emmawelinder

Alla inlägg under juni 2015

Av Emma Welinder - 18 juni 2015 20:21


Gokväll! Började dagen idag med att åka och handla helgblommor och mjölk. Även lite midsommarblommor till värdparet imorgon ;-)
Efter det åkte vi ut till en åker och plockade midsommarblommor till kransen imorgon. Skönt att ha det gjort redan idag!
Sen blev det en lugn stund i soffan tills det var dags att ge sig iväg till spinningen, i ösregnet. Var aningen segt men hoppade morgonpromenaden pga alla störtskurar som kom så fick palla mig iväg helt enkelt.
Nu blir det inte mycket mer gjort idag! Håller tummarna för att solen tittar fram imorgon!

Av Emma Welinder - 17 juni 2015 16:32


Hej på er! Ja idag har det varit städ och tvätt på schemat för min del. Chrille Jobbar till ikväll så passar bra att röja undan nu, speciellt eftersom det inte är något vidare sommarväder. Var soligt och fint i morse men nu regnar det som bara den. Sommarregn doftar dock väldigt gott, alltid nått!
Har också suttit och lagt över alla mobilfoton till datorn och sorterat dem. Välbehövligt och ganska kul när man väl kommit igång!
Nu blir det att ta det lugnt en stund, slå in doppresent till söndag så att det är gjort!
Ska också bli spännande att se vilket namn vår nya prins får! Kungen ska ju berätta det om en halvtimme. Såg väldigt mycket fram emot det tills jag läste att ett av de tippade namnen är mitt absolut favoritnamn. Leonore är ett namn som också ligger på min namnlista av fina flicknamn så vore lite tradigt om Madeleine och Chris "tar" ännu ett namn:P
Men vi får se, tror ju dock inte att dom kommer ta ett tippat namn!

Ha en fin onsdag alla!

Kreta 2014 <3

Av Emma Welinder - 16 juni 2015 18:28


Hej! Idag hade vi heller inget speciellt planerat på dagen så efter frukost tog vi en promenad ner i stan. Jag var på jakt efter små skålar som man kan göra chokladfondant i:-)
Sen har vi spelat kort, tittat på tv och lagat mat. Blev nuggets med ris och currysås, smaskigt och väldigt enkelt och kul att göra egna nuggets!
Nu ska vi (!) snart iväg på TRX på Gerda! Man får tydligen ta med sig en person en gång som får testa på så Chrille ville (blev övertalad) att följa med ;P Ska bli kul!

1. Mjöl
2. Ägg
3. Ströbröd

Av Emma Welinder - 15 juni 2015 18:34


Hejsan! Efter att ha ställt klockan flera dagar i rad nu så tog vi sovmorgon imorse eftersom båda var lediga idag. 11.40 väcker Chrille (!) mig vilket aldrig händer. Var visst tröttare än vad jag trodde. Efter frukost (kl 13) så gick vi ut och gick en långrunda på 2 timmar. Riktigt slut i benen när vi kom tillbaka. Satte mig i soffan och tittade på The bachelor i två timmar sen var det dags för spinning. Lagom sugen men kom iväg vilket känns jätteskönt nu efteråt! Blev ingen träning i helgen så får ligga i extra idag och imorgon innan vägningen på onsdag;-)
Ska strax hoppa in i duschen sen blir det falukorv i ugn med mos, så gott!

Så fin utsikt. Man kan se Öresundsbron och Danmark men det syns nig inte på bilden.

Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emma Welinder - 14 juni 2015 19:23


Hejsan! Idag har vi varit på dop hela dagen för chrilles brorsdotter. Chrille var fadder tillsammans med carros syster och Elna var så lugn och snäll så det gick hur bra som helst. Lyckat dop! Låter bilderna tala för sig själv:-)

Från oss fick hon ett smyckeskrin och ett halsband

Carro och Andreas

Faddrarna

Söta Elna

Liam skulle bestämt sitta i chrilles knä

Och sen på axlarna såklart!

Jag fick rycka in och trösta Elna lite så föräldrarna fick äta!

Ha en skön söndagskväll!

Av Emma Welinder - 13 juni 2015 22:20


Jaha, har redan skrivit detta inlägg en gång men av någon anledning har det försvunnit :-/ Skumt. Får bli en liten sammanfattning av det jag skrev:-)

Vi började dagen i alla fall med att åka och handla massa god helgmat. Sen körde vi och tvätta bilen på Kävlinge brandstation där pappa jobbar. Lite lyx!
Sen skyndade vi oss hem för att titta på prinsbröllopet! Det ville vi (jag) inte missa! Vilken ceremoni, älskade uttåget. Så glatt! Det ska jag lägga på minnet;-)

Av Emma Welinder - 13 juni 2015 10:13


Godmorgon! Vilket härligt sommardag det var igår! Började morgonen med ett spinningpass, sen la jag mig på balkongen och solade.
På eftermiddagen åkte vi hem till mina föräldrar och grillade. Sen gick vi ner till parken i Kävlinge och kollade på Kävlinge Amatör Teater. Var många år sen jag såg den sist!

Idag är det full rulle, ska iväg nu på förmiddagen, sen blir det bröllopstittade på eftermiddagen!

Hoppas ni får en härlig lördag!

Av Emma Welinder - 11 juni 2015 17:21


Hej! Hade hoppats på lite ner sol idag, hade varit härligt att få ligga på balkongen och bli lite brun inför helgen.
Istället blev det ett snabbt besök hos tandläkaren, sen körde jag och handlade nya fina rosor. När jag kom hem storstädade vi hela lägenheten vilket kändes så skönt efteråt! Imorgon skulle det nog nämligen bli finare väder så hoppas på solning då;-)
När Chrille körde till jobbet stack jag ut och sprang. Rundan var på ca 8 km men orkade bara 6-7 km. Så får jobba på det!
Nu blir det en lugn kväll och hemmagjorda hamburgare till middag!

Glömde väga mig igår så fick bli imorse istället. Åt inte lika nyttigt som jag brukade igår och tränade inget så var rädd att det skulle sabba lite, men hade gått ner 0.8 kg sen jag började förra onsdagen så är supernöjd!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards