emmawelinder

Alla inlägg under juni 2016

Av Emma Welinder - 28 juni 2016 22:23


Den härliga sommarrean är ju i full gång! Och det är en bra rea, om inte den bästa på hela året tycker jag. Massor av fina kläder mm på 50% rea. Jag brukar alltid passa på att handla lite saker, oftast kläder, som jag vill ha men som antingen är lite dyrare (för dyrt för min plånbok om det inte är på rea) eller nya kläder till hösten.
Här kommer min handlingslista som just nu är påväg hem till mig:-)

En Odd Molly kofta, 51%. En Odd Molly tröja är lite standard för mig på deras sommarrea.

Sköna sommarbyxor från nelly.com

Fin och skön hösttröja från NA-KD

Baddräkt, kanske passande till smekmånaden, från NA-KD.

Nytt mobilskal från Richmond&Finch. Den enda saken som inte var på rea men var tvungen att köpa ett nytt för det jag har nu har gått sönder.

Sist men inte minst, regn/vindjacka från Helly Hansen! Har velat ha en sådan här jacka i över två år men dom är ju inte billiga. Men nu hittade jag dom på rea och slog till! En till mig och en till Chrille. Så fina vi kommer bli:-) Min regnjacka som jag har nu köpte jag på ellos för 10 år sen för 79kr, och Chrille har ingen. Så jag tyckte det var värt att investera i två bra som kommer hålla dom kommande 10 åren.

Längtar tills allt fint dimper ner i brevlådan! Har ni fyndat något fint som får er att bli sådär löjligt glada? :D

Av Emma Welinder - 28 juni 2016 14:41


Igår, då bilade jag och mamma upp till Göteborg för att gå på Bruce Springsteen konsert! Dom släppte fler biljetter i lördags morse och mamma var snabb och fick två. Så igår vid tolv körde vi från Kävlinge upp till Götet. Vi hittade parkering direkt så vi fick en timme extra på stan. Jag hittade en fin mockajacka för halva priset.
Vi åt hamburgare på en pub på nordstan innan vi begav oss till Ullevi!
Vi hade jättebra sittplatser och konserten var riktigt bra. Mäktigt att se honom! Det var första gången för mig. Mamma är veteran;-)
Här kommer bilder från gårdagen!


Vi har inte hemma förrän kl tre på natten. Så idag gick vi inte upp ur sängen förrän tolv. Jag har storstädat lägenheten och nu slötittar vi lite på tv. Blir nog en promenad innan maten.
Hoppas ni har en bra dag!

Av Emma Welinder - 26 juni 2016 21:06


Gokväll! Det är så skönt att midsommar är på en fredag, för då får man två lediga dagar efter att ta det lugnt på. Vi sov ju över i Hofterup så på morgonen åt vi frukost och tog det väldigt lugnt, kollade på film och mös med Kajsa :-)


Vi körde hem vid två för kl fyra skulle jag, mamma och några andra titta på Livet efter dig på bio. Åh, slutet var så sorgligt!


Inatt sov jag 13 timmar! Låg verkligen efter med sömnen så det var skönt. Vet inte om det hänt att jag gått upp före Chrille någon gång. Blev livrädd när jag öppnade sovrumsdörren och Chrille satt i soffan, trodde han låg kvar i sängen.
Idag har vi veckohandlat, sprungit i Skrylle och nu på kvällen har Chrille lagat en god middag och jag har, förhoppningsvis, lagat en god efterrätt. Kladdkaka delux!


Nu blir det Beck! Hoppas ni haft en härlig midsommarhelg!

Av Emma Welinder - 25 juni 2016 00:42


Glad midsommar! Minns inte sist det var sånt här väder på midsommar. Vi har tillbringat eftermiddagen, kvällen och natten i Hofterup hos chrilles syster och hennes familj. Hängt vid poolen och ätit gott. Vi sover även över här så båda kan dricka. Just nu så är det en favorit i repris från igår, regn och åska! Får se när man sommar. Här kommer lite bilder från vår dag.
Hoppas ni haft en bra midsommar!

Av Emma Welinder - 23 juni 2016 17:29


Hejsan! Onsdag till torsdag begav vi oss, tillsammans med Madde och Andreas, till Immeln för ytterligare en paddlingssemester. Tredje gången nu. Men där är jättefint uppe och vi prickade in en solig dag med lite blåst.

Sveriges sista EM-match missade vi inte heller!


Nu är vi ganska trötta och slitna. Chrille jobbar nu på eftermiddagen och jag har packat upp och städat lägenheten. Halva skogen följde ju med hem. Ikväll blir det extra skönt att slänga sig på soffan kan jag säga.
Hoppas ni har en bra torsdag!

Av Emma Welinder - 21 juni 2016 22:18


Gokväll! Idag har vi förberett allt inför morgondagens paddling. Det gick väldigt fort och smidigt. Rutinerade nu! Hittade packlistan från förra gången och alla saker hade vi i källaren så det var bara att åka till Citygross och handla mat, lägga fram kläder och packa ner allt i väskorna.


I förmiddags så regnade det i Lund och under dagen har det varit ganska mulet men nu ikväll så har det varit strålande sol! Så efter jag Städat i Furulund så sprang vi 5 km i furulundsskogen. Riktigt härligt var det!
Chrille var inte lika exalterad som jag men hängde såklart på, söt som han är, och satte nytt rekord på 5 km. Varsågod älskling!:D


Nu blir det lite serie och sen sängen! Hoppas ni haft en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 20 juni 2016 11:00


Godförmiddag! Förra sommaren så hade jag sedan en tid tillbaka bestämt mig för att gå ner de extrakilon som jag lagt på mig under min stressiga pluggtid. Motivationen var på topp och allt flöt på med träning och kost. Inget snedsteg förrän i november när stressen kom tillbaka och jag satte som mål att bara hålla mig dåvarande vikt.
Juni 2015: 69 kg
Nov 2015: 61 kg
Juni 2016: 63 kg
Jag tänkte att nu är det ju bara att göra samma sak denna sommaren, med mål att gå ner 3 kg till och samtidigt fokusera mer på styrketräning. Men det gick inte. När jag skrev sista tentan den 7 juni och försökte byta matvanor så varade det i 1 vecka innan jag bakade en kladdkaka och slängde mig i soffan. Stressen från det gångna året satt fortfarande kvar i kroppen. Är jag stressad så kan jag inte (!) äta rätt.
Men idag vaknade jag och kände mig peppad. Kände att nu vill jag träna, jag har suget. Jag har inte en stressig vecka framför mig. Stressen bottnar dock i att allt som händer i höst hänger på ett omtentaresultat, men har en plan B nu som jag hoppas fungerar och som jag känner mig nöjd med.
Nu vill jag börja må bra igen och njuta av livet och känna att skolan inte tar all energi. Det kommer lösa sig till hösten. Vet jag det så kan jag fokusera på här och nu. Träna och må bra. Inte äta kladdkaka till lunch pga ångest.
Idag ska bli en bra dag och början på en rolig, hälsosam sommar! Sista sommarlovet ska jag njuta av!
Hoppas ni får en helt underbar dag<3

Av Emma Welinder - 19 juni 2016 18:06


Hej! Anledningen till den tysta stämningen här inne har varit pga förberedelser inför Elins möhippa igår! Whop whop!
Vi kidnappade henne hemma oss Emma, åt frukost sen bilade vi upp till Göteborg. Där gick vi på Liseberg, Elin utförde en Disneyshow, åt middag på Pinchos och såklart festade.
Elin hade en lista där olika uppdrag gav olika poäng, Viktor hade samma, och dom tävlade mot varandra. Kul!

Dricka rått ägg stod på listan

Ariel och Sebastian

Frost

Mänsklig pyramid, vi gjorde den med en hand. Suck it boys!!

Och festen har börjat!

Var hemma vid tre idag och jag o Chrille har legat och slappat på soffan hela eftermiddagen! Nu blir det mat från Vespa!
Hoppas ni haft en bra helg!

Svarta kläder med röda detaljer var klädtemat för oss andra, bruden hade såklart vitt!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards