emmawelinder

Alla inlägg under november 2016

Av Emma Welinder - 27 november 2016 20:05


Hejsan! Denna helgen har det varit fullt upp med att fixa inför kalas och Chrilles födelsedag idag.
Igår så firade vi min och Chrilles födelsedag med Chrilles släkt. Vi körde på jultema :-)

Hemmagjord smörgåstårta till middag

Och chokladmousse tårta till efterrätt

Hugo och Kajsa kom bra överens

Idag är det chrilles födelsedag och det skulle firas! Började ju såklart med presenter.

Han blev lite snopen när han öppnade sitt lilla lilla paket och det var en liten smyckesask.

Men när han öppnade den så låg där en nyckel i. Han gissade på en hoj.

Och det var det!

I det andra paketet låg där ett plättjärn. Chrille har nämnt några gånger att han varit sugen på ett plättjärn :-)


I eftermiddags så gick vi ner en sväng i stan och kollade vi på bio. Fantastiska vidunder. Jag gillade den inte så mycket faktiskt. Men det var mysigt att gå hem genom stan när allting var så fint upplyst.

Väl hemma blev det fläskytterfilé, hemmagjord potatisgratäng, pepparsås och sparris. Yum!
Tänkte börja kolla på serien Svartsjön nu.

Hoppas ni haft en fantastisk helg!

Av Emma Welinder - 24 november 2016 09:15


Hej torsdag! Snart är även denna veckan avklarad. Vi kommer ha fullt upp med kalas och födelsedagsfirande i helgen :-)

Denna veckan har jag och Johanna börjat att labba i vårt exjobb vilket har varit roligt. Idag ska vi analysera och se om vi har lyckats med det vi ville. En tumregel är att det aldrig blir som man tänkt sig i verkligheten.


Hoppas ni får en härlig torsdag!

Av Emma Welinder - 19 november 2016 19:29


Hejsan! Denna veckan har varit ganska lugn skolmässigt. Jag och Johanna har förberett lite i labbet till nästa vecka. Herre Gud så skitigt det är, och oordning på alla grejer. Både jag och Johanna fick panik och började skrubba bänkar och sortera i skåpen.


Idag har vi, tillsammans med Chrilles bestman och hans fru o barn, varit hos Stiliga högtidskläder i Malmö och provat ut kläder till killarna till bröllopet. Chrille var ju bestman på Andy och Mias bröllop så nu var det ombytta roller. Kul!


Efteråt åkte vi hem till oss och fikade. När dom sen kört bytte vi om till träningskläder och körde till furulundsskogen och sprang.
Nu har vi precis ätit lördagsmiddag, fondue. Så gott!


Hoppas ni också får en mysig lördagskväll!

Av Emma Welinder - 16 november 2016 12:30


Hejsan! Är verkligen förvirrad på dagarna denna veckan. Måste tänka efter två gånger vilken dag det är.
Igår eftermiddag blev jag jätteillamående och fick gå hem från skolan. Skippade träningspasset och vilade. Blev även en liten kladdkaka på kvällen. Imorse när jag vaknade så kände jag mig bra igen så det blev en morgonpromenad på en timme och sen har jag tagit det lugnt i soffan och slötittat på tv. Ska iväg till skolan i eftermiddag.

Nu har jag verkligen tagit tag i min kost och träning igen. Det var bara att inse att det inte fungerade när jag läste kurser och tentade. Med den stressnivån så behövde jag allt som kunde lugna mig. Godsaker får mig att må bra helt enkelt ;D
Men nu äter jag bra och tränar igen och det visade resultat på vågen imorse. Trots kladdkakan igår så har jag gått ner 1,3 kg sen förra måndagen! Jag har motstått all efterrätt som det bjudits på i helgen och det tror jag gjort mycket.


Hoppas ni får en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 13 november 2016 10:17


Godmorgon! Idag tog vi en härlig sovmorgon. Har inte tagit oss upp ur sängen än.
Igår var det gåsmiddag/Majkens kalas/Gerts kalas/fars dag firande hos mina svärföräldrar. Jättetrevligt o gott, och full fart med barnen.


Idag blir det ankmiddag och fars dag firande hos mina föräldrar! Tänkte försöka hinna med en löprunda innan dess.

Hoppas ni får en fin söndag!

Av Emma Welinder - 10 november 2016 20:41


...florist! Jippi! Personkemin stämmer, priset stämmer, detta kommer bli superbra. Är jättetaggad på alla fina blommor. Vi har (nog) en ganska hög blombudgett. Inte superhög, men där finns utrymme för det där lilla extra som känns så viktigt för mig. En bröllopsdag i mina ögon ska vara extra, en finare dag ska man inte kunna få (om man inte vinner på lotto, ohh hoppas;) ). Så med andra ord, är supertaggad!!


Imorgon så tar jag och Johanna fredagsledigt från exjobbet. Denna veckan har vi tillsammans skrivit ihop 14 sidor i Word på vår litteraturstudie. Skrivit o skrivit o skrivit har vi.


Idag när jag kom hem från skolan så tog vi en promenad ner i stan, fixade lite inför fars dag. På Clemenstorget så har dom satt upp stora skyltar/affischer med historia och bilder på torget över 100 bakåt i tiden. Älskar att se bilder från förr. Himla intressant!


Nu blir det lite avsnitt av The crown. Hoppas ni haft en bra torsdag!

Av Emma Welinder - 9 november 2016 16:59


Godeftermiddag! Igår var jag riktigt sugen på en långpromenad så vi gick ett varv runt stan i 1,5 h. Passerade Stadsparken och jag blev sugen på att åka lite rutschkana, herre det gick undan!


Sen vaknade man ju upp till en bra och en mindes bra sak idag. Det bra grejen var att nu har snön äntligen kommit till Skåne!


Det dåliga var ju självklart att Trump vann presidentvalet i USA. Katastrof.


Hoppas ni haft en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 6 november 2016 11:21


Hej söndag! Det kändes verkligen som söndag igår så är väldigt glad att det är söndag idag. Har en del saker som jag vill ta tag i idag så blir perfekt.
I fredags så hade min bror halloween/inflyttningsfest vilket var väldigt roligt och lyckat. En liten twist att föräldrarna, min morbror och hans fru överraskade med att titta förbi en sväng haha.


The party craschers:


Lördagen blev desto lugnare. Det var ju Alla Helgona så familjen samlades på minneslunden hos min morfar. Så fint när alla ljusen är tända.


Nej nu får jag ta tag i det jag vill hinna göra idag. Hoppas ni får en härlig söndag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards