emmawelinder

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2016

Paris: Tisdag

Av Emma Welinder - 26 augusti 2016 19:05


Nämen hej! Nu är vi hemma från vår resa till Paris. Vi kom hem igår natt så dagen idag har gått till att packa upp, tvätta (vad var oddsen att det var ledig tvättid) och städa undan. En liten tur till stranden hann vi faktiskt med också.

Tänkte att jag kunde göra ett inlägg per dag så blir det inte så himla mycket på en gång:-)

Vi kom ju dit måndag kväll runt 23-tiden så vi packade bara upp och gick och la oss. På tisdagen började vi dagen med att traska upp till Sacré-Coeur, en stor vit kyrka på högsta punkten i Paris. Påvägen dit så gick vi förbi Moulin Rouge.

Fin utsikt över staden

Tände ett ljus till min morfar <3

Efter kyrkan tog vi metro ner till Luxemburg trädgården där vi köpte med oss baguetter och vin och åt lunch och strosade lite!


Vi gick sedan vidare till katakomberna, vilket är en massiv underjordisk grav under hela staden.

Jag ser vettskrämd ut haha

Efter detta var vi helt slut så vi tog metron hem till hotellet och duschade och vilade lite inför kvällen.

Då gick vi ner mot Seine, hittade en restaurang på vägen som vi åt middag på, för att sen hänga lite vid Eiffeltornet som är helt magiskt när det är mörkt. Speciellt ljusshowen. Sen åkte vi en en-timmes båttur på Seine.


En riktigt bra första dag i Paris! Det enda jobbiga var ju värmen. Man hoppade verkligen mellan alla skuggor man kunde hitta! Hade man varit en seriefigur hade tungan släpat i asfalten :D

Hoppas ni haft en bra vecka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Welinder - 5 mars 2017 18:38

Gokväll! Idag är det sista söndagen i lägenheten. Nästa lördag går flyttlasset till Kävlinge. Vi har därför unnat oss lite extra idag och haft en riktigt bra dag! Vi började med en extra god frukost. Jag gav fästmannen lite sovmorgon och körde ner...

Av Emma Welinder - 25 februari 2017 16:55

Hej! Igår var jag och Hugo ute i snön. Tänkte att det skulle vara spännande för honom att prova på att hoppa i snön:-) Olympuskameran levererade bra bilder! Hoppas ni har en fin helg! ...

Av Emma Welinder - 11 februari 2017 10:37

Godförmiddag! Nu sitter jag helt slut i soffan efter ett intensivt spinningpass. Fick ställa klockan på halv nio imorse så är dubbelt trött nu. Tror inte vi somnade förrän halv två nämligen. I torsdags kväll var vi och skrev på papper hos mäkla...

Av Emma Welinder - 8 februari 2017 23:24

Gokväll! Ja nu har snön fallit här i Lund. Tack och lov! Är sååååå trött på det gråa vädret. Tar snö alla dagar i veckan. Chrille byggde en liten godis-snögubbe till Hugo som nyfiket tittade på :-) I tisdags var vi båda lediga så vi drog till...

Av Emma Welinder - 5 februari 2017 15:38

Godeftermiddag! Det har verkligen varit full rulle denna helgen men det är bara kul för tycker att hela januari gjorde vi inget vilket blir dötrist. I fredags var vi och simmade på dagen (Gud så tråkigt det är, men bra träning) och på kvällen kom...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards