emmawelinder

Alla inlägg under juni 2016

Av Emma Welinder - 5 juni 2016 22:25


Gokväll! Idag var det segt att plugga. Det gjorde det dock lite bättre att kunna ligga på balkongen och sola samtidigt!


Jag kom på här om dagen att alla mina bilder finns på en hårddisk, med betoning på en. Tänk om den går sönder. Då är alla bilder borta. Så har spenderat hela kvällen med att föra över alla bilder på datorn från 2005 till 2015 till chrilles hårddisk. Kunde inte låta bli att kolla igenom mina höjdhoppsbilder. Jag var faktiskt ganska bra. När jag var 13 år så var jag bäst i Skåne av Flickor-91 och rankad 7:a i Sverige. Tävlade även i Junior SM. Undra hur bra jag hade blivit om jag fortsatt:D


Nu blir det mer SATC och marabou lakrits choklad!

Av Emma Welinder - 5 juni 2016 10:27


Godmorgon söndag! Tänk att om två dagar och tre timmar är det sommarlov. Det ska bli så skönt med fyra veckors ledigt innan sommarjobbet börjar.
I fredags var vi som sagt på student hos min kusin. Supertrevligt och så roligt det är med student!


Igår så gick jag upp hyfsat i tid för att både hinna sola och kolla på höjdhopp. Jag har ju hoppat höjd när jag var 11-14 år så det var roligt att se Sveriges bästa höjdhopperskor (stavas det så?) hoppa!

Det var strålande sol, tills dessa mörka molnen kom in och 30 s efter att tävlingen var slut och vi var påväg till cyklarna så kom första blixten. Regnen kom dock inte förrän en kvart senare så jag hann precis (!) hem.

Nej nu får jag ta mig upp ut sängen och fortsätta plugga. Blir nog en sol-paus idag igen. Hoppas ni får en härlig söndag!

Av Emma Welinder - 3 juni 2016 16:47


Hejsan! Idag har jag pluggat som vanligt under dagen och nu är vi påväg till min kusins student. Var tvungen att gå tillbaka i bildarkivet och kolla på min egen. Det var verkligen en rolig tid!

Nu står vi här sex år senare och har -1 års bröllopsdag! Om exakt ett år idag gifter vi oss!


Hoppas ni får en härlig fredagskväll!

Av Emma Welinder - 2 juni 2016 19:52


Gokväll! Jag gick upp lite tidigare idag för att plugga och hinna klart tidigare så att vi kunde åka ut och lägga oss på stranden. Man får ju passa på nu! Det såg dock lite härligare ut än vad det var. Det blåste! Hade sand överallt när vi kom hem. Det blev snarare en sandbränna än en solbränna.

Vi tog faktiskt ett dopp också i det kalla vattnet. Jag stod med vatten upp till låren i 10 min innan jag doppade mig:P Liiite badkruka.

Idag blir det en lugn kväll med Hela kändissverige bakar! Hoppas ni har en bra kväll!

Av Emma Welinder - 1 juni 2016 19:56


Hej! Det var när jag va inne på insta och någon hade skrivit 1 juni som jag kom på att nu är det juni! Sommar! Våren bara flög förbi.

Idag sov jag tills jag vaknade (09.20). Sen har jag pluggat och pysslat här hemma. Dammsugit, diskat, bokat frisörtid, tränat osv. Det har även dånat här hemma när byggarna äntligen har börjat ta ner byggnadsställningarna utanför vår balkong. Bara fyra veckor försent...
Nu ikväll så har mamma och jag varit och sett Mother's day. Rolig och lättsedd film!
Nu blir det mys i soffan resten av kvällen. Hoppas ni haft en bra dag!

Av Emma Welinder - 1 juni 2016 12:15


Hej! Vart vi har tänkt att beställa inbjudningskorten till bröllopet har vi vetat länge. Har inte hittat ett annat företag än Exclusiva som har så fina inbjudningar! Det som dock har känts svårt är att man inte kan känna och klämma på dom innan, men nu kan man det! Blev så glad när jag var inne igår på deras hemsida och såg att man kunde beställa hem tre stycken för 99kr, färdigmonterade men utan text så att man får se hur dom ser ut!
Så beställde genast hem tre stycken.

Vilka tre säger jag dock inte ;-)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards