emmawelinder

Alla inlägg den 20 november 2015

Av Emma Welinder - 20 november 2015 19:08


Gokväll! Något som känns lite extra roligt nu är att bröllopsplaneringen faktiskt snart drar igång på riktigt. Fram tills nu så har vi mest gått och spånat, pratat, funderat och kommit fram till hur vi vill att vårt bröllop ska vara men inte ringt runt och bokat saker (förutom platsen då). Efter jul och nyår ska vi ha ett möte med vår bröllopskoordinstor och lägga upp en planering samt budget, och sen drar det igång.
Och nu kan vi faktiskt säga att det är 1,5 år tills vi gifter oss och kanske slippa alla "oj" när vi har sagt att det är om 2 år.
Något som jag funderar mycket kring nu är min vigselring. Jag trodde jag visste vilken jag ville ha, men eftersom stenen i mitten inte är en diamant eller ens en "riktig" sten utan en sten framtagen på ett lab för att likna en diamant så blev det nej tack på den. Då tar jag hellre en mindre sten men att det är en riktig diamant. Vi har sagt ett ungefärligt pris på ring och jag tänkte nu när jag fick stipendiet jag sökte att läggs till en summa därifrån på min vigselring, så kan man få en lite större diamant;-)

Har googlat runt och hittat en bild på en förlovningsring och en vigselring som jag tycker är väldigt fina ihop, vilket är väldigt viktigt!

Enkelt men snyggt! Först ville jag att det skulle vara små diamanter runt om vigselringen också som på min förlovningsring, men tror jag går all in på en större!
Andra ringar som jag också tycker är fina:


Vi får se helt enkelt. Det känns sååå svårt. För min är ringen det allra viktigaste (utöver att Chrille säger Ja :p ) då jag ska ha den hela livet och allt den symboliserar. Jag vill inte känns att jag nöjde mig utan att jag älskar den för det är den som utåt symboliserar mitt äktenskap med Chrille, som jag älskar över allt annat. Därför är den så viktig.

Inte lätt, men ack så roligt när man får till det på slutet!

Av Emma Welinder - 20 november 2015 14:36


Hej! Fredag idag men den började inte så bra. Vi har fyra föreläsare i den ena kursen som inte kan kommunicera med varandra så nu har hela planeringen blivit pannkaka om jag uttrycker mig milt. Nog om det. Skrev vad jag tyckte om deras upplägg i ett mail till han som är kursansvarig så behöver inte dra det här. Är ju trots allt fredag;-)

Blir alltså inget mer plugg denna veckan då vi inte vet vad det är som gäller längre så tänkte ge mig ut och springa milen. Hann inte det igår ju så tar igen det idag!
Sen blir det att vila i soffan framför en serie och sen laga taco lagom till när Chrille kommer hem från jobb. Har ni hört btw att det ska snöa (i Lund i alla fall) imorgon, och inte lite heller!

Och vi som ska köra upp till Halmstad imorgon. Får se hur det blir med det. Känns ju inte som ett alternativ heller att ta tåget för det kommer ju vara kaos med förseningar!

Nu ska jag bege mig ut och ni får ha en härlig fredag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards