emmawelinder

Alla inlägg under juli 2015

Av Emma Welinder - 22 juli 2015 15:23

Hejsan! Idag har vi spenderat eftermiddagen på landet, närmare bestämt Långaröd. Min mormor och morfar hade ett torp där i många år där vi spenderade en vecka varje sommar, jag, min bror och kusin. Dom sålde det när jag var fjorton (tror jag) och sen dess har man inte riktigt haft vägarna förbi. Men blev sugen på att åka dit och kika så det gjorde vi idag.
När vi kom dit så såg vi att det stod en bil och de nya ägarna satt och åt lunch vid fönstret så dom såg oss direkt och var snabba ut och undrade vilka vi var. Dom var väldigt trevliga och lät oss komma in och titta. Det var sig likt.
Sen promenerade vi längs grusvägen och in i de skogsområden som vi brukade gå i. Rolig!

Nu blir det inte mycket mer aktiviteter idag. Vägde mig imorse och lyckades nå det mål jag satte upp för en vecka sen så blev sjukt glad. Gick ner hela 0,9 kg från förra onsdagen. Har gått ner totalt 3,2 kg nu på drygt 1,5 månad. Det börjar ta sig:-)

Hoppas ni får en bra dag!

Körde även förbi morfars barndomshem som ligger några hundra meter från torpet.

Av Emma Welinder - 21 juli 2015 21:56

Gokväll! Vaknade pigg kl elva imorse. Chrille åkte till jobbet halv åtta och kommer inte hem förrän imorgon bitti, så jag har spenderat hela dagen idag (12-17) med att rensa, sortera, vika om hela min garderob. Pjuh säger jag bara, men så skönt efteråt. Som ett bra träningspass. Älskar känslan av att rensa ut det gamla och fylla på med nya fina höstkläder. Har gjort lite beställningar så längtar tills dom kommer:-)

Resultatet! Ska försöka sälja kläderna som jag inte ska behålla.

Efter spinningpasset ikväll är jag nu helt slut och kommer ligga på soffan resten av kvällen!
Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emma Welinder - 20 juli 2015 22:49

Blir ett sent hej idag! Började dagen med att efter många om och men lyckas sälja min iPod som jag la ut på blocket. Sen blev det bråttom till frisören för att klippa till luggen som blivit lite lång.
På kvällen vart den spinning på schemat. Sen blev det rester från gårdagens paj som jag gjorde. Chrille älskar varianten med bacon o svamp medan jag föredrar köttfärs, så jag brukar bygga en liten mur av pajdeg mitt i pajen och så har vi vars en paj i samma paj:-)
Hoppas ni haft en bra dag!

Chrilles sida blir dock lite större;-)

Av Emma Welinder - 19 juli 2015 11:25

Halloj! Ligger och slötittar på Gossip Girl, skönt med en slö morgon. Får bli en runda till gymmet snart. Ska förbereda middag till ikväll också annars så blir det en lugn dag.
Chrille var ju på bröllop igår och skickade bilder hela dagen:-) Såg väldigt fint ut!

Spenderade kvällen hemma hos föräldrarna igår. Vi åt hemmagjord pizza och spelade Skip Bo till kl elva!

Ha en bra söndag!

Av Emma Welinder - 18 juli 2015 20:15

Hej! Idag sov jag ut till halv elva. Hade planerat att städa och fixa lite hemma. Blev undanplockning, damma, dammsuga, våttorka, nya blommor och mathandling!
Blev en löptur också och nu sitter jag hos föräldrarna och har precis ätit hemmagjord pizza!
Hoppas ni haft en bra lördag!

Nu längtar jag till imorgon när jag ska hämta Chrille på flygplatsen. Har planerat en god middag till kvällen:-)

Av Emma Welinder - 17 juli 2015 14:54

Hejsan! Imorse skulle Chrille flyga till Sthlm så vi var uppe halv sju. Det är jag inte van vid! Körde honom till Sturup och åkte hem och la mig igen;-)
Vid elva åkte jag och mamma ut till Lomma. Det var fint väder på förmiddagen så gäller att passa på!
Nu ska jag bege mig ut på en löptur sen blir det kalas för min morbror som fyller år!
Hoppas ni har en härlig fredag!

Av Emma Welinder - 16 juli 2015 21:47

Hej! Igår kväll var vi hos min mormor och åt middag. Det bjöds på god torsk som min morbror hade fångat!

Idag har vi legat på stranden hela dagen. Tog en morgonpromenad innan som vanligt, och ikväll har vi varit på Sjöbo marknad med chrilles familj.
Nu ligger vi och slappar i soffan. Blir tidig morgon imorgon. Chrille flyger till Sthlm så jag ska köra honom till flygplatsen vid sju.
Ha en bra kväll!

Av Emma Welinder - 15 juli 2015 15:11

Hejsan! Efter allt gott jag åt i helgen så tänkte jag att jag fram till nästa onsdag (vägning) ska gå en timme varje morgon innan frukost. Har lite ont i halsen så vågar inte springa. Och vill att vågen sa visa en viss vikt tills nästa gång;-) Idag hade jag gått upp 0,2 kg vilket kändes helt ok! Var förberedd på mer.
Annars idag då, har sytt om översta knappen på chrilles skjorta så att han kan knäppa den utan att strypas! Han ska ju på bröllop i helgen så har hjälpt till att fixa iordning kläderna;-)
Ikväll ska jag, Chrille och min bror hem till mormor och äta middag. Undrar vad det kommer bjudas på för gott!
Hoppas ni har en bra dag! Imorgon har dom lovat sol så då blir det stranden!!

Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!