emmawelinder

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma Welinder - 21 maj 2015 17:00


Hej! Igår lämnade vi in vår rapport på det projekt som vi har arbetar på i 6 månader. Skönt att ha det ur världen. Inlämningen var imorgon senast så idag har jag varit lite ledig. Har skrivit lite på min presentation till måndag, men annars bara tagit lugnt och haft en egen mysdag. Ätit choklad, målat naglarna och tittat på The kardashian! :-)
Fick reda på att jag inte klarade min andra omtenta:-( Typiskt men är glad att jag klarade en av dem.
Hoppas ni får en bra torsdagskväll och imorgon är det fredag!!

Av Emma Welinder - 19 maj 2015 23:45


Gokväll! Idag blev det skola 8-17. Har skrivit rapport nästan hela dagen så nu är vi nästan klara! Sista finliret imorgon. När vi sitter alla sex samlade runt min dator och jag tar upp min mail så har jag fått ett mail där det står Ditt resultat i energiteknik har kommit! Åh man får alltid en klump i magen när det mailet kommer, men den omtentan kändes inte alls bra. Visste redan att jag inte skulle klara den. När jag kom hem så gick jag in och kollade resultaten. Såg att kursen inte låg bland Avslutade kurser så gick ner i Ej avslutade kurser där den fortfarande låg för att se hur långt ifrån jag var med poängen. Där står det 31 poäng, men godkänt var ju 30. Vafan, jag KLARADE den!!!! Dom har bara inte hunnit lägga in den i Avslutade kurser än. Lycka!
Vi firade med lite kladdkaka;-)
Håller tummarna att den andra också gått vägen, det hade varit underbart!

Av Emma Welinder - 18 maj 2015 09:08


Godmorgon! Idag var man inte glad över att behöva stiga ur sängen. Men är ju inte så många gånger till man behöver ställa klockan på sju. Förhoppningsvis vara två gånger till!
Känner mig extra duktig när jag kommer tillföreläsning och inser att alla kompisarna tagit sovmorgon:P

Blir en hel del rapportskrivande idag, sen hoppas jag kunna hinna med ett träningspass på Gerda! Hade varit skönt med ett klassiskt gympapass och längesen man var där!
Ha en bra måndag!

Av Emma Welinder - 17 maj 2015 12:57


Hej på er! Ja då var det söndag idag. Gick upp i hyfsad tid (9.30) för att verkligen få lite plugg gjort idag. Satt en timme och sen kraschade hemsidan. Jaha. Kan dock inte påstå att jag blev jätteledsen...
Satt och kollade runt lite på bloggarna jag läser och där var en som länkade till en sida som heter sweetmini.se som har jättefina bebis- och barnkläder. Åh så mycket sött där fanns! Tips till er med små!


Annars blir det en lugn söndag hos oss. En promenad kanske. Ikväll ska vi hem till chrilles föräldrar och äta middag.
Hoppas ni får en fin söndag!

Av Emma Welinder - 16 maj 2015 18:57


Hej! Ja vi var som sagt på lite grillkväll i Hofterup igår. Solen sken och det var en perfekt kväll för lite grillning!


Idag har det ju inte alls varit lika fint väder. Tog mig dock ut på en löptur, kände att det behövdes. Fick även ett ryck och rensade hela klädkammaren och slängde ut allt onödigt. Nu när vi renoverade den i vintras så vill man ju hålla den organiserad och iordning!

Nu är det hemmagjorda hamburgare på gång i köket. Film och lite lösgodis väntar också senare ikväll!
Ha en fin lördagskväll!

Av Emma Welinder - 16 maj 2015 11:18


Hej! Ja igår dök helgkänslorna upp på riktigt så blev svårt att motivera sig till en massa plugg. Solen sken så blev en timmes solande på balkongen följt av helgstädning och de obligatoriska helgblommorna:-) En sconesfika hann vi med också!
På kvällen åkte vi hem till chrilles syster och hennes fästman och grillade och drack drinkar/öl. Mycket gott och trevligt var det! (kommer bilder på det ikväll)
Hoppas ni får en bra lördag! Massa plugg för min del som väntar...

Av Emma Welinder - 14 maj 2015 11:59


Hej på er! Ja Gud vad skönt det hade varit med långhelg om inte tentan hade närmat sig med stormsteg och alla andra rapporter och redovisningar som ska göras. Så det är vad mina dagar kommer fyllas med. Men det är ju verkligen inte långt kvar nu, sen har jag 13 veckors sommarlov, så ska kanske inte klaga. Lite bara;-)
Värmde lite bullar i ugnen till frukost och sitter nu med en artikel som jag ska redovisa om 1,5 v. Fattar inte ett smack så det ska bli intressant att se hur det går.
Det verkar som att solen tittar fram nu också så blir förhoppningsvis en timmes solning på balkongen!
Hoppas ni får en bra ledig torsdag!

Av Emma Welinder - 13 maj 2015 08:45


Godmorgon! Kom hem från skolan i går med världens huvudvärk. Vi har såå mycket att göra nu att man börjar få lite panik hur man ska hinna med allt. Efter lite vila blev det en skön löptur i furulundsskogen. Sprang 5 km och det gick förvånansvärt bra eftersom jag inte har rört mig på en vecka. Väl hemma lagade vi pannkakor och tittade på 90 days to wed samt Robinson.
Idag tog jag lite sovmorgon. Föreläsningen fattade jag ändå ingenting av så måste läsa i boken i vilket fall som helst så ;-)
Nu ska jag gå upp ur sängen och röja lite och göra mig iordning. Hoppas ni får en bra onsdag!
(Sista dagen på denna veckan, woop woop!)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards