emmawelinder

Direktlänk till inlägg 5 juli 2016

10 frågor om mig

Av Emma Welinder - 5 juli 2016 18:21


Hej! Jag hittade en Lära känna mig-lista som jag tänkte att jag kunde besvara!

1. Hur gammal är du?

Jag är 25 år, trots att det står 23 i bloggtexten. Det fungerar inte när jag försöker ändra det...

2. Hur gammal känner du dig?

Jag skulle nog säga att jag lite lillgammal. Att vara ute och "leva livet" så stans nattklubbar har aldrig riktigt varit min grej. Visst var det kul när man yngre, 16-20 års åldern men sen 3-4 år tillbaka är min perfekta lördagkväll en bra film och kladdkaka med sambon:-)

3. Var bor du?

Jag bor i en 2:a i Lund med min fästman. Till hösten har vi bott här i fem år!

4. Vad har du gjort idag?

Idag sov jag till kl 11.20 Efter frukost så åkte vi ner och hämtade ett paket på posten (möjliga tärnklänningar). Sen duschade jag och gjorde mig iordning och så körde ut till Nova och gick och strosade. Handlade 4 av 5 klädesplagg på rea! Ska visa sen, blev supernöjd med mina nya träningskläder. Vi tog även en sväng inom Miljögården och kikade;-)
Sen åkte vi hem och fikade på morotskaka och tittade på ett avsnitt The Americans. Sen lagade vi mat och tittar nu på How I met your mother.

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken årstid föredrar du?

Hm, får nog säga sommar, och höst efter en riktigt bra sommar är underbart!

6. Är du beroende av något?

Chrille och choklad:-)

7. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?

Jag äter honungsmackor till frukost, alltså verkligen varje frukost!
Jag är livrädd för spindlar och sprutor.
Jag gillar att städa lägenheten, finns det något bättre än en renstädad lägenhet och nya snittblommor på bordet inför helgen.

8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?

Maldiverna, för det betyder att vi är gifta och är på smekmånad. Lääängtar!!

9. Vad heter du i andranamn?

Elisabeth

10. Är du morgon- eller kvällsmänniska?

Jag är nog lite av båda nu. Jag är egentligen kvällsmänniska men nu kan jag verkligen uppskatta att gå upp i tid och ha hela dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Welinder - 5 mars 2017 18:38

Gokväll! Idag är det sista söndagen i lägenheten. Nästa lördag går flyttlasset till Kävlinge. Vi har därför unnat oss lite extra idag och haft en riktigt bra dag! Vi började med en extra god frukost. Jag gav fästmannen lite sovmorgon och körde ner...

Av Emma Welinder - 25 februari 2017 16:55

Hej! Igår var jag och Hugo ute i snön. Tänkte att det skulle vara spännande för honom att prova på att hoppa i snön:-) Olympuskameran levererade bra bilder! Hoppas ni har en fin helg! ...

Av Emma Welinder - 11 februari 2017 10:37

Godförmiddag! Nu sitter jag helt slut i soffan efter ett intensivt spinningpass. Fick ställa klockan på halv nio imorse så är dubbelt trött nu. Tror inte vi somnade förrän halv två nämligen. I torsdags kväll var vi och skrev på papper hos mäkla...

Av Emma Welinder - 8 februari 2017 23:24

Gokväll! Ja nu har snön fallit här i Lund. Tack och lov! Är sååååå trött på det gråa vädret. Tar snö alla dagar i veckan. Chrille byggde en liten godis-snögubbe till Hugo som nyfiket tittade på :-) I tisdags var vi båda lediga så vi drog till...

Av Emma Welinder - 5 februari 2017 15:38

Godeftermiddag! Det har verkligen varit full rulle denna helgen men det är bara kul för tycker att hela januari gjorde vi inget vilket blir dötrist. I fredags var vi och simmade på dagen (Gud så tråkigt det är, men bra träning) och på kvällen kom...

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards