emmawelinder

Alla inlägg under december 2015

Av Emma Welinder - 21 december 2015 14:48


Hejsan! Fattar inte vart tiden tagit vägen. 21 december idag. Julstämningen är inte riktigt på topp då det blir plugg för min del mån, tis och onsdag. Sen blir det dock 1,5 veckas ledigt (plus lite jobb).

Det börjar även dra ihop sig lite med bröllopsplaneringen. Fram tills nu har vi (jag) mest kikat runt vad vi vill ha o så, men nu har jag börjat skicka iväg mail till fotografer, DJ osv för att få veta priser och så. Vi ska ju lägga upp en budget med vår bröllopskoordinator efter jul o nyår och blir ju så mycket lättare, och mer realistiskt, om vi har hittat och vet exakt vad "saker" som vi vill ha kostar!

Nu har jag snöat in mig på inbjudningar, placeringskort, vigselprogram etc. Inte lika stor utgift men ack så roligt, och svårt, att välja!


Dröjer ju ett år till innan just detta ska beställas dock.

Nu ska jag fortsätta plugga, sen blir det ett spinningpass ikväll och tidigt i säng. Ha en bra måndag!

Av Emma Welinder - 20 december 2015 18:28


Hejsan! Igår pluggade jag satan på dagen och fick undan det jag skulle. Så jag kunde njuta av tjejkväll på kvällen och en ledig dag idag! Riktigt härligt och välbehövligt! Lite tjejsnack är aldrig fel;-)
Idag sov vi till kl halv tolv, sen åkte vi hem till mina föräldrar och hälsade på. Mille har opererats så då får man ju ha en gottigt ben.
Påvägen hem hämtade vi upp pizza och ikväll blir det The hunger games och äppelpaj.
Hoppas ni haft en bra söndag!

Av Emma Welinder - 19 december 2015 12:23


Hejsan! Ja just nu är det lite tråkigt. Pluggar för fullt för jag vill hinna få undan så mycket det bara går innan jul så man får lite ledighet.
Försöker hinna med någon form av träning också.
Ikväll ska jag dock iväg på tjejkväll och imorgon har Chrille tagit ledig så blir en klassisk dagen-efter dag med tv, soffa, promenad och pizza. Om jag hinner klart med pluggandet idag vill säga. Längtar! Funderar på om jag ska baka lite kanelbullar;-)

Hoppas ni får en bra lördag i detta regniga, mörka, tråkiga väder!

Har nu äntligen fått min Odd molly mjukis och är så nöjd! Perfekt att mysa runt i här hemma och dessutom känns sig fin i!

Av Emma Welinder - 17 december 2015 23:00


Hej! Idag lyckades jag sova ut till halv tio, sen gick jag en timme innan frukost. Resten av dagen bestod av tentaplugg, sammanfatta power-points, kul.
Imorgon blir det upp kl sju och kötta plugg och sen ha en mysig fredagkväll med fästmannen. Är något visst med fredagar, när man är helt mosig i huvudet och tillslut bestämmer sig för att ge upp pluggandet, för då är det okej för det är ju fredag!

Av Emma Welinder - 16 december 2015 17:11


Hejsan! Idag började faktiskt tentaplugget. Känns konstigt att börja nu men efter jul o nyår är tiden knapp så gör mig själv en tjänst och börjar nu.
Vi har inte gjort något pepparkakshus men har hittat en massa fina som är gjorda med sockerbitar! Aldrig tänkt på det, sjukt häftiga. Om jag får tid och lust så ska jag definitivt prova göra ett. Inte lika avancerade dock!

Häftiga!

Nu blir det spinning sen en tidig kväll och sovmorgon imorgon. Härligt!

Av Emma Welinder - 15 december 2015 20:23


Hej! Idag har varit en skön dag. Cyklade hem till Johanna (varför sitta på skolan liksom) och gick igenom teorifrågor i ena kursen fram till halv tolv. Sen hem och vara ledig! Körde lite hemmagym, tittade på Gossip Girl, gick en promenad i Lomma med Chrille (helt vindstilla och solnedgång) och sen körde vi och veckohandlade påvägen hem. Blev varma mackor till middag och Unga föräldrar på tv.

Hoppas nu haft en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 14 december 2015 18:44


Hej måndag! Imorse va jag riktigt trött när klockan ringde. Har sovit dåligt inatt, var nog inte riktigt redo för måndag. Helgen har gått så fort.

Igår hade vi kalas med min släkt. Det blev ett juligt kalas, har alltid velat ha det:D


Idag blev det skola 9-16 och nu ikväll har jag varit på spinning. Skönt att svettas!
Annars blir det en lugn kväll, bachelorette och sen sängen, och kanske någon måzartkula där imellan...

Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emma Welinder - 13 december 2015 09:04


Hejsan! Ja igår blev det granhuggning. Vi har alltid huggt vår gran själv, lite tradition. Sen blev det hem och klä den och börja på julbaket till idag.

Nu har jag precis vaknat, ska ut och ta en morgonpromenad och sen fortsätta baka och fixa:-)

Hoppas ni får en fin lucia och tredje advent!

Kaos

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards