emmawelinder

Alla inlägg den 1 april 2016

Av Emma Welinder - 1 april 2016 13:13


Hejsan! Då är vi inne i april månad, vilket känns som en liten seger att man klarat sig igenom de värsta vintermånaderna och nu är det vår på riktigt, får vi hoppas. Det börjar bra i alla fall med strålande sol! Dock vaknade jag imorse och mådde inte jättebra. Förkylning pågång. Hann cykla inom Apoteket innan skolan och köpa förkyldningsmedicin och halstabletter. Sen blev det skola 10-13 så det vi jobbade ju inte ihjäl oss precis.


Till något annat. Vi har ett cykelförråd till varje trapphus där man kan ställa in sin cykel, men nu på sistone så har någon ny börjat paxa den bästa platsen genom att alltid låta sitt hänglås vara kvar när cykeln är borta. Så igår när jag skulle ställa in min cykel så ställde jag den på den platsen där hänglåset var, för det var den mest lediga platsen då (hade dock en aning om vad som skulle hända).

Min i röd.

Så, imorse när jag kom ner och skulle ta ut min cykel så har ju denna person, istället för att flytta sitt hänglås, flytta min (!) cykel.

Inte OK. Fine om han valt att paxa platsen allra längst in, men att ta den bästa platsen och sen flytta bort andras cyklar till sämre platser. För mig är det en principsak, så gör man inte!

Så nu ser det ut såhär. Nu kan han ju roa sig med att flytta cyklar som han tycker är så roligt.
Nu känns det bättre igen:P
Fattar han inte piken så kommer det en arg lapp;-)

Nu ska jag fortsätta min dag med mycket vila och god pasta på restaurang italia ikväll!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards