emmawelinder

Alla inlägg den 9 november 2015

Av Emma Welinder - 9 november 2015 21:52


Hej! Vilken måndag. Sämsta starten på veckan. Mina föräldrar är på semester en vecka och det började med att jag fick reda på att när dom satt på tågen påväg till flygplatsen så kommer det fram en icke svensk man och vill sätta sig brevid mamma. Och situationen var den att mina föräldrar satt i vars ett tvåsäte mitt emot varandra med ett bord imellan, ni vet dom sätena man kan sitta fyra pers och prata, och så hade dom sina resväskor på sätet brevid så det var liksom lite trångt, MEN, hälften av alla fyrsätena på tågen var tomma! Så mamma sa vänligt att han kunde faktiskt sätta sig vid ett tomt fyrsäte. Då hade helvetet brakat lös och hur kunde en kvinna säga till honom vart han skulle sitta, och min pappa som jag aldrig hört höja rösten i hela mitt liv hade ställt sig upp och fått bryt på denna respektlösa man och dom hade stått 10 cm ifrån varandra och skrikit på varandra, mannen för sig själv och pappa med stöd av resten av tågpassagerarna. Tillslut fick pappa fram en ursäkt från mannen, men fy fan vad arg jag blev när jag fick höra att detta hade hänt. Nu säger jag det man inte får säga i detta land men vad fan är det för folk vi tar in. Klart vi ska hjälpa till och ta in dom som flyr men någon jäkla koll på vad för folk som kommer hit är väl inte för mycket begärt. Regeringen är enligt min åsikt dom som ska skydda Sverige och Sveriges befolkning först och främst och inte titta bort och hoppas ingen ser för att några ärthjärner ropar rasist för att vi inte tar in ALLA. Även de som inte kan bete sig och visa respekt för de människor som tagit emot dem, även om hälften av dessa råkar vara kvinnor. Ni förstör så för alla andra som kommer hit och är fina människor som vill leva i fred och respekt och ge sin familj en ny start. Att fly är helt rätt, det hade jag också gjort, och dem i det land som tagit emot mig hade jag för evigt varit tacksam mot. Så det gör så ont när det ska vara såhär. Ska jag som kvinna behöva ha med mig en man som kan försvara min rätt som jämlik människa för dessa papp i Sverige år 2015. Det är läskigt hur allt utvecklas just nu och som sagt, ni FÖRSTÖR för de flyktingar som inget hellre vill komma hit och leva i fred, i lugn och ro.

Så ja, dagen började ju inte så bra med alla dessa tankar och frustration över hur folk kan bete sig snurrade runt i huvudet. Sen kom det ena efter det andra idag i skolan och här hemma med saker som ska fixas och telefonsamtal och mail som jag behöver få undan och hälften blir bara värre. T.ex så skickar jag tillbaka ett paket jag beställt utan att lägga i retursedeln, så nu har företaget ingen aning ven paketet är ifrån. Sådana saker som bara kräver ytterligare tid och energi. Man släcker en brand och så kommer det upp två nya. Yey.
Hoppas verkligen på en bättre morgondag. Ska gå och lägga mig nu och vara glad imorgon:-)
Sorry att det blev ett "kräka av sig" inlägg!
(Hoppas) Ni hade en bättre måndag än mig!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards