emmawelinder

Alla inlägg under juni 2015

Av Emma Welinder - 30 juni 2015 17:11


Hej på er! Dagen idag och igår har varit ganska lugna. Skönt efter en intensiv helg.
Igår hade vi dock ett möte inplanerat med en bröllopskoordinatorn. Var nyfiken på hur det skulle vara att arbeta med en när man planerar sitt bröllop då det är väldigt mycket som ska planeras, inte glömmas och klaffa. Kände att det skulla vara skönt med en hjälpande hand som ser till att vi inte glömmer något viktigt. Fick ett väldigt positivt intryck av henne så är inte omöjligt att vi kontaktar henne när det är dags att börja planera på allvar.
Vi har ju som sagt vetat om att vi ska gifta oss i 3 månader nu innan vi berättade så har hunnit googla runt en hel del kan jag säga och hittat massa fina inspirationsbilder som jag känner kommer spegla vår stora dag!
Kan verkligen rekommendera appen Pinterest. Den är faktiskt bättre än Google många gånger.
Tänkte visa de bilder som jag har fastnat för mest och som speglar den bild jag har av vårt bröllop!

Vitt, rosa, ljust, romantiskt, elegant. Det vore en dröm att kunna få till något liknande!

Nu blir det snart middag, hemmagjorda köttbullar med potatis och brunsås står fästmannen och lagar till oss nu!
Ha en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 29 juni 2015 16:47


Hej! Vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägg. Tänkte berätta lite om hur vi har tänkt kring bröllop och allt!
Tanken sedan vi förlovade oss förra våren var att gifta oss ett år efter att jag tagit examen, alltså 2018. Men vi kände allt starkare att vi inte ville vänta så länge men samtidigt att jag skulle gå klart skolan. Så jag ska faktiskt ta examen några månader tidigare genom att läsa kurser nästa sommar. På så sätt går jag ut i mars och så gifter vi oss i juni vilket känns helt perfekt och fungerar ekonomiskt vilket också är viktigt!
Detta kom vi på strax efter att vi var på bröllopsmässan i februari och började då kika runt vart vi ville vara. Jag började direkt googla slott och kände att det är inte var helt omöjligt att få till. Vilken dröm! Jag snöade fort in mig på Örenäs slott men tyvärr så hade de ett minimum antal i antal gäster om man köpte deras bröllopspaket (vilket vi ville) som vi inte nådde upp i så vi fick tänka om och hittade till slut Bosjökloster slott som vi kände skulle bli perfekt!
Vi bokade möte och åkte dit och allt de dom sa och kunde erbjuda var precis så som vi ville, och vi kände när vi åkte där ifrån att här blir det! Kyrkan ligger precis i anslutning till slotten som ligger mysigt beläget vid en stor sjö. Omgivningen är väldigt mysig och välskött med mycket grönska och blommor. Så vi ringde två dagar senare och bokade och betalade in handpenning!
Känns riktigt bra att ha hittat en plats som vi båda kände var rätt. Och eftersom vi har bokat ett paket där de mesta "tråkiga/jobbiga" sakerna ingår så som bord, stolar, porslin mm så kan vi nu fokusera på allt det roliga;-)

Igår berättade vi för våra föräldrar och därför är det nu officiellt. Jag har berättat för mina vänner innan bars för att hålla inne med något sånt här i 3 mån går bara inte:P
Men känns jättekul nu att alla vet och man kan prats om det när man vill och känner för det!

Första besöket i mars månad

Andra besöket i april. Bild på framsidan an kyrkan och lite av omgivningen.

Lokalen

Av Emma Welinder - 28 juni 2015 18:19


Nu är det officiellt! Om två år blir det bröllop :D
Efter lite letande under våren har vi nu bokat Bosjökloster slott! Även om vi är ute i väldigt god tid så kände vi ändå att vi ville boka redan nu eftersom vi vet vad vi vill ha!
Så idag har vi berättat för föräldrarna och de närmsta vilket var väldigt roligt!
Blir lite mer inlägg om detta ämnet framöver. Här kommer några bilder från idag!

Rundtur mer föräldrarna på området!

Av Emma Welinder - 27 juni 2015 11:23


Godmorgon! Har precis vaknat och inte klivit upp ur sängen än. Så skönt med en riktig sovmorgon. Behövs ibland!
Igår så var vi först på Nova och gjorde lite ärenden, och sen handlade vi mat inför helgen. Blev en hel korg full!


Sen var det dags för dagens träning. Blev en löprunda på ca 8 km. Riktigt segt och jobbigt men lyckades ta mig igenom den!


På kvällen så var vi bjudna till Madde och Andreas i Kågeröd! Det bjöds på grillat och massa prat. Vi var inte hemma förrän kl 01 så därav den långa sovmorgonen!


Idag på dagen blir det ganska lugnt. Får ta mig ner till Gerda och träna lite, sen ikväll är det 30 års-fest i Vellinge!

Hoppas ni får en bra lördag!

Av Emma Welinder - 25 juni 2015 21:45


Hej! Lite glest med inlägg nu men jag kan sammanfatta de senaste dagarna med träning och tv:-)
Ikväll har vi varit hos Andreas och Carro. Lika kul och mysigt som vanligt!
Nu till helgen har vi massa roligt planerat, bl.a middagar och 30 års-fest! Så det ska bli kul att det händer lite!
Hoppas ni haft en bra torsdag!

Av Emma Welinder - 23 juni 2015 20:13


Hej! Började morgonen idag med ett gympa pass på Gerda. Sen har jag suttit och sorterat bilder till fotoboken 2014. Har inte hunnit/orkat ta tag i det förrän nu, tar en himla tid att sortera och sätta in. Men nu är den på G!
Vid fyra-tiden vart det dags att åka till tandläkaren ännu en gång.
Nu har vi precis ätit middag så blir nog slapp i soffan resten av kvällen, kanske en promenad om vi orkar!
Tänkte visa några av mina favoritbilder på det jag hann sortera idag!

Spa i Varberg

Vilda västern fest

Blekinge

Blekinge

Blekinge

Stranden

Stranden

Påväg ner i stan

Järavallen

Rom

Dop

Av Emma Welinder - 21 juni 2015 19:14


Hej! Då var det dags för dop igen, denna gången för lille Malte. Det blev ett lyckat dop med massa god mat och tårta.
Efter dopet var jag tvungen att sova en stund, var så himla trött. Sen blev det en promenad för att gå bort lite av all den goda mat man ätit denna helgen.
Nu blir det strax middag när Chrille kommer hem från jobbet.
Hoppas ni haft en bra söndag!

Av Emma Welinder - 20 juni 2015 16:55


Hej på er! Hur mås det idag? Här börjar vi bli människor igen;-)
Vi har firat midsommar i Hofterup hos chrilles syster och fästman. Väldigt klassisk tillställning med god midsommarmat, tält, lekar och god dricka. Väldigt roligt hade vi. Jag, Chrille och två till sov över så idag har vi bara slappat i trädgården i det fina vädret. Snart blir det att åka hem och hämta upp en pizza på vägen. Idag finns det inget som heter bantning;-)
Hoppas ni hade en bra midsommar!

Försöka ta ett fint midsommarkort med sin älskade är inte så lätt som man kan tro!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards