emmawelinder

Direktlänk till inlägg 8 januari 2017

Söndag

Av Emma Welinder - 8 januari 2017 19:05


Gokväll! Idag har vi suttit med bröllopsplanering under dagen. Strukturerat upp när vi ska göra vad under våren. Bra att få en liten överblick av det som är kvar.

Efter det så var vi en snabb sväng inom Cervera och köpte nya glas. Fick presentkort där av min farmor i julklapp och hittade superfina glas med guldkant. Inte så dyra heller, fick 4 vinglas och 4 dricksglas (whiskeyglas?) för under 500-lappen.


Sen körde vi en sväng till Lomma och gick en promenad. Det var sjukt isigt på gångstigarna så fick gå på gräset där det var lite bättre. Gick även ut en sväng på stranden men det var lite tunn is och tång under så vi fick vända.


Ikväll lagade jag ett nytt recept, pasta med pesto och kyckling. Jättegott och enkelt. Det var bara att koka pastan, steka kycklingen och sen blanda dem med 1 dl pesto, 1 rödlök, 1 paprika (egentligen tomat men gillar inte det) och spenatblad.


Nu blir det film och popcorn!


Hoppas ni haft en bra helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Welinder - 5 mars 2017 18:38

Gokväll! Idag är det sista söndagen i lägenheten. Nästa lördag går flyttlasset till Kävlinge. Vi har därför unnat oss lite extra idag och haft en riktigt bra dag! Vi började med en extra god frukost. Jag gav fästmannen lite sovmorgon och körde ner...

Av Emma Welinder - 25 februari 2017 16:55

Hej! Igår var jag och Hugo ute i snön. Tänkte att det skulle vara spännande för honom att prova på att hoppa i snön:-) Olympuskameran levererade bra bilder! Hoppas ni har en fin helg! ...

Av Emma Welinder - 11 februari 2017 10:37

Godförmiddag! Nu sitter jag helt slut i soffan efter ett intensivt spinningpass. Fick ställa klockan på halv nio imorse så är dubbelt trött nu. Tror inte vi somnade förrän halv två nämligen. I torsdags kväll var vi och skrev på papper hos mäkla...

Av Emma Welinder - 8 februari 2017 23:24

Gokväll! Ja nu har snön fallit här i Lund. Tack och lov! Är sååååå trött på det gråa vädret. Tar snö alla dagar i veckan. Chrille byggde en liten godis-snögubbe till Hugo som nyfiket tittade på :-) I tisdags var vi båda lediga så vi drog till...

Av Emma Welinder - 5 februari 2017 15:38

Godeftermiddag! Det har verkligen varit full rulle denna helgen men det är bara kul för tycker att hela januari gjorde vi inget vilket blir dötrist. I fredags var vi och simmade på dagen (Gud så tråkigt det är, men bra träning) och på kvällen kom...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards