emmawelinder

Alla inlägg under juli 2016

Av Emma Welinder - 31 juli 2016 20:11


Ojoj vilken dag och kväll, och natt, igår! Igår gifte sig en av mina allra bästa vänner med sin stora kärlek. Det var så roligt att få gå på bröllop! Låter bilderna tala för sig själv:-)

Vi och Sofia o Adam möttes upp innan för lite fördrink och tilltugg.


Kl 16.00 var det vigsel i Konga kyrka.


Sen blev det middag och fest i lokalen bredvid.

Av Emma Welinder - 27 juli 2016 17:50


Hej! Onsdag idag och avverkar veckans näst sista jobbpass. Ska bli så skönt med en ledig fredag, speciellt eftersom det händer mycket i helgen med bröllop o allt.
Idag innan jag började jobb (14.30) så åkte vi ut till Ikea för att köpa några blå muggar och lite galjar. Äntligen har jag ett par sådana muggar, har suktat efter dom länge men har inte hittat rätt. Antingen har jag inte gillat mönstret eller så har dom varit lite dyra. Men hittade fina på Ikea nu så slog till!

Invigde dom med en sconesfika!

Hoppas ni för en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 25 juli 2016 18:22


I går så tog jag och pappa en MC-tur till Österlen! Härligt väder, på gränsen till för varmt i mc-kläderna. Vi stannade och fikade en gång på vägen till Kivik där vi åt lunch. Sen bar det vidare till Hylkegården där vi fikade den godaste äppelkakan jag ätit! En riktigt härlig tur!

Bildbomb:

Av Emma Welinder - 25 juli 2016 09:18


Hej! Vilken helg det blev. Fullt upp verkligen med roliga saker!
I lördags började vi dagen med att åka ut till borstahusen med Madde och Andreas. På kvällen blev det sen släktkalas eftersom Andreas fyllde år!

Av Emma Welinder - 22 juli 2016 22:46


Då har jag gjort den efterlängtade fransförlängningen! Det känns verkligen konstigt när man ser sig i spegeln. Speciellt nu när man inte är i orndning, inget smink och lite fett hår, att ha så fina fransar. Ska bli kul imorgon när vi ska bort att få göra sig i ordning!
Jag har inte så ofta mascara på mig nu för tiden utan kör på foundation och puder för att få en fin hy. Jag känner mig bekväm med det och orkar inte ta mascara, eller orkar fr.a inte ta bort det på kvällen så därför känns en fransförlängning perfekt nu!

Innan:


Efter:

Spännande! Och framför allt kul med något nytt!

Av Emma Welinder - 22 juli 2016 08:28


Hej svejs! Ja denna veckan har inte varit jättespännande. Jobba, äta, tv, sova. Igår var dock desto mer händelserik. Efter jobb åkte jag och hämtade ut ljusen på posten. Det var en rejäl låda:D


Eftersom det var så himla fint väder åkte vi ut till Bjärred och havet och gick en promenad. Härligt att sommaren är tillbaka!


När vi kom hem möttes vi av två brandbilar, en polisbil och en ambulans.. Vad har nu hänt? Det måste ju verkligen hänt något allvarligt med detta pådraget. Eftersom det var två brandbilar så antog jag att det brann. Och det gjorde det, typ, i grannlägenheten. Oddsen! Brandmännen bröt sig in genom köksfönstret och det brann inte men det rök. Mycket. Luktade bränd mannagrynsgröt. Och hur vet jag detta? Jo, vi hade förstapatkett på balkongen. Om det ev brinner i grannlägenheten så tycker jag det är ok att kolla vad det är som händer! Jag vill få reda på hur allvarligt det är.


Nu blir det mer jobb, sen i eftermiddag ska jag göra fransförlängningen!!:D Är väldigt förväntansfull!
Hoppas ni får en bra fredag!

Av Emma Welinder - 19 juli 2016 05:22


Godmorgon! Tisdag idag och dags för andra morgonpasset på Flextrus. Jag gick och la mig kl 20 igår så känner mig hyfsat pigg idag. Ligger lite efter med sovtimmarna sen helgen. Jag och Elin åkte upp till Halmstad till Sofia för att fira hennes 25 års dag/examen. Det bjöds på goa drinkar och mat! Aldrig fel med en riktig tjejkväll!

En 5 i 1 vindruva!

Hoppas att ni får en härlig tisdag!

Av Emma Welinder - 16 juli 2016 11:45


Godförmiddag! Igår somnade jag 07 och gick upp strax efter 12 för att vrida tillbaka dygnet efter en veckas nattjobb. Var väldigt trött så det enda som hjälper då är att vara ute. Vi körde ner i stan och åt frukost/lunch på Mormors bageri, sen gick vi inom Royal Design och köpte en 25 års/examens present till Sofia. Idag ska jag och Elin upp till Halmstad och fira henne!
Efter det körde vi till Kävlinge och hämtade upp Mille och sen till furulund och gick en runda. Mille hade lite ont i magen och orkade inte riktigt hela rundan, så han fick åka i min famn lite:-)

Nu sitter jag på tåget upp till Halmstad och är snart framme i hbg där Elin ska hoppa på! Hoppas ni också får en bra helg!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards