emmawelinder

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Emma Welinder - 8 november 2015 18:03


Hej igen! Söndag idag, en ledig sådan för mig och jag planerade att få sova ut, men, 06.30 väcker grannarna ovanför mig av att det klampas, springs och dunsas på deras golv/vårt tak. Och det slutar inte och det var högt! Så 07.15 fick jag nog och slängde på mig jacka och skor och gick upp och ringde på. Tycker det är himla respektlöst att väsnas så tidigt på morgonen, att dom har barn ska inte behöva påverka mina rutiner. Dom sa att ungarnas kusiner hade sovit över så det var fyra ungar i lägenheten. Happ. Dom skulle säga till dom att dom skulle lugna sig men så blev det inte, så 06.30 fick jag gå upp denna söndagen. På lagom bra humör.
Åt frukost och satte mig och pluggade så fick jag undan det i alla fall.
Kl 11 hade jag bokat in spinning. Det gick bra men var sjukt jobbigt! Sen på eftermiddagen så satt jag ju och letade efter nya middagsrecept. Sen blev det slapp i soffan och nu har jag ätit middag och tänkte sätta på en film och lite senare baka en kladdkaka. Filmen är 2,5h lång så väntar lite med det gottiga;-)

Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 8 november 2015 14:29


Hej! Längesedan man såg solen nu, trevligt. Hur min dag har varit tar vi ikväll, tänkte nu istället dela med av mina nya recept som jag hittade inne på Jennys matblogg. För hur ofta har man inte denna konversationen:
- Vad ska vi äta ikväll älskling?
- Vet inte, vad tycker du?
- Vet inte...
Tystnad.

Haha, så idag tog jag tag i att leta fram nya vardagsrecept och kom in på Jennys matblogg där hon så smidigt skriver upp en veckolistor mån-fre med recept som dom ska ha och en länk till varje recept. Supersmidigt att hitta nya lättlagade recept! Nu är ju jag ganska kräsen så mycket går ju bort men här kommer dom recept som jag fastnade för:


Blev även två efterrättsrecept;-)
Det goda kladdekaksreceptet jag berättade om och syltkakor fast med choklad i, typ.


Hoppas ni också fick lite inspiration till vad man kan laga i veckan!
Hörs ikväll!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards