emmawelinder

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Emma Welinder - 2 februari 2016 18:27


Gokväll! Ja idag blev det matlagning, och det blev riktigt gott. Provade ett nytt recept och var lite skeptisk men rekommenderar det verkligen.

Av Emma Welinder - 2 februari 2016 10:22


Godmorgon! Tyvärr blev det inget matinlägg igår. Jag var ute och sprang en runda och underskattade vädret. Jag var genomvåt och frusen när jag kom hem så mådde inte på topp så Chrille fick slänga ihop stuvade makaroner och falukorv istället. Dock känns det bättre idag så imorse gjorde jag äggröra med bacon och svamp till frukost (till Chrille).

Ingedienser
? 2 ägg
? 1 msk grädde
? 4 skivor bacon
? 3-4 champinjoner

(1-2 pers beroende på hur mycket man äter)


Börja med att vispa ihop ägg och grädde.
Stek bacon och svamp.
Häll sedan i äggröran i stekjärnet och rör om tills det stelnat.


Jag rostade sedan en macka och la äggröran uppe på. Vet inte om det var bra eller dåligt då mitt hjärta aldrig skulle säga att det inte var gott:P


Nu ska jag cykla iväg på spinning. Ha en bra tisdag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards