emmawelinder

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma Welinder - 11 augusti 2014 22:38


Hej på er! Idag sov jag till halv tre då Chrille kom in och sa hejdå då det var hans tur att åka till jobbet. Var dock uppe en sväng kl tolv då magen kurrade rejält! Trodde det skulle räcka med en macka på morgon när jag kom hem efter natten men icke.
Annars idag var jag nere en sväng i stan och köpte en bikiniöverdel då dom jag har inte passar längre. Köpte även tre löpare på Åhléns som jag såg i söndags och nu inte kunde motstå. Älskar färgen :-)
Efter det cyklade jag direkt till Gerda och körde ett styrkepass. Man behöver minst ett träningspass nu dessa tre nätter så att man inte segar ihop totalt.
Resten av kvällen var det dock soffan som gällde. Nu är andra nattpasset påbörjat och nedräkningen till semestern är i full gång! Snaaart!

En god smoothie efter träningen

Mina fina löpare :-)

Av Emma Welinder - 10 augusti 2014 18:56


Gokväll!
I eftermiddags så blev det en promenad ner i stan. Lagom väder att gå i. Det blev en kyckling o curry baguette och en varm choklad för mig :-)
Nu sitter vi i soffan mätta och belåtna på pulled pork som min fina fästman har gjort och tittar på Per Moberg. Blir nog en film senare till efterrätten!
Sen blir det ju tyvärr jobb för min del, men (!) nu är det sista veckan innan det är slut med sommarjobb för denna sommaren :-)

Hoppas ni har en skön söndag!

Av Emma Welinder - 10 augusti 2014 13:14


Godmorgon! Idag sov vi till nästan halv tolv! Jag ska jobba natt inatt så försökte sova så länge jag kunde.
Nu har vi ätit frukost och Chrille har börjat med pulled porken och jag har gjort panna cottan som vi ska ha till efterrätt :-)
Nu medan middagen står i ugnen och efterrätten står i kylen så tänkte vi ta en promenad ner i stan och äta lunch på mormors bageri (otroligt goda baguetter) och göra lite ärenden.

Älskar verkligen detta recept på panna cottan så tänkte dela med mig av det, men brukar göra en egen variant med både choklad och lakrits!

Lager 1:
1 dl vispgrädde
1 msk socker
0,4gelatinblad
Ca 10 turkiska peppar

Lägg gelatinbladet i kallt vatten. Krossa stöder turkiska pepparn ordentligt i en mortel.
Koka upp grädden och sockret.
Häll i gelatinen och turkiska pepparn och blanda.
Häll i två skålar och in i kylen några timmar. Brukar göra det första lagret kvällen innan och låta det stå i kylen under natten.


Lager 2:
1 dl vispgrädde
1 msk socker
0,4gelatinblad
50 g choklad

Samma tillvägagångssätt som ovan men hacka chokladen med kniv räcker.
Häll ovanpå lakritsen och in i kylen ytterligare några timmar. Brukar göra detta lagret morgonen efter.


Brukar servera med kokta hallon :-)

Av Emma Welinder - 9 augusti 2014 14:09


Hejsan!
Idag gick vi upp kl 10 och åt frukost. Sen va vi nere på citygross och handlade middagen till imorgon. Chrille hade nämligen tänkt göra pulled pork! Spännande!
Efter det bytte vi om till träningskläder och körde ut till Skrylle och sprang en runda i skogen. Riktigt skönt va det! Vi körde lite styrka efteråt också :-)
Nu sitter vi nyduschade i soffan och slappar. Ikväll ska vi hem till min mormor och äta middag. Blir säkert något gott som vanligt :-)

Trevlig lördag alla!

Av Emma Welinder - 8 augusti 2014 17:18


Hej!
Idag var vi riktigt sega när vi vaknade. Hade nog mycket att göra med den tryckande värmen som det har varit idag. Tanken var att gå ner i stan efter frukosten men när vi såg att vädret började spricka upp så ändrade vi planerna snabbt och åkte ut till dammarna istället! Det beslutet ångrade vi inte! Båda somnade nästan så skönt det var att ligga där ;-)
Nu är middagen snart klar. Sen blir det nog massa Beck-avsnitt och en kladdkaka!
Hoppas ni också har en bra start på helgen!

Nybakade scones

Mitt allt <3

Av Emma Welinder - 7 augusti 2014 22:51


Godkväll!
Idag har det varit full rulle på jobbet, inte en lugn stund! Men nu känns det bra att det är helg för min del :-) Ska njuta! Får se vad dagen imorgon har att bjuda på. Vi hade ju gärna åkt ut till stranden men verkar inte som att vädret vill spricka upp tillräckligt.
Satt och läste Aftonbladet igår och kom in på sidan om den stora branden i Västmanland där allmännheten kan publicera bilder man tagit själv. Det har varit svårt att greppa hur stor branden är men efter att ha sett alla dom bilderna fattar man definitivt! H e r r e g u d ! Hoppas att den går att få under kontroll nu när man får internationell hjälp!

Nu blir det slappa i soffan till en bra film!

Bilder tagna från Aftonbladets hemsida

Av Emma Welinder - 6 augusti 2014 15:55


Godmiddag!
Inatt har jag sovit 12 h, så skönt! När vi satt och åt frukost så sken solen så vi bestämde oss för att åka ut en snabb sväng till stranden! Båda jobbar eftermiddag men vi hann ligga där drygt en timme. Lite kyligare i luften va det idag, men perfekt när man låg och solade. Lagom varmt liksom :-)
Sen blev det hem och duscha och bre en snabb macka sen cykla till jobbet.
Nu hoppas vi på strålande sol i helgen eftersom båda är lediga fre-sön!


Imorgon är det bara 2 v kvar tills vi ligger och solar på Kreta!

Av Emma Welinder - 5 augusti 2014 18:50


Hej! Idag blev det jobb 6-14. Inte de roligaste tiderna men det gick :-) När jag kom hem stack jag ut och sprang direkt. Tänkte att jag skulle prova en lite längre runda idag, 6-7 km och det gick galant! Fick t.o.m öka i slutet! Nu är Andreas och Victor här, dom och Chrille ska ner och ta en öl i stan. Jag sitter i sängen och tittar på finalen av The bachelorette! Åh så spännande vem hon väljer. Jag är en riktig sucker för frierier, älskar det :D
Va även inne om och hämtade ut vår fina spindelskrämma! Hoppas den fungerar ;-)

En ny fin tröja som jag hittade på HM igår :-)

Spännande!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards