emmawelinder

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma Welinder - 16 januari 2015 17:01


Hej! Åh, nu kan jag äntligen ta helg. Va tre veckor sen jag hade helg sist:-)
Skrev sista tentan imorse, sen åkte vi och handlade blommor! Har sett lite tråkigt ut här hemma när man slängde ut julblommorna och inte köpte nya men ville vänta tills nu när man verkligen kan njuta av dem!

Annars så blir det en lugn kväll. Pasta från Vespa och film o godis! Ser fram emot en lång sovmorgon imorgon! Tyvärr så jobbar Chrille hela helgen så får underhålla mig själv.

Hoppas ni får en skön fredag!

Av Emma Welinder - 14 januari 2015 18:20


Hej på er! Onsdag idag va? Två dagar kvar, två tentor kvar, sen är det äntligen klart!
Satt och pluggade vid köksbordet när jag hörde hur det började blåsa och regna. En minut senare började det hagla och en minut efter det så började det snöa och till och med åska! Har aldrig varit med om att det har åskar när det snöat.
Någon timme senare var det klarblå himmel:-)
Nu blir det mys i soffan och how I met your mother!
Hoppas ni haft en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 12 januari 2015 20:04


Hallå!
Då va måndagen gjord. Mycket plugg blir det denna veckan då jag ska skriva 3 tentor. Pjuh!

Har varit sugen på lite nya träningskläder nu när jag snart har tid att börja träna igen! Köper sällan nya träningskläder och när jag gör det så blir det de billigaste. Men va sugen på att unna mig något lite finare nu! Va ute efter en löparjacka eftersom jag, Chrille och mina föräldrar nu varje söndag ska ut och springa i Skrylle och jag har inga utomhuslöpkläder. Springer i en klumpig jacka så ville verkligen ha en bra löparjacka, och hittade en från Nike på sportamore.se som verkade perfekt! Vind och vattentålig med avtagbar luva. Så den klickade jag hem och håller tummarna att den passar! Även en vit Nike t-shirt blev det! Så ser fram emot att få hem kläderna i slutet av veckan!

Nu blir det nog en liten kvällspromenad sen lite mer slapp i soffan!

Av Emma Welinder - 11 januari 2015 19:29


Hej på er! Vilken kalldusch att börja plugga reaktionsteknik. Trevligt.

Efter pluggandet så trotsade vi stormen och promenerade ner till Ica för att handla hem lite mat till ikväll.
Sitter just nu i soffan framför TVn medan älskling står och lagar potatisgratäng och biffar. Mums!
Sen blir det hungergames 2 och popcorn!

Hoppas ni haft en bra helg!



Bästa du!

Av Emma Welinder - 10 januari 2015 14:17


Hej! Här hemma blir det ingen helg för min del. Skrev första tentan igår och ska skriva tre tentor nästa vecka så det är bara att fortsätta med pluggandet i en vecka till. Därav att det ibland blir lite färre inlägg då det inte händer supermycket i mitt liv just nu. Äta, plugga, tv, sova. Men så blir det ibland. Tentaveckor har den effekten. Gjorde ett litet försök till helgkänslor imorse och bakade scones:-)
Sitter och pluggar för fullt nu och ikväll blir det lax, kladdkaka och film!

Hoppas ni har en bra helg!

Av Emma Welinder - 8 januari 2015 21:09


Gokväll! Idag blev det bara plugg till kl två. Sen åkte vi till tippen och slängde vår gran och gamla skrivare, sen inom citygross och nova. Va ute efter en 1-års present till nästa helg:-) Hittade något fint som jag får visa sen!
Nu blir det popcorn och The Borgias!

Av Emma Welinder - 7 januari 2015 17:35


Hej!
Plugg, plugg, plugg. Tenta på fredag så gäller att ligga i. Dock började jag i god tid så behöver inte sitta så länge om dagarna.
När jag hade pluggat klart för idag så sken solen så jag promenerade ner i stan för att hämta ut mitt paket från Nelly. Så skönt att få lite sol på sig när man är förkyld och hängig. Fick även provat dom nya lurarna och det va såå stor skillnad från dom jag haft fram tills nu!
Nu blir det en lugn kväll framför TVn.
Hoppas ni haft en solig dag ni med!

Av Emma Welinder - 5 januari 2015 19:26


Hej på er!
Fyller 24 år idag. Vilken bra födelsedag det har varit! Mitt i allt tentaplugg så känns det extra lyxigt med en sån här dag!
Började dagen med paketöppning i sängen och sen en lång frukost. Fick ett par hörlurar från urbanears! Ingen dålig "reservpresent " och ville ha ett par sådana!

Sen kom mina föräldrar inom med blommor!

Pluggade i en timme medan Chrille körde och handlade mat till ikväll och så kommer han hem med fina rosor:-)

Sen åkte vi iväg och handlade en ny blomma till fönstret. Skulle ha en orkidé men hittade denna som jag tyckte va så fin så blev den istället!

Sen gick vi en långpromenad och när vi står och förbereder maten så kommer min bror förbi med blommor och vodka;-)

Nu har vi provat nya fonduesettet och det blev hur gott som helst! Kommer definitivt användas fler gånger och va inte alls bökigt att använda.
Nu blir det The walking dead och sen schwarzwald;-)

Ingen dum födelsedag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards