emmawelinder

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma Welinder - 31 oktober 2014 18:21


Gokväll!
Nu har man landat här hemma i soffan efter en timmes långpromenad! Skönt att få rensat huvudet lite. Nu väntar mumsig köttgryta sen en marängsviss-milkshake!
Imorgon finns det ingen klocka som kommer ringa och väcka en! Härligt!

Ha en trevlig fredagskväll!

Av Emma Welinder - 31 oktober 2014 14:23


Herre Gud säger jag bara! Vilken galen tentamen. Vi skulle egentligen skrivit i Victoriastadion men för en vecka sen så fick vi mail att vi istället skulle skriva på lth, så där va vi imorse och vi började skriva. Men en timme in i tentan så kommer det in en man som sängar att HAN har bokat denna salen och att vi måste sluta skriva och gå ut! Ehhh, kan ju säga att vi va ganska överens om att vi flyttar oss inte en meter innan vår kursansvarig säger det. Så han får ringa upp henne och be henne komma dit och ja han hade ju rätt. Något hade gått fel när vår kursansvarig hade bokat om salen så det hade inte gått igen, så vår bokning på Victoriastadion låg kvar! Och då hade vi två alternativ, antingen gick alla med på att förflytta oss till Victoriastadion och fortsätta skriva, eller så får vi tentera vid ett annat tillfälle. Jag trodde helt ärligt inte att jag skulle klara denna tentan men när jag läste igenom den så kände jag att detta kan fan gå, och att nu inte skriva klart den och skriva en ny tenta en annan dag, PANIK! Detta får inte hända! Det blir knäppt tyst i rummet och jag är inte den som gillar att prata när det är mycket folk men jag var först ut med att säga att jag tänker inte skriva den vid ett annat tillfälle. Och så fort jag har sagt det så säger nästan alla att dom vill också fortsätta skriva, alla utom två. Kursansvarig tyckte att alla måste vara med på att flytta annans blir det omtentamen men hon fick ganska snabbt tänka om när hon sa det. Så vi blev förflyttade till Victoriastadion och fick skriva klart tentan där!
Att gå in med känslan att man till 99% inte kommer klara en tenta, få se den och känna att jo denna kan jag nog sätta och sen inte få skriva den. Mitt hjärta har aldrig slagit så fort!
Så nu får vi se hur det gick helt enkelt.

Nu sitter jag i soffan och varvar ner framför the bachelor och Chrille har långkok pågång i köket så det doftar så gott. Känns då skönt med fredag och trodde aldrig att jag skulle bli så glad av att få skriva en tenta ;-)

Av Emma Welinder - 28 oktober 2014 20:48


Hej!
Åh, första tentan är gjord! Får se hur det gick, tar ju någon vecka att rätta så det är bara att vänta. Tenta på fredag igen så nu blir det tokplugg i två dagar.

Helgen kan inte komma fort nog:-)

Av Emma Welinder - 27 oktober 2014 19:58


Gokväll på er!
När vardagen känns som tuffast så älskar jag att drömma mig bort i framtiden på allt roligt som kommer ske! Igår när vi tittade på ett bakprogram så blev jag så inspirerad att googla på bröllopstårtor :D Hittade såå fina och har definitivt en ny favorit!

Ikväll började den nya säsongen av The bachelor. Vet ju denna gången vem som kommer "vinna" men ska blir lite kul att titta när man redan vet för man ser det ju på ett helt annat sätt då!

Ha en mysig måndagskväll och njut av dessa fina tårtor!;-)

Denna sista är min favorit!! Vilken är er? ;-)

Av Emma Welinder - 27 oktober 2014 09:15


Godmorgon!
Ursäktar för dålig uppdatering här på bloggen, men blir en ganska ensidig vardag nu i tentaperioden så finns inte så mycket att skriva alltid.
Igår tog jag i alla fall en liten paus i pluggandet på eftermiddagen och bakade bullar! Så gott med nybakade:-)
Idag är sista dagen innan mat.stat tentan, skriver imorgon 14-19, så blir en hel del plugg idag. Hann inte så mycket som jag önskade igår för huvudet orkade inte mer så hoppas jag orkar det sista idag! Känns inte som man ska skriva imorgon, ska bli skönt samtidigt som man inte vill för man kanske inte klarar det!

Men nu ska jag upp och äta bullar och sen plugga satan! Är taggad!;-)

Ha en bra måndag!

Av Emma Welinder - 25 oktober 2014 20:36


Gokväll kära ni!
Då va det lördag kväll. Precis släpp av fästmannen på en grym fest. Själv "kan" man inte följa med för man har 2 tentor nästa vecka. Känns helt ärligt så sugit just nu, hade varit så roligt att kunna hänga med, inte ofta så stora fester anordnas. Men, "duktiga flickan" som man är så stannar man hemma, har en lugn hemmakväll och går och lägger sig tidigt så man kan upp och plugga tidigt imorgon bitti! Ibland önskar jag att man inte va så j-vla duktig och förnuftig (som mormor brukar säga), som inte tänker på hur jobbigt det kommer bli om jag missar en tenta, men har gjort en omtenta och det sög!
Därför hatar jag också mer än nått annat när folk klagar på folk som enligt dom tjänar för mycket pengar och har för höga löner. Dom har ingen aning vad som har krävts för att få det (och då inte bara att missa en fest). Inte för att jag kommer ha en fantasilön, men kan ju säga att den nya regeringens budget där dom som tjänar mer ska betala mer i skatt (där jag kommer inkluderas) till bl.a dom som går hemma och är arbetslösa gör mig så jäkla arg. Har man skitit i utbildning, inte pallat plugga, och när man är lite äldre kommer på att, oj, mer pengar skulle ju vara bra, ja men vi tar från dom som redan tjänar så mycket, jag förtjänar ju också mer pengar. Inget gör mig mer arg. Klart arbetslösa osv ska ha pengar, men det ska va en summa som man precis tar sig runt på, inget som i längden ska kunna leva på på samma sätt som dom som jobbar.

Men, har lite bra avsnitt av The Kardashians inspelat så kvällen är ju inte helt förstörd:-)
Lite (mycket) popcorn och choklad på detta så blir det nog bra!

Glöm inte ställa bak klockan 1 h inatt!

Yey för lördag!

Av Emma Welinder - 22 oktober 2014 20:34


Gokväll! Blev plugg idag mellan 10-17. Sen lagade vi hemmagjord potatismos och stekt falukorv till middag. Så gott!
Nu är det även en kladdkaka på G i ugnen och vi tänkte börja kolla på en ny serie, Krigets unga hjärtan. Hoppas på att den är bra:-)

Skönt när man kan få lite avbrott från tentaplugget på kvällarna!
Ha en fin onsdagskväll!

Av Emma Welinder - 21 oktober 2014 21:45


Gokväll! Idag har det varit plugg hela dagen. Tog en liten paus och körde och hämtade ett paket från Nelly där jag hade beställt en klänning som jag tänkte ha på mig när Chrille fyller 30 :-) Den passade så den fick det bli! Lite besviken blir man ju alltid när man provar för ser ju alltid bättre ut på modellen men det blir säkert bra! Nu är det läggdags för min del.

Sov gott!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards