emmawelinder

Direktlänk till inlägg 6 september 2016

Blommigt värre

Av Emma Welinder - 6 september 2016 20:26


Gokväll på er! Ojoj, ja här hemma är det ingen munter stämning. Har lite egentid då Chrille är ute och ölar med min bror. Jag har suttit och pluggat fram til kl sju, men fy vad hemskt det känns. Efter att ha sammanfattat ett kapitel så läste jag igenom uppgifterna från det kapitlet på dom gamla extentorna. Fy fan rent ut sagt. Detta kommer aldrig gå. Det var dom sjukaste frågorna jag sätt. Känns som att jag läst polymerkemi på lågstadienivå när jag såg vilken typ av uppgifter som kommer på tentorna. Hemskt och man blir helt uppgiven. Just nu vill man bara att någon ska väcka en och säga att det bara var en mardröm.
Vilket bittert inlägg det blev. Men allt kan inte vara guld och gröna skogar jämt. Man får hitta lite glädje i dom små sakerna just nu, som till exempel unna sig en fin höstbukett, hänga med Hugo, hitta en bra serie att följa, gå på roliga träningspass, bjuda hem vänner på middag, och komma på en riktigt fin present till mig själv när jag klarat mina två sista tentor. Har en idé om vad jag skulle vilja köpa men ska klura lite till ;-) Livet är ju inte dåligt just nu, om man ser det ur ett större perspektiv så är det rätt jäkla bra men jag har en förmåga att snöa in mig på det jobbiga och om det inte löses sig så faller allt. Det gör det ju inte. Klarar jag inte tentorna så finns det omtentor. Grejen är ju bara den att all ångest hade släppt och varit borta för gott om jag klarade tentorna nu i oktober för då är det något som jag helt och håller kan lägga bakom mig och just nu vill jag inget hellre. Därav att man blir så uppgiven när något inte går som man tänkt sig eller man känner att detta kommer nog inte gå.

Lite bilder från dom senaste dagarna. Vi har fått det väldigt blommigt och fint hemma:-)


Igår var jag ute med Hugo och han älskar att klättra upp på axeln för bästa utsikten!


Vi har även byggt en ramp till honom så att han nu när vi är hemma kan springa ut och in från buren till balkongen!

Denna bilden på honom när han äter halm och bara så söt <3

Hoppas ni haft en bra tisdag. Nu blir det popcorn och The bachelorette för mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Welinder - 5 mars 2017 18:38

Gokväll! Idag är det sista söndagen i lägenheten. Nästa lördag går flyttlasset till Kävlinge. Vi har därför unnat oss lite extra idag och haft en riktigt bra dag! Vi började med en extra god frukost. Jag gav fästmannen lite sovmorgon och körde ner...

Av Emma Welinder - 25 februari 2017 16:55

Hej! Igår var jag och Hugo ute i snön. Tänkte att det skulle vara spännande för honom att prova på att hoppa i snön:-) Olympuskameran levererade bra bilder! Hoppas ni har en fin helg! ...

Av Emma Welinder - 11 februari 2017 10:37

Godförmiddag! Nu sitter jag helt slut i soffan efter ett intensivt spinningpass. Fick ställa klockan på halv nio imorse så är dubbelt trött nu. Tror inte vi somnade förrän halv två nämligen. I torsdags kväll var vi och skrev på papper hos mäkla...

Av Emma Welinder - 8 februari 2017 23:24

Gokväll! Ja nu har snön fallit här i Lund. Tack och lov! Är sååååå trött på det gråa vädret. Tar snö alla dagar i veckan. Chrille byggde en liten godis-snögubbe till Hugo som nyfiket tittade på :-) I tisdags var vi båda lediga så vi drog till...

Av Emma Welinder - 5 februari 2017 15:38

Godeftermiddag! Det har verkligen varit full rulle denna helgen men det är bara kul för tycker att hela januari gjorde vi inget vilket blir dötrist. I fredags var vi och simmade på dagen (Gud så tråkigt det är, men bra träning) och på kvällen kom...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards