emmawelinder

Alla inlägg under april 2015

Av Emma Welinder - 30 april 2015 18:35


Halloj! Kan inte fatta att det är maj imorgon, men klagar inte! Jag är mitt uppe i tentaplugg (sursprise) och Chrille jobbar till åtta så det blir en mysvalborg med våfflor och film för våran del!
Vi var iväg en sväng i eftermiddags och köpte oss en ny grill och kubb så till helgen blir det invigning av grillen. Ska bli gott!
Hoppas ni får en trevlig Valborg!

Av Emma Welinder - 29 april 2015 20:45


Gokväll! Gick lite bättre med plugget idag. Var dock illa tvungen att få en del gjort idag. Denna tentan känner jag mig inte alls säker på, så är lite nervöst.
Vid fem-tiden åkte vi till furulundsskogen och tränade lite inför lundaloppet. Båda sprang milen, en lite bättre och en lite sämre:P Jag sprang på 1h 2 min och Chrille på 47 min. Galet! Jag har jättesvårt för att springa fort när det är så långa sträckor. Mitt tempo är väldigt sakta, håller jag det kan jag springa en mil utan större problem, men minsta lilla jag ökar från det så blir rundan 10 ggr jobbigare.
Nu blir det slapp i soffan och kanske en film:-) Ha en bra kväll!

Av Emma Welinder - 28 april 2015 18:11


Hej! Började dagen med sovmorgon till 10.20 vilket behövdes. Sen satte jag mig och började plugga till andra omtentan som jag skriver på måndag. Gick dock inte så bra då jag hade noll motivation. Får ta nya tag imorgon.
Fick meddelande att mitt LCC-paket hade kommit så tog mig en promenad ner i stan och hämtade ut det! Härligt med vår och sol så att man kan kombinera nytta med nöje:-)
Nu har jag mitt nya nagellack på och sitter i soffan och tittar på The Kardashians! Inte allt för jobbigt. Imorgon får jag dock skärpa till mig och plugga mer!

Hoppas ni får en bra tisdagskväll!

Av Emma Welinder - 27 april 2015 21:30


Hallå! Ja herre Gud vad jag har varit trött idag. Hade en föreläsning kl åtta imorse där jag fick kämpa för att hålla mig vaken. Väl hemma kände jag mig lite piggare så satte mig och pluggade direkt. Det kändes bra!
På kvällen blev det spinning vilket var skönt, efteråt;-)
Blev riktigt fint väder nu på kvällen också. Man påminns att det inte är långt till sommarlovet nu. Imorgon om 5 v skriver jag sista tentan innan sommaren, sen blir det 13 v sommarlov! Längtar!! Även om det inte blir någon utomlandsresa detta året så har vi lite roligt inplanerat!

Nu blir det sängen väldigt väldigt snart! Sov gott!

Några somriga favoritbilder:-)
Furulundsskogen 2011/ Cypern 2011/ Kreta 2014 / Barcelona 2011

Av Emma Welinder - 26 april 2015 14:16


Hejsan! Då var det söndag idag, kändes som det redan igår. Chrille gick av imorse och hade köpt med sig lite bullar och chokladmjölk hem som vi åt till frukost!
Annars så fortsätter pluggandet för mig del. Känns ok så det är alltid nått. Är inte kul att ständigt sitta och plugga, men känslan av att klara av båda dessa omtentorna om drygt en vecka hade varit underbar så håller tummarna att det går vägen så man kan bocka av dom!
Vi har precis varit ute på en långpromenad på drygt en timme, skönt med en paus! Som vanligt går vi och drömmer oss bort i våra framtidsplaner som nu faktiskt inte är så långt bort längre! Just nu känns det lite som att man sitter fast i och med mitt plugg som begränsar väldigt mycket både med tid och pengar. Men det kommer ju löna sig sen när man går ut och börjar jobba!
Nu blir det lite mer plugg sen tänkte vi köra ner till Hemmakväll och hyra film och köpa lite godis, och smörpopcorn hade suttit väldigt fint ;-)

Såg ett rådjur inne i skogen, men precis när jag skulle ta en bild så kom det två cyklister och skrämde den. Typiskt!

Av Emma Welinder - 24 april 2015 21:12


Hej! Ja idag blev det en hel del shopping, på nätet;-) Jag gillar att shoppa över nätet när det är något specifikt jag är ute efter, det är mycket lättare att få en överblick över utbudet än när man går och letar i affärerna, och så är det väldigt smidigt. Igår när vi skulle ut och äta så hade jag ingen rolig/somrig klänning att ta på mig, så kände att jag verkligen behövde uppgradera garderoben med lite nya! Så gick in på Nelly och beställde två klänningar och två jump-suites!
Beställde även en del produkter från LCC på Nordic feel. Älskar shampoo och balsamet samt hårinpackningen! Håret blir galet mjukt! Ska blondera håret i början av juni tänkte jag så ska vänta att använda produkterna till dess. Blev även två nagellack som jag har varit sugen på att prova!
Sist men inte minst beställde jag en salva som ska hjälpa mot blåsor på fötterna när man springer. Att tejpa fungerade inte så jättebra så ska se om denna fungerar bättre!


Annars då. Tentaplugget är i full gång till mina två omtentor som ligger i början av maj. Segt som fasen men sånt är livet.


Nu ikväll har jag varit på spinning vilket typ räddade dagen och humöret. Känner mig mycket piggare och huvudvärken har försvunnit.
Nu har precis bakat en kladdkaka deluxe och sitter och väntar på att Chrille ska komma hem! Tyvärr blev han tvungen att jobba över ikväll så Vampire Diaries får hålla mig sällskap tills hjärtat kommer hem!

Hoppas ni får en mysig fredagkväll!

Av Emma Welinder - 23 april 2015 11:00


Hej! Vad skönt att vädret höll i sig igår också! Härligt att kunna gå ut och äta sin lunch i solen:-)
Väl hemma så blev det att hoppa in i duschen och göra sig iordning för att gå ut och äta. Vi hade bokat bord på TGI Fridays igår istället eftersom vi inte kunde ut och äta i tisdags kväll. Så himla gott det var! Beställde en kycklingpasta till förrätt, brownie med glass till efterrätt och två drinkar:-) Pricken över i:et att vi kunde sitta ute också!
Nu blir det mer labbande i skolan. Hoppas ni får en bra dag!

Av Emma Welinder - 21 april 2015 21:27


Hej på er! Ja för ett år sen så förlovade vi oss! Vad tiden går fort.
Idag när jag kom hem från min föreläsning fick jag jättefina blommor av Chrille! Så söt! Sen åkte vi ut till nova och började med en fika på Espresso house. Efter det gick vi runt och strosade i affärer. Hittade bland annat en jättefin skjorta till Chrille :-)
Sen körde vi ner i stan och satte oss i solen och tog en glass, mums!

Nu ikväll skulle Chrille iväg på en avslutningsfest med jobbet så jag passade på att springa en runda efter att ha släppt av honom. Hade som mål att springa 7,5 km med det blev milen på 1h och 3 min! Målet på lundaloppet är under en timme!

Nu blir det tv den lilla tid som är kvar av kvällen. Imorgon så ska vi ut och äta i Malmö och fira lite till;-)

Fina blommor från min fina fina fästman!!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards