emmawelinder

Alla inlägg under maj 2016

Av Emma Welinder - 31 maj 2016 17:35


Hej! Idag började tentaplugget till omtentan som går den 7 juni. Fatta, om jag inte hade haft den omtentan hade jag sluppit skriva tenta nu innan sommaren och haft sommarlov nu. Men men... (Inte alls bitter)
Har dock börjat i god tid så efter tre timmar idag så var jag klar. Satt på balkongen i solstolen med täcket under mig. Det var supermysigt, speciellt när det började mullra och regna. Vissa gillar inte åska, jag älskar det. Supermysfaktor!

Nu på eftermiddagen åkte vi ut till Järavallen och gick en timme. Man gick inte fort i denna hetta. Riktigt tryckande värme. En löptur lockade inte.
På vägen hem kunde vi inte låta bli att köra inom Citygross och köpa glass! Det måste man ju ha en sådan här dag!

Inte alls superblek...


Nu är det middag på G sen tänkte vi titta på partiledardebatten som var för någon dag sen. Alltid kul att se Löfven göra bort sig. Dummare och mer okompetent människa får man leta efter (ja jag är blå:P).

Hoppas ni får en härlig tisdag!

Av Emma Welinder - 30 maj 2016 15:01


Hejsan! Måndag och dags för min presentation i fördjupningsprojektet! Det var ju ett öppet seminarie så vem som helst fick komma och lyssna.
Redovisningen gick bra så det var skönt.
Väl hemma så körde jag iväg en snabb sväng och hämtade doppresenterna till Chrilles systerdotter som hade kommit. Jättesöta! Alltid kul att ge bort presenter när man känner sig nöjd. Får dock vänta visa vad vi köpt till den 10 juni.

Nu blir det slapp resten av dagen. Ska titta på SATC och äta upp godisresterna från igår;-)
Perfekt uppladdning inför tentaplugget imorgon!
Hoppas ni har en bra måndag!

Dessa jäkla referenser...

Av Emma Welinder - 29 maj 2016 23:54


Hej på er! Denna veckan har gått i ett. Har inte ens haft tid att helgstäda, då är det ont om tid:P
I fredags så var jag i skolan och förberedde min presentation som jag ska hålla imorgon. Sen blev det klassiskt fredagsmys!
På lördagen gick vi ner i stan och åt frukost ute i det fina vädret. Sen gick vi massa ärenden, presenter skulle handlas!

Väl hemma vid tolv så åkte vi hem till mina föräldrar. Mamma var i Florence med en vänn så pappa skulle överraska henne med att bygga om i skjulet i trädgården, så vi åkte dit och assisterade lite, gick ut med Mille och handlade med oss lunch.

Sen blev det hem och duscha och göra sig iordning för 30 års-fest!


Sen blev det söndag och mors dag! Vi började firandet i Kävlinge hos mina föräldrar.

Mille skulle såklart vara med och öppna paketen. Dom prasslar ju!

Vi hade köpt en karaff som man kan fästa frukt och grönsaker i så att vattnet får god smak. Köpte ett litet startkitt också!
Sen blev det vidare till chrilles föräldrar och fira hans mamma.
Sen blev det hem och hålla kväll!

Nu är det läggdags! Här i Lund åskar det och ösregnar. Mysigt.
Hoppas ni haft en bra helg alla!

Av Emma Welinder - 25 maj 2016 17:58


Gokväll! Sitter och äter middag nu, på jobb. Denna veckan gick från att vara superlugn till lite mer stressig. Men hoppades faktiskt på att det skulle bli jobb denna veckan för sen kan jag inte på två veckor.
Imorse var jag på skolan halv nio och fortsatte på min power-point som jag började på igår. Kl 10-12 var det redovisning i det andra projektet och kl 13 började jag jobba. Varför är det så att redovisningar alltid drar över på tiden. Hur svårt kan det vara. Vi var ju såklart sista gruppen och jag sa till vår handledare att kl 12 måste (!) jag gå för jag ska jobba. Vi hann klart med det vi skulle säga men sen ska ju en annan grupp opponera o ställa frågor, och jag gick mitt i det vilket kändes jättedumt eftersom dom andra i gruppen fick stå kvar men jag tänker inte komma försent, inte ens stressa, för att andra grupper går över på vår tid.
Sen på em/kväll blev det jobb, 13.00-21.30 Även imorgon ska jag jobba 8-15.30 men sen på fredag så är det all in på min presentation i fördjupningsprojektet som jag ska ha på måndag! Tack gode Gud att den är på svenska!

En bild från igår i det fina vädret! Vi åkte ju såklart till Lomma och åt glass:)

Hoppas ni får en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 23 maj 2016 22:33


Ibland på Facebook så poppar det upp lite roliga bilder/citat. Brukar spara bilderna!
Enjoy :)

Av Emma Welinder - 22 maj 2016 11:17


Godmorgon! Ställde ingen klocka idag och vaknade av mig själv nu kl 11. Blev ju inte att vi la oss förrän halv ett igår så det var skönt att sova ut lite.
Igår skulle vi egentligen firat min farmor som fyllt 80 år men hon blev sjuk så att det fick skjutas upp. Men eftersom alla ändå avsatt lördagen till det så sågs vi (fam Welinder) ändå.
Chrille och jag var först ute i Skrylle och sprang och tränade i deras utegym.


Sen blev det bråttom hem och duscha o byta om för att sen ta bussen till Kävlinge (Det ser ut som ett bombnedslag i lägenheten nu).
I Kävlinge spelade vi först kubb, sen grillade vi och spelade spel.


Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Chrille jobbar till kl 20 så blir väl att cykla till Ica och handla mat samt att städa här hemma. Ska också föra över bilder från mobilen till hårddisken tänkte jag.

Hoppas ni får en härlig söndag!

Av Emma Welinder - 20 maj 2016 15:40


Hej fredag! Imorse när vi vaknade så gjorde vi oss iordning och sen åkte vi till Nova och åt frukost på Espresso house. Lite vardagslyx nu när vi båda var lediga på förmiddagen. Jag skulle ha ett par strumpbyxor på hm också sen åkte vi vidare till Löddeköpinge. På plantagen när vi var där förra veckan så såg jag dom blommorna (gröna kvistar) som jag letat efter länge. Så nu ville jag dit och handla min helgbukett där. Onödigt?
Nej, för såhär fin blev den!

Ta 3 betala för 2 = 70kr! Sprang ut ur affären nästan för tänkte att kassörskan måste ju ha slagit fel.

Igår så kom paketet från Neckwear. Vi ska ju på bröllop i sommar så jag hade beställt slips och näsduk till Chrille så att vi matchar fint :)

Kan verkligen rekommendera dom! På hemsidan fanns alla nyanser man kunde tänka sig, fri frakt och fri retur vilket gör att man kan beställa flera nyanser och jämföra hemma. Dessutom så låg paketet i brevlådan dagen efter!

Nu blir det kladdkaka och SATC!

Av Emma Welinder - 19 maj 2016 18:11


Hejsan! Imorse så var jag i skolan och Chrille hade möte. När jag var klar tog jag bussen till Kävlinge och mötte upp honom sen åkte vi hem till mina föräldrars hus. Vi behövde tvätta bilen och tänkte även passa på att ta en löptur i furulundsskogen. Vi började dock med en promenad med mille så att han fick komma ut. Sen tvättade vi bilen, körde till furulund och sprang sen körde vi faktiskt tillbaka till föräldrarnas hus igen. En sån här dag vill man inte sitta i en lägenhet. Vi låg och solade lite och jag fick även ett ryck och städade lite.

Nu är vi båda helt slut och det blir middag och tv nu! Vi har börjat kolla på en serie som heter The Americans. Kan verkligen rekommendera den!

Sitta i knät och titta på när husse tvättade bilen själv tyckte Mille var en bra idé!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards