emmawelinder

Alla inlägg under mars 2015

Av Emma Welinder - 30 mars 2015 20:34


Gokväll! Då var det måndag igen. Dagen har gått fort och snart är det ju fredag igen. Dock behöver det bara bli torsdag för min del då vi är lediga torsdag och fredag:-)
Efter skolan idag så åkte vi hem till chrilles bror och hans tjej som har fått en liten bebis! Sååå söt hon var! Synd bara att hon sov hela tiden men vi ses ju på fredag igen så får gosa med henne då!
Vi hade köpt lite söta kläder till henne och en nalle, och Chrille fick lekt lite mer med lego med Liam hehe!

Hoppas ni haft en bra start på veckan!

Kan man bli sötare!

Av Emma Welinder - 29 mars 2015 12:27


Godeftermiddag!
Igår förmiddag var vi och hälsade på Tanja o Jonas och deras lille Malte. Sen var tanken att vi skulle köra en sväng till Vellingeblomman men killarna hittade lite gammalt lego och kunde inte slita sig haha, så vi gjorde dealen att efter Vellingeblomman så åkte vi tillbaka till dom och åt middag så dom fick fortsätta bygga:P En trevlig spontanare!
Hittade lite fint på Vellingeblomman, dock måste jag missat att packa ner tuppen jag köpte för den kom inte med hem, typiskt:-(

Har nu precis kommit hem från ett spinningpass. Så skönt att kunna starta dagen så! Ska hoppa in i duschen sen blir det plugg hela dagen.

Hoppas ni får en lugn och skön söndag!

Av Emma Welinder - 28 mars 2015 09:20


Godmorgon! Skönt med helg! Igår var jag endast i skolan 1,5 h för att skriva en granskning av en annan grupps projektarbete. Sen åkte vi och handlade mat till helgen så att det var gjort. Kl tre åkte Chrille till jobbet och jag cyklade till Gerda och tränade:-)

På kvällen så började jag kika på lite gamla foto som ligger i hårddisken. Var längesen jag såg dessa bilder!

Knäcker rätt ryggen:P

Lite mer snö den vintern

Thailand 2008

Nyåret vi träffades

Sommaren 2010

<3

Av Emma Welinder - 26 mars 2015 17:14


Hejsan! Herre Gud redan fredag imorgon! Känns inte som det. Ska bli skönt att bara behöva åka till skolan en snabb sväng även om jag behöver plugga själv sen. Idag labbade vi till kl 17, långa dagar men det är faktiskt kul och tiden går jättefort!

Supersnygg i dessa brillor...

Nu är jag på Gerda och snart börjar spinningpasset. Skönt att kunna åka direkt mellan och slippa åka hem för att sen ge sig iväg igen. Det är lite segt.

Är beroende av mitt lilla lypsyl så det hänger med mig överallt;-)

Ha en bra torsdagskväll!

Av Emma Welinder - 25 mars 2015 19:29


Hej! Dagen idag har spenderats i labbet. I vårt projektarbete som pågår under hela våren ska vi nu praktiskt lösa uppgiften vi har fått, vilket är att mäta uppehållstiden i en tankserie. Man får själv komma på hur man ska lösa det och konstruera allt själv så det är faktiskt lite kul.
Annars blir det en lugn kväll ikväll. Lite lax och walking dead!

Ha en bra onsdagskväll!

Av Emma Welinder - 24 mars 2015 21:31


Gokväll! Idag gick jag bara 8-10 i skolan. Åkte direkt till Gerda och tränade efteråt, skönt att få träningen gjord tidigt!
I eftermiddag var det arbetsintervju och plugg som gällde. Nu sitter vi i soffan och tittar på unga bönder men blir nog läggdags för min del snart.

Hoppas ni haft en bra tisdag!


Hittade ett påskägg på jobbet, så någon bit slank ju ner;-)

Av Emma Welinder - 23 mars 2015 18:22


Hejsan! Då var det måndag igen och kursstart för min del. 1600kr i kurslitteratur för att vara exakt. Där sprack nästa månads budget innan den ens börjat:P Men en trevlig överraskning väntade när jag kom hem, nämligen en bonus från Tetra Pak eftersom deras produktion där jag jobbat lägger ner. Man tackar!

Träning och bra kost är också ett måste att ta tag i nu. Hur gärna jag än ville så fanns det ingen tid till träning under tentaperioden så ikväll var jag iväg på ett spinningpass och blir nog fler sådana denna veckan. Det tråkiga är att min fot har börjat göra mer ont igen nu när jag rör på mig lite mer. Men känner inget på spinningen så jag får kötta på med det!

Ny blir det hemmagjorda biffar med potatisgratäng, pepparsås och morötter. Mums!

Av Emma Welinder - 22 mars 2015 21:57


Gokväll! Då har denna helgen också gått. Imorse var vi och simmade istället för att springa. Sen åt vi våfflor hos mormor!
Ikväll var vi på bio och såg The imitation game. Den var väldigt bra, klart sevärd!
Imorgon är det skola igen och ny vecka. Hoppas ni får en bra vecka!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards