emmawelinder

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma Welinder - 4 augusti 2014 10:28


Godmorgon! Klockan är nu 10 och halva denna arbetsdagen är gjord:-) Ser ju dock inte fram emot att cykla hem i detta regnväder. Men vilken åska det har varit inatt! Började så smått vid nio-tio tiden i gårkväll men det eskalerade fort. Elva la jag mig och då blinkade det i sovrummen ca var 10:e sekund och mullret blev högre. Inte kul att inte kunna somna när klockan ska ringa 04.45 på morgonen. Slutade med att jag satte i öronproppar och la något över ögonen, då somnade jag :-) Dock var inte ovädret över när jag skulle cykla till jobbet, åskan låg rakt ovanför Lund och det spöregnade! Åh, det första jag ska köpa när jag börjar jobba är definitivt en bil! Hatar att cykla. Oavsett väder. Är det varmt ute blir man svettig, är det kallt tar man på sig mer kläder vilket gör att man svettas av det. Även när jag cyklar i shorts och t-shirt när det är lite kyligare på kvällen så är min hud kall och sval, men jag kokar (!) inombords, alltid! Sjukt jobbigt.

Hoppas ni har en bra måndag:-)

Av Emma Welinder - 3 augusti 2014 17:05


Hej i värmen! Började dagen med en löptur och lite styrka på balkongen. Snacka om att svetten sprutade! En snabb kalldusch senare åkte jag, mamma och mormor till Lomma. Dock var det moln i nästan 1 h innan solen tittade fram! Vi träffade även Regina på stranden så vi va uppe en sväng i deras lägenhet innan vi åkte hem.
Sitter nu djupt nere i soffan, äter lite choklad och tittar på Gossip Girl :-)
Helgen går så fort, redan jobb imorgon igen :-(

Min dag i bilder:

Av Emma Welinder - 2 augusti 2014 19:45


Gokväll!
Idag när jag äntligen är ledig från jobb så jobbar ju självklart Chrille. Men, man får göra det bästa av denna egentiden idag så jag började dagen med en skön löptur:-) Hade laddat ner massa ny musik så kände mig taggad! Sen har jag tagit en lång dusch, gjort inpackning på håret, målat naglarna, läst nya HM-katalogen, bakat paj och kollat på repriserna av The bachelorette!
Men nu ringde Chrille precis och sa att han är påväg hem!:D Så nu blir det mys i soffan och titta på Sova med fienden och äta paj!
Hoppas ni har en bra lördag!

Av Emma Welinder - 1 augusti 2014 17:59


Hej! Då var vi inne på sista sommarmånaden och nu börjar det närma sig semester!
Idag när jag hade vaknat så åkte vi in en sväng till Malmö. Vi skulle inhandla (en av) chrilles 30 års-presenter som han önskade sig! Resten är en hemlis;-) Blev även en glass i solen och lite blommor från torget fick följa med hem :-)
Nu väntar en lugn kväll följt av en natts jobb till, sen är det helg.
Trevlig fredagskväll!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards