från cervera som vi båda tycker om men kunde inte låta bli att beställa denna också:P

Nu blir det upp och äta frukost! Ha en bra kväll!

Av Emma Welinder - 23 juni 2014 22:14


Go'kväll!
Dagen idag har spenderats på Väla i Helsingborg. Fick shoppat lite grejer med oss hem! Bl.a ett par solglasögon med bra uv-skydd som jag lovat mig själv att jag skulle köpa denna sommaren då mina 69kr HM-glasögon inte hjälper ett smack när det behövs som mest! Har väldigt ljuskänsliga ögon, så ett par ray ban fick följa med hem :D Blev även 2 vaser, 2 skor och ett linne! Så nu ekar det i plånboken men som tur är så är det ju löning snart;)

Sen blev det hem, spinning, äta och nu sitter jag på jobbet och ska jobba natt fram till kl 6 imorgon bitti!

Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emma Welinder - 22 juni 2014 15:38

Hej på er!

Idag har det varit en väldigt lugn och skön dag. Sov ut till 11.15, gick upp och åt frukost, satte på TV:n i bakgrunden och storstädade lägenheten. Kanske inte det roligaste i sig men känslan när man sätter sig i soffan efteråt är så härlig. Har svårt att slappna av när det är stökigt omkring mig, så städning blir på så sätt något avslappnande för mig!

Nu är det dessutom Hela Sverige bakar på TV. Ett perfekt program att slötitta på en söndag! Har även suttit och pillat lite med bloggen under tiden. Tog mig "bara" tills nu att komma på hur man får till en bild på headern, bakgrundsfärg och en presentations bild, lite trög som man är! Så nu ser bloggen lite roligare ut :D


Kom även att tänka på att igår var det 2 månader sen Chrille friade! 2 månader som förlovade och jag kunde inte vara lyckligare!


Ha en skön söndag!


 

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards