emmawelinder

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Emma Welinder - 16 september 2015 11:27


Godförmiddag! Idag är jag helt ledig från skolan så tog en skön sovmorgon. Dock har jag sovmorgon både torsdag och fredag också för tänkte inte gå till skolan mer denna veckan. I materialkemin har vi inte fler föreläsningar denna veckan men vi har en i kemitekniska processer imorgon, men alltså dom föreläsningarna är så dåliga! Han bara står och maler fakta i två timmar vilket gör det omöjligt att komma ihåg något. Dom två senaste gångerna har jag tagit med mig kursboken och tänkte att jag skulle stryka under i den när han går igenom vilket visade sig vara helt omöjligt. Han har ingen struktur, hoppas fram och tillbaka och vissa saker hittar jag inte. Lagom frustrerande så efter föreläsningen gick jag fram och frågade var jag hittade avsnittet om etylenbenzen var på han tittar i boken och säger att det står i kapitel 10. Då frågar jag varför han går igenom saker i kap 10 när det i deras planering som dom skrivit ut till oss står att vi ska gå igenom kap 4, 6 och 11 idag varpå han säger "Oj ja då får jag ändra det i planeringen". Men, när jag kommer hem och tittar igenom planeringen så ser jag att där står "Chapter 10: Excluded". Kapitel 10 ska inte ens ingå i kursen! Då får man lite smått bryt. Skickade ett mail till honom där jag (på ett snällt och vänligt sätt) frågade vad fan han håller på med. Sånt blir jag så trött på, så tänker inte gå på hans föreläsningar mer, vilket halva klassen inte längre gör, och läsa in kursen själv.
Så tänkte börja om från början nu och läsa i boken. Läser jag från och med idag och hela helgen så hinner jag nog läsa allt vi gått igenom hittills så att jag ligger i fas. Sen istället för att gå på föreläsningarna så läser jag hemma i lugn och ro så hoppas jag att det löser sig.

Det var det jag hade att säga :P
Ha en bra onsdag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards