emmawelinder

Alla inlägg under januari 2016

Av Emma Welinder - 30 januari 2016 16:37


Ja idag har jag och min fina fästman varit ett par i 6 år. De bästa sex åren i mitt liv utan tvekan.
Eftersom han jobbar hela dagen idag och ikväll ska vi på kalas så valde vi att fira igår. Jag fick fina blommor, vi åt fondue, tittade på downton abbey och år schwarzwald tårta! Bästa sättet att spendera en kväll på i mina ögon.


Idag ställde jag klockan på halv tio för att komma iväg på spinning halv elva. Sov som en stock! Sen har jag bara slappat i soffan. Hållt på med fotoboken med alpint på TVn i bakgrunden.
Jag ska vi iväg på kalas hos Andreas o Carro. Hoppas ni har en bra lördag!

Av Emma Welinder - 30 januari 2016 10:27


Godmorgon! Ja i onsdags blev det som sagt jobb till halv fyra. Sen snabbt hem och byta om för att hinna med en löptur innan vi skulle ut och äta på Italia. Jag beställde en carbonara som var supergod. Sen körde vi till Kävlinge och kollade på min brors lägenhet som han köpt. Efter det blev det kaffe o kladdkaka hos föräldrarna. Snacka om matkoma!
I torsdags blev det skola. Först föreläsning 8-10 och sen labb 13-18. Tycker det är så tråkigt att labba så skönt att det är gjort. Bara en kvar om två veckor. När jag kom hem så blev det att åka iväg till Kävlinge direkt för Chrille skulle på jobbfest så fick vara chaufför:-) Sen körde jag och Städade och var hemma halv åtta. Pjuh. Sen skulle jag hämta honom på natten för att sen gå upp och jobba kl 05.30 Så om det varit lite glest med inlägg så förstår ni kanske varför:P

Thanks pa

Av Emma Welinder - 27 januari 2016 12:32


Hejsan! Idag blir det jobb. Passar perfekt att jobba extra med vårt schema i skolan nu. Ikväll ska vi ut och äta med min familj på Italia i Lund eftersom jag fyllt 25. Dom har så god pasta så längtar verkligen!
Känner extremt mycket längtan efter sommar detta året. Började på fotoboken igår ju och alla fina sommarbilder gör det ju inte bättre.

Lite fina bilder från paddlingen i somras.


Ha en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 26 januari 2016 15:02


Hejsan! Igår vart det skola, träning, skola, Kardashians, sova. Var inte riktigt på topp igår. Är såå skoltrött nu och kommer ha en omtenta i fysiologin till sommaren som känns omöjlig att klara. Men när jag pratade med Chrille igår på telefon fick jag en snilleblixt! En lösning som hade gjort att jag sluppit tenta i juni + hade kunnat stryka mig från fysiologin och därmed ducka omtentan. Genom att läsa en projektkurs på 15 hp så blir det rapport istället för tenta, och då har jag läst 7,5 hp för mycket och kan då stryka en kurs. Perfekt! Ska ta reda på om detta går att genomföra. Hade varit helt underbart (dock sjukt mycket plugg i 8v men så värt). Om jag känner för det så kan jag ju prova att skriva omtentan i juni och skulle jag klara den så behöver jag bara läsa 50% till hösten innan exjobbet. Något att fundera på!
Så nu blev jag pepp på livet igen. Har dessutom fått massa jobb på Flextrus i vår, och sommarjobb, så kan redan nu börja spara tillbaka bröllopspengarna tänkte jag! Summan vi gifter oss för har vi redan sparat ihopa, men vi sa att efter vi gift oss så ska vi spara tillbaka den innan vi flyttar från lägenheten, så genom att kunna spara tillbaka nästan hälften nu så kan vi flytta fortare;-)

Idag är jag ledig och började dagen med styrketräning på Gerda. Sen har vi handlat mat och småfixat här hemma. Tänkte sätta mig med 2015-årets fotobok nu och börja på den.

Hoppas ni har en härlig tisdag!

Av Emma Welinder - 24 januari 2016 20:48


Gokväll! Har varit väldigt seg idag. Inte alls kommit igång. Gick även imorse en promenad, sen blev det frukost och slapp i soffan. På eftermiddagen körde vi till Kävlinge och Städade och gick en sväng. Sen blev det att laga middag och slänga sig i soffan igen.
Är så trött på detta väder nu. Gud vad dimmigt och dystert det var varit idag. Får hoppas det är därför livsglädjen inte varit på topp idag. Saknar soliga varma dagar. En månad till sen borde det börja lätta!

Hoppas ni haft en bra helg!

Sorterat lite i bröllopspärmen.

Jag kollar Kardashians i soffan och Chrille bygger:-)

Av Emma Welinder - 23 januari 2016 19:13


Hejsan! Började även denna morgonen med en timmes promenad. Sen körde vi ut till Nova, åt frukost på espresso house och tog en vända inne på Intersport. Hade kollat ut nya träningskläder som jag ville unna mig. Har alltid ett par svarta tights och ett pösigt linne på mig när jag tränar, men nu ville jag med mina 8 kg tappade ha lite roligare kläder!

Det som saknas är ett svart Nike-linne som vart slut i butik som jag beställt istället.

Sen körde vi faktiskt ut till Center Syd och kikade. Dom har ju totalrenoverat så vi har tänkt åka dit ett tag nu.
Väl hemma så slappade vi och har nu precis ätit middag, så nu blir det lördagsmys!

Btw, hittade dom nya Kardashian avsnitten på nätet så gottade ner mig i soffan med iPaden:-)


Ha en skön lördagskväll!

Av Emma Welinder - 22 januari 2016 15:53


Så härligt! Vi får dessutom långhelg då båda är lediga idag.

Igår var vi hos min mormor och åt en supergod oxfilé och korvgryta. Innan dess körde vi inom mina föräldrar. Mille fyllde ju 7 år så ville gratta honom lite:-)


Började dagen idag med en timmes promenad i det fina vädret! Lite tungt o klumpigt att gå dock. Sen har vi röjt här hemma, varit på Citygross och handlat inför helgen och nu slappar vi lite. Ikväll kommer Johanna och Erik hit på middag. Det blir pulled pork!

Winter wonderland!

Ha en fin fredag alla!

Av Emma Welinder - 21 januari 2016 10:56


Godförmiddag! Har en håla nu mellan 10-13 så är hemma om och värmer mig. -15 grader ute, det var längesen det var så kallt i Skåne.


Idag blir det en vilodag från träningen. Känner mig lite sliten från igår, först gym och sen en 2 timmars power-walk.


Lyxade till det med lite fruktsallad med vaniljvisp på kvällen:-)


Ikväll ska jag och Chrille hem till min mormor och äta middag, så ska bli gott!

Ha en fin torsdag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards