emmawelinder

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Emma Welinder - 13 september 2014 23:56


Gokväll!
Denna lördagen var verkligen behövlig! Vaknade kl 10 och gick ut och satte mig i soffan, åt frukost och smaskade i min gårdagens choklad och chips medan jag tittade på tre avsnitt av The bachelor och ett avsnitt av the Kardashians till klockan va halv tre:-) Så skönt att bara sitta i soffan och slappa! Men sen mådde man ju lite sådär så va tvungen att gå ut och ta en promenad trots att det börjat regna. Va sugen på att göra små chokladpajer till efterrätt till oss när Chrille kom hem från jobbet på kvällen men hade inga små pajformer så tänkte att jag kunde ju lika bra ta en promenad ner till stan och köpa två:-)
När jag kom hem sen så städade jag lägenheten och fixade lite här hemma!
Ikväll har vi haft en välbehövd myskväll, tittat på Catch me if you can, ätit god chokladpaj och bara slappat!

Imorgon är det ju sista dagen att rösta och på kvällen/natten får vi reda på hur Sverige kommer styras de kommande 4 åren. Lite läskigt men samtidigt spännande. Jag hoppas innerligt att alliansen får fortsätta ha majoritet. Det står jag för. Tror på ett samhälle där man prioriterar jobb och låga skatter framför bidrag och höjda skatter. Ju fler som jobbar desto mer skatt får staten in och då behöver inte dom som jobbar straffas för att betala räkningarna för dom som inte jobbar.
Dessutom ansvarar alliansen för Sveriges ekonomi på ett tryggt sätt. Sverige var ett av de länder som klarade sig bäst ur krisen och det känns riktigt bra!
För det tredje så har jag inget förtroende för Stefan Löfven över huvudtaget. Han har gjort bort sig i debatterna mer än en gång och har inget förtroende över att han kan styra Sverige till något bättre. Tror han ger en massa löften som han inte kan hålla/finansiera och det han kan finansiera kommer han göra genom att höja skatterna. Såg ett citat som jag tyckte va klockrent. "Det är lätt att ge löften, när någon annan betalar"

Men men, nog om det:-) Nu blir det sängen. Imorgon är det släktkalas som väntar! Redan söndag:-(

Nam nam

Lite nya blommor fick följa med hem från stan också;-)

"Mini"chokladpaj

<3

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards