emmawelinder

Alla inlägg under augusti 2016

Av Emma Welinder - 31 augusti 2016 21:31


Gokväll kära läsare! Uhhh vilken dag. Idag hade vi övning och jag fattade inte mycket. Det är så frustrerande när jag behöver hjälp tre gånger på samma fråga innan jag kan lösa uppgiften och faktiskt fatta den. Denna polymerkurs kommer bli tung. Det kändes som en smäll på käften.


Det enda som kan få mig att komma ur den negativa spiralen som varit idag är ett samtal från min fina fästman. Vad hade jag gjort utan dig hjärtat. Fina du.


Nu blir det snart sängen. Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emma Welinder - 30 augusti 2016 22:25


Gokväll! Idag vart det föreläsning 8-10, sen satte jag mig och skrev på rapporten för sommarkursen jag läst. Var dock hemma redan vid ett vilket var skönt för kände att jag behövde lite egentid i soffan framför Kardashians. Vid fyra-tiden så var det strålande sol så begav mig ut på en dryg timmes promenad.
Dagens highlight var dock definitivt att jag har hittat ett examensjobb som jag ska börja på i november efter de två sista tentorna i slutet på oktober. Så är sjuuukt glad och lättad!

Nu blir det snart läggdags efter TV4 nyheterna. Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emma Welinder - 29 augusti 2016 20:46


Hej måndag! Det känns faktiskt inte så tokigt med skolstart och höst. Höstvädret kom verkligen som på beställning (för mig är det höst när skolan börjar). Jag hade föreläsning 8-10 sen cyklade jag ner i stan och köpte vitamintabletter och en ny pärm.


Väl hemma så åkte vi och veckohandlade mat och sen började jag att beta av min to-do lista som jag skrev på rasten. Alla punkter utom två hann jag med. När jag packade upp matvarorna så slutade det med att jag städade hela kylen och frysen så blev en extrapunkt.

Jag gilla vår höststämning i lägenheten nu med oranga blommor i fönsterna och på bordet :-)

Hoppas ni fått en bra start på veckan!

Av Emma Welinder - 28 augusti 2016 22:48


Hej söndag! Idag har vi varit iväg på den årliga torparfesten med släkten på mammas sida. Denna gången i Kågeröd och det var lika trevligt som vanligt med massa lekar och sen gott grillat på kvällen. Imorgon väntar första skoldagen och jag känner att det ska bli riktigt skönt att komma in i rutiner igen, börja träna och äta hälsosamt. Man mår så mycket bättre då.

Och då var vi framme på torsdagen i Paris, sista dagen. Vårt flyg gick inte förrän 21.50 så fram till 17.30 kunde vi vara ute o härja innan taxin kom. Vi började morgonen med ett besök på Armémuseet där Napoleon ligger begravd. Tyckte det var riktigt coolt att se hans kista. Att han verkligen ligger där. Sen var där ju en jätteutställning med krigs"saker" från innan, under, och efter världskrigen. Chrille framför allt tyckte ju detta var väldigt intressant!

Napoleons grav. Jag vet inte vad som hände när vi tog denna bilden men skrattade ihjäl mig när jag såg den så bjuder på den :P

Under den stora runda kupolen ligger hans kista.

Sen blev det den vanliga baguetten på en bänk längs Seine. Vi slog även till med en glass!


Sen blev det shopping på Champs-Elysses. Hittade två fina tröjor.


Efter det åt vi middag och sen hängde vi i receptionen tills taxin kom och så flög vi hem!
En riktigt härlig liten semester som behövdes mer än vad jag trodde. Att få koppla bort all stress där hemma i tre dagar var guld värt!


Hoppas ni haft en underbar helg!

Av Emma Welinder - 27 augusti 2016 16:26


Halloj! Vilket fint väder det varit idag, och perfekt med 22-23 grader. Man svettas inte ihjäl liksom. Vi åt frukost på Nova för jag behövde köpa lite nya block och almanacka till skolstarten på måndag. Sista skolstarten NÅGONSIN!!!

Då var vi inne på andra dagen i Paris. Vi gick upp lite tidigare idag för att vara i god tid till Eiffeltornet, min höjdpunkt på resan!

Härlig morgon!


Sen blev lunch och efter det gick vi bort till Louvren.

Mona Lisa :)


Påväg till Notre Dame så gick vi över Pont Neuf och hängde vårt hänglås <3


På kvällen så var vi jättetrötta, som sagt det var otroligt varmt där, så vi åt på en restaurang nära hotellet sen slappade vi på rummet och somnade vid tio. Skönt!

Hoppas ni haft en fin lördag! Nu ska vi snart äta middag och sen möta upp chrilles bror med familj nere i Lomma strand!

Av Emma Welinder - 26 augusti 2016 19:05


Nämen hej! Nu är vi hemma från vår resa till Paris. Vi kom hem igår natt så dagen idag har gått till att packa upp, tvätta (vad var oddsen att det var ledig tvättid) och städa undan. En liten tur till stranden hann vi faktiskt med också.

Tänkte att jag kunde göra ett inlägg per dag så blir det inte så himla mycket på en gång:-)

Vi kom ju dit måndag kväll runt 23-tiden så vi packade bara upp och gick och la oss. På tisdagen började vi dagen med att traska upp till Sacré-Coeur, en stor vit kyrka på högsta punkten i Paris. Påvägen dit så gick vi förbi Moulin Rouge.

Fin utsikt över staden

Tände ett ljus till min morfar <3

Efter kyrkan tog vi metro ner till Luxemburg trädgården där vi köpte med oss baguetter och vin och åt lunch och strosade lite!


Vi gick sedan vidare till katakomberna, vilket är en massiv underjordisk grav under hela staden.

Jag ser vettskrämd ut haha

Efter detta var vi helt slut så vi tog metron hem till hotellet och duschade och vilade lite inför kvällen.

Då gick vi ner mot Seine, hittade en restaurang på vägen som vi åt middag på, för att sen hänga lite vid Eiffeltornet som är helt magiskt när det är mörkt. Speciellt ljusshowen. Sen åkte vi en en-timmes båttur på Seine.


En riktigt bra första dag i Paris! Det enda jobbiga var ju värmen. Man hoppade verkligen mellan alla skuggor man kunde hitta! Hade man varit en seriefigur hade tungan släpat i asfalten :D

Hoppas ni haft en bra vecka!

Av Emma Welinder - 21 augusti 2016 19:43


Hej! När jag fick ett stipendie i vintras så la jag dom mesta pengarna på min vigselring, men där blev lite pengar över och för dom pengarna så köpte jag en resa till Paris, och vi åker imorgon!! Detta har jag dessutom hållt hemligt för Chrille för jag ville att det skulle bli en rolig överraskning inför semestern så i torsdags kväll/natt när jag kom hem från jobb så berättade jag :D Har längtar efter att få se hans min!
Så idag har vi gått igenom vad vi vill göra och packat lite. Dock gick nästan hela dagen till det. Vi hann dock med en liten promenad och sen blev det taco.

Imorse blev det våffelfrukost, och på balkongen dessutom:-)

Nu blir det film o chips o choklad. Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 20 augusti 2016 22:56


Hej! Idag har jag och några tjejkompisar ridit islandshäst. Sjukt kul att rida, har saknat det!


På kvällen så kom Carro och Andreas med barnen hem till oss på middag. Vi åt en fläskfilé gryta med svamp och rödvin och penne pasta. Efter maten gick vi ner till lekplatsen och rastade ungarna. Sen blev det lite efterrätt och mys.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards