emmawelinder

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Emma Welinder - 1 februari 2016 07:54


Godmorgon måndag! Ja då var helgen slut för denna gången. Har dock ingen måndagsångest för har föreläsning mellan 8-10 så det kan man ju leva med:-)

Denna veckan så ska jag laga massa ny god mat (är tanken). Eftersom jag har ganska mycket ledig tid så kände jag att jag måste fylla den med något för att inte bli uttråkad, och jag tycker det är himla roligt att överraska Chrille med ny mat som han tycker om, med betoning på överraska. Om han vet vad jag ska laga är det inte roligt längre:P Så det kommer komma upp 2-3 matinspirerande inlägg denna veckan!

Annars så var helgen väldigt lugn för min del. Blev tre träningspass och mycket vila. Hann klart med fotoboken också så ska bli roligt när den dimper in!


Något som verkligen kan suga min energi just nu och gör mig så fruktansvärt arg är denna pågående vridning av invandringen i media. På nyårsnatten när det skedde stora gängvåldtäkter mot kvinnor där majoriteten av männen var invandrare så tystades detta ner, men nu när dessa svartklädda män i Stockholm ger sig på invandrare så talar man mer än gärna om det. Båda händelser är förjävliga men att hela tiden lyfta fram invandrargrupper som offer och undvika att tala om alla kvinnor som utsätts (bara för att det oftast är av invandrare) är förjävliga. Båda utsattheter förtjänar lika stor uppmärksamhet och stöd oberoende av vem som begått brottet.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards