emmawelinder

Alla inlägg under december 2015

Av Emma Welinder - 30 december 2015 20:46


Gokväll! Ja då var detta året snart slut. En dag kvar. Tycker att det varit ett bra år när man blickar tillbaka! Här kommer mina favoritbilder som får sammanfatta mitt 2015!

Av Emma Welinder - 29 december 2015 21:44


Gokväll! Idag var det skönt att sova ut. Hade tjejkväll här igår efter att ha varit uppe halv sex på morgonen för att jobba. Hjärtat började inte jobba förrän kl 15 men gick upp halv sju för att köra mig så att jag skulle få sova en kvart längre. Denna söta kille.

Idag har vi varit uppe i Blekinge och hälsat på pappas sida av släkten vilket var jättetrevligt.
Ikväll har Chrille lite grabbkväll här. Dom ska ner på stan snart så att jag kan sova, ska nämligen upp och jobba imorgon också. Men kul att passa på att umgås med folk nu i julledigheten!

Hoppas ni haft en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 28 december 2015 10:16


Hej! Tänkte visa lite utav de julklappar jag fått och köpt. Själv hade jag önskat mig en Odd molly tröja av föräldrarna. Sen hade Chrille köpt en klocka till mig som jag såg på Kastrup för ett år sedan och tyckte va fin. Sen fick jag även lite julpynt till granen, en kökskniv, tidningsprenumeration och pengar.


Av mig så fick Chrille löparkläder - långbyxor och jacka, och Björn Borg kalsonger.
Till hans brorsbarn hade jag gjort vars en fotobok med bilder från deras dop eftersom jag fotade båda. Sen hade vi köpt en lysande Olof till Liam och kläder till Elna.

Av Emma Welinder - 27 december 2015 20:54


Hej! Idag har varit en så otroligt lugn, skön dag. Precis vad jag behövde. Vaknade vid halv tio, Chrille sov fortfarande så jag tog min kudde och täcke och gick ut och bäddade ner mig på soffan och satte på Gossip Girl på TVn. Där låg jag i 2-3h och bara njöt av en lugn o skön morgon.
Sen så har vi suttit tillsammans och diskuterat planeringen kring bröllopet, vigsel, mingel, middagen osv. Lite hur vi ser det framför oss, vad vi har för "problem" som måste lösas/ta reda på. Det var en bra börjar och vi har redan en ganska klar bild över hur vi vill ha det, så nästa år blir det att ta tag i detaljer, boka saker, köpa saker. En riktig bröllopsplanering med andra ord. Vi har ju möte med vår bröllopskoordinator i januari och för att få ut det mesta utav det så kändes det bra att snacka ihop sig nu!

Efter två timmars bröllopsprat så körde vi ner och handlade mat, Chrille lagade sedan mat medan jag städade, sen har vi kollat på Dessertmästarna. Nu är Chrille iväg med min pappa och bror och tittar på Star Wars så jag ska krypa ner i soffan igen, titta på Bachelorette och äta kladdis;-)

Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 26 december 2015 21:01


Gokväll på er! Imorse så vart det dags för den årliga rundan i Skrylle. Jag vågade inte springa då jag haft lite känningar i halsen. Efter löptur/promenad så blir det lunch på restaurangen!

Efter Skrylle körde jag och mamma till mellandagsrean på Emporia. Blev lite shopping, tre tröjor och en stekpanna, OCH, allt var på rea!
Ikväll blir det Dessertmästarna och sen tidigt i säng. Är så trött.

Nu är det ju snart nyår också, och tankarna går ju kring klänning och frisyr;-) Klänningen har jag så har kikat runt på lite frisyrer på Pinterest. Tycker det är superkul med frisyrer. Sen blir det ju lite begränsat när man ska göra det på sig själv, men men.
Här kommer lite inspiration!

Av Emma Welinder - 25 december 2015 18:07


Hejsan! Hoppas ni haft en riktigt bra julafton och juldag. Det har vi! I år firade vi julafton med chrilles familj, kör vartannat år. Jättetrevligt och massa julklappar blev det!
Här kommer en bildbomb!


Imorgon blir det Skrylle (årlig tradition den 26/12) och sen JULREA!

Av Emma Welinder - 23 december 2015 18:54


Hejsan! Hoppas ni har en härlig lillejulafton. Själv känner jag mig inte så kry så fick skippa julfirandet hos mormor och krypa ner i soffan istället. Har köpt mig en chokladjultomte och satt på Love actually för att få lite julstämning. Ser fram emot dessa juldagar som kommer nu. Har massa roligt inplanerat. Träffa släkt, mellandagsrea, bio, middag med vänner...! Nu ska jag njuta av ledigheten fram till 2 januari. Sen blir det gasen i botten igen med för att palla det så måste jag återhämta mig nu.
Hoppas ni får en toppen julafton imorgon allihopa! God Jul!!

Imorgon ska ni öppnas:D

Gym

Av Emma Welinder - 22 december 2015 21:41


Gokväll på er! Näst sista dagen av plugg idag innan lite julledighet. Lääängtar!
Efter att vara helt mosig i huvudet på eftermiddagen så hängde jag på Chrille till hans gym och körde ett pass. Roligt att träna tillsammans ibland även om man inte gör exakt samma hela tiden.
Ikväll blir det lugnt. Vi har börjar kolla på Dessertmästarna som ligger på kanal 11 play. Perfekt att slötitta på på vardagskvällar.

Hoppas ni haft en bra 22 december!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards