emmawelinder

Alla inlägg den 7 december 2014

Av Emma Welinder - 7 december 2014 18:18


Hej i ovädret!
Usch, inget roligt väder ute. Kallt, regn och blåst fick vi stå ut med när vi åkte runt på julmarknader idag. Tur man kunde komma in i ladorna bland allt julpynt och värma sig! Köpte vattenpärlor, mossa och hyacinter så tänkte sätta ihop något fint i en vas:-)

Nu sitter jag nerbäddad i soffan under filten och tittar på tv. Vill vara exalterad inför jul och allt men känner att det är såå mycket just nu med skolan, speciellt nu när tentorna ligger efter jul och nyår, och det är inte bara det att man ska plugga inför dom och få dom gjorda utan klarar man inte dom så måste man göra om allting och den känslan är sjukt jobbig att hela tiden bära med sig och ha den pressen på sig. Att aldrig (!) vara ledig börjar tära på en. Att när man tar sig ledigt så behöver man egentligen plugga och hamnar då efter. I gymnasiet så va man stressad att man inte skulle på MVG, medan nu ligger alla tentors svårighetsgräns på MVG-nivå så man kan aldrig slappna av på en tenta och säga att jag pluggar bara till VG på denna för då är man underkänd på våra tentor. Känns som man inte hinner ha ett liv utanför skolan och helt ärligt så vet jag inte vad jag hade gjort om jag inte hade haft Chrille som är så stöttande och drar ett stort lass här hemma, veckohandlar, lagar mat, tvättar mm.
Men, försöker också tänka positivt att det kommer inte alltid vara så här. Att något bra kommer komma utav detta. Jag kommer få ett jobb jag tycker är roligt, kommer kunna spara ihop till ett fint bröllop, kommer kunna köpa ett fint hus som vi vill ha:-) Har aldrig tänkt på pengarna som titeln civilingenjör kommer ge men måste erkänna att det hjälper och är en tröst när det känns jobbigt.
Samtidigt kan jag känna så dåligt samvete att "klaga" när jag lever ett så fantastiskt liv som jag gör. Har den bästa fästmannen man kan tänka sig, underbar familj och vänner.
Alla har vi nog något som vi tycker är jobbigt i våra liv. Gäller att försöka hitta det positiva runt omkring oss och det positiva vi kommer få ut av det som känns jobbigt nu!

Blev ett långt inlägg idag men va skönt att skriva av sig lite;-)

Hoppas ni får en mysig söndagkväll och andra advent!

Katrinetorp

Av Emma Welinder - 7 december 2014 13:54


Hej!
Gjorde en supergod kladdkaka igår som jag tänkte dela med mig av!
4 ägg
4 dl socker
6 dl mjöl
2 dl kakao
300g smör
Blanda ägg och socker, sedan i med resten! Blanda gärna med slev och inte med elvisp för att undvika bubblor.
Sätt ugnen på 175 grader och ha inne kakan i 20-25 min (i min ugn).

Dock tyckte jag kakan blev lite mörk för min smak, kommer nog ta 1,5 dl kakao nästa gång;-)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards