emmawelinder

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Emma Welinder - 12 december 2015 09:49


Godmorgon! Igår när jag kom hem från skolan vid elva så körde vi ner i stan, åt lunch på mormors och gjorde lite ärenden. Sen körde vi vidare till plantagen och slutligen systemet och citygross. Skönt att ha alla praktiska förberedelser inför kalaset på söndag gjorda. Så nu väntar bakning och annat roligt.

På kvällen hade vi köpt biljetter till Julgalan 2015. Såg verkligen fram emot det och där var många kända artiste med, Måns Zelmerlöw, Lena Philipsson, Hasse Andersson, Petter mm. Dock blev vi lite besvikna på upplägget. Egentligen skulle det vara på Viktoriastadion i Lund, 3 min från oss, men dom fick inte sitt sprittillstånd så det flyttades till Helsingborg och vi va i ett stort tält. Dom kollade typ inte biljetterna så vem som helst kunde ha gått in, och väl där så fick vi stå ute i kanten vid gången på tå och försöka se över folk, och var 15:e sekund fick man en knuff i ryggen av förbigående. Vi betalade 650kr var för biljetten så förväntade oss mer än så. Dessutom så har jag problem med min rygg och kan inte stå upp så länge så efter 40 min gjorde det så jäkla ont så vi sa att vi skiter i detta och tar tåget hem. Men när vi ska gå ut så ser jag en stol så lyckas ta den och sätta vid sidan av dem som har sittplatser för att de åt middag, och det räddade allt. Nu kunde vi se bra och njuta av andra halvan av showen. Showen i sig var ju jättebra (!) så det var så synd att det inte vart bättre uppstyrt. På biljetten stod det att man blev tilldelad plater när man kom men det hade dom struntat i och bara slängt in oss. Jaja.

Nu ska jag ut och gå en timme, sen blir det granhuggning och julbakning.

Ha en fin lördag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards