emmawelinder

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av Emma Welinder - 5 februari 2016 22:26


Gokväll! Så skönt med fredag, alltid en speciell känsla. Idag blev det jobb sen hem och laga mat. Hemmagjord pizza stod på menyn, med bacon, svamp, rödlök och fetaost. Degen gjorde jag själv med 25g jäst, 1 msk olja, 4-5 dl mjöl och 0,5 tsk salt. Blanda, kavla, lägg på vad som önskas och in i ugnen på 200-220 grader i 10-15 min:-)


Till efterrätt bakade jag brownies. Bakade dem redan i torsdags, med lite kladdigare deg i mitten sen ställde jag formen på balkongen över natten så den stelnade till ordentligt. Sen tog jag runda metallformar och fick ut runda kakor som jag värmde i micron. Lite spritsad grädde och hackad maräng på sen är det klart!

Av Emma Welinder - 5 februari 2016 12:49


Hejsan! Idag blir det jobb till halv fem sen håller jag helg:-) Vi har en fullbokad helg framför oss med det ska bli kul. Skönt att därför ha fredagskvällen för oss själva!

Nu har jag börjat beställa hem nya kläder. Min garderob är katastrof. Hälften passar inte och andra hälften har jag haft hur länge som helst. Kanske 10% som är roliga och passar. Så nu när jag gått ner 8 kg och nog inte kommer gå ner så mycket till så tänkte jag unna mig en nu garderob. Nya jeans är det som framför allt behövs. Sen lite nya tröjor efter hand. Så nu är en stor order påväg hem till mig från HM så hoppas verkligen att det passar!


Nu ska det bli roligt att klä sig igen!
Ska spana in Gina tricot som verkar ha fått in fina toppar!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards