emmawelinder

Alla inlägg under april 2016

Av Emma Welinder - 30 april 2016 14:16


Hej lördag och Valborg! Vi började dagen med bullar till frukost. Sen tog vi en tur till Nova, det var en massa småsaker som jag behövde köpa så har väntat på att CSN ska trilla in;-) Det känns dock alltid lite surt att lägga pengarna på sådana saker som man bara måste ha, t.ex smink som tagit slut, värmeskydd till håret, ny locktång för den gamla har gått sönder samt en värmefläkt för vi har det så himla kallt i lägenheten så jag står inte ut mer. Så jag unnade mig faktiskt att köpa två saker som jag ville köpa för två månader sen men inte hade råd med, den ena är en jättefin vas från Omaggio som jag bara älskar. Den har inte funnits i en färg innan som passat i vår lägenhet men nu kom en perfekt så den ville jag ha. Sen blev det också body butter från Body store. Tycker där är en som luktar så himla gott men det har kännts det lite onödigt att köpa, men nu fick det bli en. Lite får man njuta också när man jobbar hårt, vad är annars meningen med livet!

Ett av mina absoluat favoritmotton som jag tänker på när jobbet känns tungt:



Hoppas ni får en trevlig Valborg! Vi ska hem till Chrilles syster med familj och grilla!

Av Emma Welinder - 29 april 2016 18:34


Gokväll! Idag har verkligen varit en skön dag. Även om vi gjort mycket så har dagen faktiskt inte känts jobbig eller stressig alls. Vi har gjort det vi har känt för helt enkelt. Jag vaknade utvilad kl nio och gick upp då. Satte mig och betalade mina räkningar, fyllde i blanketten till kursen i sommar och mailade den till min handledare (skönt att få sådana saker avklarade innan helgen). Sen bakade jag scones och väckte Chrille så åt vi frukost. Efter frukost hjälptes vi åt att städa lägenheten, sen körde vi ut till Skrylle och sprang 5 km. Jag har inte tränat på hela veckan så det var skönt att få springa av sig!


Efter att vi duschat så åkte vi och handlade mat till helgen. Havets Wallenbergare till middag och kladdkaka med lakritsglass och hallon till efterrätt.
Sen spelade vi dom nya spelen vi köpt. Jag vann i det ena och Chrille i det andra!


Nu lagar Chrille middag och sen ska jag göra efterrätt. Utan att vi någon gång pratat om det så har det blivit en väldigt naturlig uppdelning, jag gör frukost och efterrätt (för att jag vaknar först och gillar att baka), och Chrille gör middag (för han gillar att laga mat). Perfekt!

Hoppas ni får en trevlig fredag!

Av Emma Welinder - 28 april 2016 21:26


Hejsan! Blandar hela tiden ihop vilken dag det är denna veckan. Men nu är det snart fredag och det känns skönt. Mitt mål var att komma till torsdag så imorse när jag vaknade utsövd efter 12,5 timmes sömn kändes livet bättre igen:P Idag så var jag i skolan 11-17 och skrev rapport samt hade möte med min handledare till kursen som jag ska läsa i sommar. Kom hem till våfflor och Biggest loser, och min fina fästman såklart som jag knappt fått pussa på denna veckan. Så nu blir det kramkalas!

I tisdags så var vi inne om mina föräldrar för pappa hade något som han ville säga/ge. Tanken slog mig att han vunnit på triss;-) Är dock väldigt glad att all vår tur gick åt förra fredagen istället då min älskade mamma blev påkörd av en bil när hon cyklade. Hon hade turen att, för att bli påkörd av bil, klara sig väldigt bra. Inga brutna ben eller permanenta skador<3
Pappa hade därför köpt en "cykelhjälm" från Hövding 2.0 En hjälm som man har runt halsen och som blåses upp som en iglo runt huvudet om man trillar så något sätt.


Fick även en spindelfångare:P Super!


Så det blev en liten julafton i tisdags!

Av Emma Welinder - 26 april 2016 15:38


Hejsan! Idag är jag trött. No kidding. Jag fick vänta en halvtimme innan jag kunde sminka mig imorse för att ögonen rann så hehe. Chrille märkte nog också av att jag var trött för när han kom hem från Ica hade han köpt ett choklad till mig:-). Och igår fick jag finfina rosor! Så ingen dålig start på denna veckan<3 Han väger verkligen upp en dålig vecka min man!
Igår blev det jobb till 23 och idag till 20.30 för att sen köra och städa i furulund. Yey. Och imorgon väntar truckutbildning hela dagen. SEN blir det sovmorgon!
Hoppas ni har en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 24 april 2016 18:27


Hejsan! Söndag igen och alltid blandade känslor. Men det är ju fortfarande helg så får njuta så mycket jag kan av det. Har dock behövt plugga båda dagarna eftersom det inte blev gjort något i veckan.
Idag så kom mamma, pappa och mormor hit på fika. Vi tittade bl.a i fotoalbum och på gamla filmer från början av 90-talet. Kul!
Jag bakade en banan- och chokladkaka. Tycker att den är väldigt god och bra att bjuda på när man fikar mitt på dagen.

Kakan ser ju dock inte så rolig ut så brukar täcka den med chokladglassyr ibland!

Nu ska jag sätta mig och plugga fram till kl åtta, för sen börjar bachelor! Gäller att prioritera;-)

Hoppas ni haft en fin helg!

Av Emma Welinder - 22 april 2016 16:14


Hejsan! Det har ekat lite tomt på bloggen denna veckan men det har varit full rulle med jobb och skola måndag till onsdag. Och anledningen till det var för att tors-fre spenderade vi på YSB! Var hade 2-årsförlovning den 21:e så det firades med en natt på spa. Helt underbart var det. Vi har varit på spa tre gånger innan på Varbergs kurort, men YSB toppade faktiskt det! Mycket pga utsikten vid spa-anläggningen som låg precis vid havet och den fina stranden. Idag efter att vi checkat ut så tog vi en timmes promenad, först längs stranden och sen i skogen på tillbakavägen. Där var sååå fint i skogen och där låg en massa stugor. Såg ut lite som i en film. Tänk att hyra en stuga där en sommar, dröm!

Havet precis utanför fönstret!

Middag på kvällen

Och frukost på morgonen!

Vi vaknade upp till strålande sol idag!

Relaxavdelningen

Sista doppet efter frukost!

Och promenaden

Av Emma Welinder - 18 april 2016 18:11


Hejsan! Då var måndagen gjord tänkte jag säga, men har ju fem timmar kvar på jobb. Denna dagen har varit lång. Upp 06.15 för att hinna duscha innan jag skulle vara på skolan kl 8. Efter två möten var jag hemma vid tio, tog då en macka och körde sen till Gerda och gymmade.


Sen var jag så trött att jag tog en power-nap på en halvtimme för att orka med kvällen.


Sen blev det jobb 14.30-23.00 Men är bara glad att jag kan komma in och jobba två pass denna veckan, det andra på onsdag.

Denna veckan blir även kort för min del för tar helg redan på torsdag. Vi har förlovningsdag då och ska iväg under dagen. Chrille är även ledig fredag men jobbar lördag och söndag så jag byter ons och tors mot lör och sön så pluggar då istället.
Nu ska jag äta middag! Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emma Welinder - 17 april 2016 20:07


Gokväll! Igår så var det full rulle. Började med en timmes morgonpromenad, sen blev det frukost, dusch och göra sig iordning för 3-års kalas för chrilles brorson.


Sen blev det hem och ladda om inför kvällen då det bar av till Kågeröd o Madde och Andreas. Vi åt pizza, spelade spel och snackade till kl ett.


Idag har vi tagit det ganska lugnt. Sovit länge, va nere och handlade söndagsmiddag, var även ute i Skrylle och sprang 5 km vilket var väldigt skönt! Nu har vi ätit flygande Jacob och sitter och tittar på Jägaren 2.
Hoppas ni haft en bra helg!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards