emmawelinder

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma Welinder - 11 maj 2015 23:03


Godkväll! Blev lite plugg när jag kom hem från skolan idag, men blev så trött att jag var tvungen att gå och lägga mig en timme. Händer inte ofta men idag gick det inte att hålla sig vaken!
Efter maten var vi ute och gick en lång kvällspromenad. Fint med rapsfälten som blommar nu!
Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emma Welinder - 11 maj 2015 09:40


Godmorgon! Dagen igår spenderades i Blekinge för att fira min farmor som fyllde år! Jättekul att träffa släkten och det bjöds på god smörgåstårta och tårta!


Hoppas ni får en bra måndag! Själv ska jag att försöka ta mig igenom dagen utan att somna...

Av Emma Welinder - 9 maj 2015 20:55


Hej! Ja denna dagen gick åt till lundaloppet. Det blev inte att jag sprang vilket var väldigt tråkigt men hejade på Chrille istället!

Bacon och ägg till frukost!

Uppladdning!

Väntar på att få starta;-)

Hoppas ni haft en bra lördag!

Av Emma Welinder - 8 maj 2015 18:10


Hej fredag! Så skönt att ha denna lediga känsla. Åt en god frukost, sen cyklade Chrille ner och tränade och jag körde och hämtade mitt Zalando paket som hade kommit! Kläderna passade inte riktigt men skorna jag beställde passade så dom slog jag till på! Är riktigt dålig på att köpa skor. Skor och väskor köper jag väldigt sällan. Så jag kände att det var dags med nya fina sommarskor!
Har faktiskt gjort ett ryck och pluggat lite också så nu ligger jag ikapp med läsandet i materialkursen.
Annars blir det en lugn fredagkväll. Laddar inför imorgon så jag kan heja massa på Chrille och hans syster som springer lundaloppet. Är såå avundsjuk att jag inte kan vara med. Fan också.
Jaja, värre saker kunde ha hänt.
Hoppas ni får en bra fredag!

Av Emma Welinder - 7 maj 2015 16:16


Hej! Vad skönt det var att få sova ut idag. Inga fasta planer att vakna upp till utan kunna göra det man känner för. Kände verkligen för en promenad, var längesen man fick lite frisk luft nu så vi trotsade regnskurarna och körde ut till järavallen med mille. Vi duckade de värsta regnskurarna så det var skönt!
Annars blir det en lugn kväll. Är väl inte helt hundra än så vill inte anstränga mig allt för mycket.
Hoppas ni får en bra torsdag!

Av Emma Welinder - 6 maj 2015 20:25


Hejsan! Då var omtentorna skrivna. Kunde gått bättre men inget att göra åt nu. Håller alla två tummar att åtminstone en gick vägen. Hade ju varit kul efter allt slit.
Förkylningen är påväg ner redan känns det som! Känner mig mycket bättre idag så kanske blir milen på lördag trots allt:-)
Har kommit över en app som heter Pinterest. Hört talas om den? Skitbra är den! Man kan söka på precis allt och resultaten blir tio gånger bättre än Google. Än så länge har jag bara en bröllopsmapp och en outfitmapp;-) Bröllop kunde jag bara inte låta bli att söka på och min garderob nu har nog aldrig varit så trist som den är nu. Behöver inspiration! Hittade massa roligt som gjorde att det råkade bli en beställning från Zalando igår;-)
Här kommer de outfits som jag fastnade för och skulle vilja strosa runt i i sommar!

Av Emma Welinder - 5 maj 2015 16:26


Hej! Har lyckats dra på mig en förkylning nu mitt i tentorna, typiskt. Skrev igår och skriver imorgon så försöker vila så mycket som det går mellan.
Lundaloppet är ju på lördag och kommer nog inte kunna springa det detta året heller. Förväntade mig inte det heller. Sprang det första gången 2011 och har inte kunnat springa det sen dess för varje (!) gång har jag blivit sjuk.
Nu blir det mer vila framför TVn. Vi har börjat kolla på nya Robinson love edition. Faktiskt väldigt bra! Alla avsnitt ligger på TV4-play så är väldigt smidigt att sätta på på kvällen:-)

Hoppas ni får en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 2 maj 2015 20:05


Gokväll! Härligt väder det har varit idag! Satt i skolan med Johanna och pluggade hela dagen. Kändes bra!
Väl hemma så packade jag och Chrille pick-nick korgen och gick ner till gräsplätten utanför lägenheten för att grilla:-) Premiär för min del och har verkligen längtat! Blev marinerad fläskfilé med hemmagjord potatisgratäng och pepparsås. Mysigt var det men blev snabbt kyligt så nu har vi kurat in oss i soffan och ska sätta på en film.
Hoppas ni har en bra lördagskväll!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards