emmawelinder

Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Emma Welinder - 10 augusti 2016 07:56


Godmorgon! Förmiddagsvecka denna veckan. Det innebär att jag får stiga upp 04.45 på morgonen. Usch alltså. Idag var första morgonen jag faktiskt ville göra klockan illa när den ringde. Men har bara två morgnar kvar att stiga upp tidigt sen är det eftermiddagsvecka, och sista veckan, nästa vecka.

Igår var verkligen en speciell dag och det kändes i hjärtat när jag efter 7 år som städerska hos Tandvårdsteamet i furulund sa upp mig. I 7 år har jag städat där två gånger i veckan, så det kändes verkligen konstigt. Tror att det kändes så mycket för att det var början på slutet av ett kapitel i livet. Nu till hösten så kommer det bli en övergång från det "ungdomliga" livet till det vuxna livet om man kan kalla det så. Kommer börja jobba mer på Flextrus, börja med ex-jobbet i november, ta examen i mars och förhoppningsvis börja jobba därefter, gifta mig i juni och med stor sannolikhet kommer vi sälja lägenheten innan årsskiftet 17/18.
Så ja, det känns lite läskigt med så många, och stora, förändringar den kommande tiden men samtidigt så är det ju det vi har gått och längtat efter!
Vi hade ju inte velat ha det så som vi har det nu resten av livet. Nu är det dags för något nytt!

Idag blev det pannband och vantar när jag cyklade till jobbet. Det var verkligen kyligt! Fullkomligt älskar min nya jacka och den höga kragen som är fodrad med fleece.

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards