emmawelinder

Alla inlägg under augusti 2015

Av Emma Welinder - 23 augusti 2015 19:25


Hej söndag! Efter att jag pluggat klart igår så var klockan bara ett så vi åkte ut och la oss på stranden. Gäller att passa på nu innan det fina försvinner nästa vecka.


Påvägen hem köpte vi med oss Ben&Jerry glass. Var sjukt sugen på det;-)


Idag blev det släktkalas hemma hos mina föräldrar. Hela tjocka släkten samlad;P
Trevligt som vanligt och kul att träffa alla!


Nu håller vi söndag framför TVn. Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 22 augusti 2015 09:50


Godmorgon! Har precis vaknat och ligger fortfarande i sängen. Har gått upp kl åtta varje dag i snart två veckor nu så det var dags för en sovmorgon. Inte mycket plugg kvar nu så känns helt okej. Var värre när man började och hade två veckor framför sig!
Drömde bl.a inatt att jag åt Ben&Jerry glass med kanelbullesmak så fick sånt sjukt sug efter den nu så måste åka och handla den ikväll:D

Nu ska jag äta lite frukost. Hoppas ni får en bra dag!

Av Emma Welinder - 21 augusti 2015 10:30


Hejsan! Ja igår fyllde som sagt min pappa år och det han hade önskat sig var middag och bio så vi överraskade honom med det igår! En trevlig kväll med grillat och The man from U.N.C.L.E Riktigt bra var den tyckte jag!
Idag fortsätter pluggandet. Är så sjuuukt trött så kommer nog däcka direkt efter middagen. Imorgon blir det sovmorgon.
Inte mycket kvar nu så är bara att ge järnet!
Har massa roligt inplanerat efter tisdag, bl.a en tur till Emporia och så ska vi få passa chrilles syskonbarn för första gången vilket ska bli så himla roligt!

Hoppas ni får en bra fredag!
Lite bilder från igår:

Jag bakade en tårta som jag tog med!

Av Emma Welinder - 20 augusti 2015 09:16


Godmorgon!
Ja idag fyller som sagt min pappa år så önskar DIG en massa grattis!!

Ännu en dag med plugg väntar och sen ett träningspass ikväll. Får se om jag hinner med en solpaus idag också, hade varit skönt!

Hoppas ni får en härlig torsdag!

Älskar dig!

Av Emma Welinder - 19 augusti 2015 18:58


Gokväll. Så var det kväll igen. Blev plugg till halv sex med en timmes solpaus på dagen:-)
Nu har jag precis kommit tillbaka från kvällslöpturen. Har en runda som jag brukar springa som är ca 8 km lång. Tycker den har varit lagom men nu på sista tiden kan jag springa den utan att bli trött så tänkte att jag skulle öka tempot idag och se hur det gick, och det gick superbra! I söndags sprang jag den på 49 min och idag på 41 min. Jäkla skillnad! Inte konstigt att jag inte blev trött innan, hade mycket mer att ge ju!
Nu blir det soffan resten av kvällen. Imorgon väntar ännu en dag med plugg, men känns helt okej. Skriver på tisdag så tiden går fort tills dess sen är det över!

Av Emma Welinder - 19 augusti 2015 08:44


Godmorgon! Ännu en solig dag vaknar man upp till. Vad brun man hade varit nu om man inte pluggat hela dagarna. Tänkte faktiskt försöka ta en timmes paus idag och lägga mig i solen.
Onsdag idag vilket betydde vägning. Har stått still nu två veckor i rad mycket pga att Chrille hade semester och vi hittade på en massa saker så det var svårt att äta och träna bra - men jag gick inte upp! Men förra veckan så fick det vara slut på semestern, började plugga då också på omtentorna så försökte verkligen hålla en bra kost och träning. Gick inte riktigt så bra med maten som jag trodde så hade inte höga förväntningar när jag ställde mig på vågen, men den visade -1,1 från förra veckan! Yeah! Så jäkla glad man blir och motivationen skjuter i taket. Är taggad till tusen så nu kör vi en ny vecka. Totalt sen jag började den 3 juni har jag gått ner 4,5 kg. Är supernöjd men har som mål att när detta året är slut ska den första siffran på vågen vara en 5:a, inte en 6:a.

Nu blir det frukost sen byter jag från analytisk kemi till reaktionsteknik.
Hoppas ni får en solig och härlig dag!

Nyvaken:-)

Av Emma Welinder - 16 augusti 2015 23:39


Hej! Molnig och blåsig dag har det varit idag. Kändes verkligen som höst och tyckte det var lite mysigt. Det är ändå något speciellt när hösten kommer och skolan börjar. Hade jag inte haft två omtentor om en vecka hade det varit perfekt;-)
Kikade in på Pinterest för lite höstinspiration för garderoben. Efter tentorna blir det en tur till Emporia så behöver inspo!

Av Emma Welinder - 15 augusti 2015 20:58


Gokväll kära läsare!
Igår efter vi varit i Lomma körde vi inom Kävlinge för att hämta upp Mille. Föräldrarna ska iväg över helgen så vi är hundvakt.
Förutom alla hundpromenader idag så har jag pluggat hela dagen. Gick inte lika bra idag, svårt kapitel.
Nu har vi massa taco i magarna och snart blir det pannacotta:-)

Godnatt...

Godmorgon!

Morgonpromenad och hälsa på fåren!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards