emmawelinder

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Emma Welinder - 12 augusti 2014 23:49


Hej! Idag när jag hade vaknat så åkte vi ut till Bauhaus för att handla färg och spackel till tacket. I höstas började det läcka in vatten i vårt vardagsrum från en spricka i taket. Det fixades (efter 2 månader) men tyvärr så ramlade ett litet lager av taket ner. Så vi tänkte ta tag och fixa det nu , efter 9 månader :-) Fick även handlat med mig några fina blommor hem och hämtat ut paket från Royal design. Vi beställde 4 glas och ett fat därifrån för dom pengarna vi fick i förlovningspresent! Samlar nämligen på Boda line glasen och hade inga whiskey så passade på nu!
Annars har kvällen varit lugn men dock gått alldeles för fort som vanligt. Hann äta och titta lite på tv innan jag skulle iväg och jobba sista nattpasset.

Såg på nyheterna och fick höra fler utav Stefan Löfvens löften om han skulle vinna valet. Bl.a så skulle alla erbjudas lån till att ta körkort och arbetslösa ska få möjlighet att få en sjuksköterskeutbildning gratis för att hjälpa arbetslösa och få in mer folk i vården. Och detta skulle (såklart) uppnås genom höjda skatter. Alltså, vi som jobbar och tjänar pengar ska alltså betala körkort till dom inte pallar spara ihop till ett, och istället för att dom som är arbetslösa och är intresserade av att jobba inom vården söker till utbildningen själva och söker studielån som alla andra så ska vi betala detta till dom med våra pengar. Jag kommer ha ett studielån på 300 000kr när jag har gått ut min utbildning som jag kommer spendera halva mitt liv på att betala av, inte f.. är jag intresserad av att betala för andras bidrag också för att dom inte kan ta tag i sina liv. Det jag är mest förvånad över är att så många uppenbarligen tycker att detta är en bra politik eftersom S är det största partiet. För mig låter det som, ju mindre du gör desto mer får du.
Någonstans får man faktiskt ta ansvar för sitt eget liv.

Hoppas ni får en trevlig kväll :-)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards