emmawelinder

Alla inlägg under november 2014

Av Emma Welinder - 12 november 2014 21:19


Hej alla!
Idag har varit en bra dag! Började dagen med att få reda på att jag klarade mat.stat tentan och fick en 4 :D
Efter skolan åkte jag och Chrille till Nova för att handla kläder till honom. Hittade massa fint, nya byxor, en skjorta, två tröjor, ett skärp och ett par skor! Firade även med lite fika på espresso house:-)
Jag hämtade även ut ett paket från Zalando där jag beställde nya joggingskor. Hittade inga i butik så fick beställa hem några och prova. Ska få dem i födelsedagspresent av mina föräldrar men ska få använda dom när vi åker till Rom om 2v. Behöver att par bekväma skor att traska runt i! Chrille fyller nämligen 30 år om 15 dagar och istället för att ordna med en stor fest så åker vi två till Rom! Ska bli så mysigt!!

Ha en skön kväll!

Det blev dom vänstra:-)

Av Emma Welinder - 11 november 2014 16:24


Hej! Denna tisdag hade jag bara en föreläsning kl 13-15, så sov ut i morse och fick lite plugg gjort så det kändes bra. Hann även slappa i soffan en liten stund. Sen blev det föreläsning i Ind.Ek och efter det så cyklade jag ner till Tetra pak och ska jobba där 16-22! Älskar att kunna komma in och jobba lite då och då, är så himla bra extrapengar! Jäkla skit att dom ska lägga ner:-(

Ha en bra tisdag!

Av Emma Welinder - 9 november 2014 19:01


Hej! Idag är det ju fars dag så min familj va här och åt frukost imorse:-)
På eftermiddagen åkte vi hem till chrilles föräldrar för att fira hans pappa för både fars dag och hans födelsedag som är nästa vecka.
Påvägen hem handlade vi med oss lite mat och nu sitter vi i soffan mätta o belåtna! Denna helgen gick verkligen jättefort, önskade man hade en dag till. Men brukar ju gå fort till nästa helg!

Ha en skön söndagskväll!

Av Emma Welinder - 8 november 2014 19:04


Gokväll!
Idag satte jag kl på nio! Kände att jag ville komma upp i tid, hade en del plugg och ville få det gjort direkt utan att hela dagen gick till det! Så blev klar kl ett och halv två hämtade mamma mig och vi åkte ut till Lomma med mille och promenerade längs stranden. Det kändes skönt att komma ut och få lite frisk luft!

Hemma har jag städat undan lite och förberett inför imorgon då min familj kommer på fars dag-frukost!
Chrille jobbar dygn idag så nu blir det lite egentid i soffan framför någon tjejfilm antagligen;-)
Längtar till mitt hjärta kommer imorgon, saknar dig!

Ha en toppenlördag alla fina!

Avslutade promenaden med varm choklad!

Av Emma Welinder - 7 november 2014 11:30


Hej!
Igår blev det massa plugg, hann även med att springa 40 minuter. Sen skulle jag köra Chrille till jobbfest kl 18 och sen handla påvägen hem, så brödet jag skulle baka blev inte klart förrän kl 22 :P Men det var lång jästid och baktid så blev ganska mycket sofftid ändå!

Hämtade även Chrille inatt + att jag inte somnade förrän halv tolv så man är inte så färsk idag. Går 8-15 så känns som en evighet nu när man varit bortskämd med att sluta tidigt:-)
Men det är ju fredag så ser fram emot en klassisk fredagkväll med god mat och tänkte prova baka en kladdkaka deluxe;-)

Ha en fin fredag!!

Av Emma Welinder - 6 november 2014 12:45


Godeftermiddag!
Igår slutade jag kl 10, härligt! Efter det blev det träning (HIT) och sen plugg hela eftermiddagen. Läser för första gången en "läskurs" vilket man inte är van vid så kommer bli en hel del hemmapluggande nu fram till jul.
På kvällen åkte vi hem till mina föräldrar och åt pulled pork. Smarrigt!

Idag är jag helt ledig så började med att sova 12 h! Nu sitter jag och pluggar och sen tänkte jag hinna med att träna och baka buller eller bröd, har inte bestämt mig än :-)

Hoppas ni får en fin torsdag! Snart helg igen!

Liljorna har slagit ut fint nu! Lite tänt ljus i fönstret också denna mörka dag.

Av Emma Welinder - 4 november 2014 19:58


Hej på er! Efter skolan idag har jag flängt runt och hämtat upp paket, tack o lov med bil denna gången;-) Beställt lite hårprodukter från LCC, Chrille hade ett paket från svenskt kosttillskott och sen beställde jag en kursbok från CDON, så hämtade allting idag!
Till middag blev det hemmagjorda hamburgare med egenbakat bröd o allt!
Nu blir det lite TV-tittande. Ha en fin kväll!

Av Emma Welinder - 3 november 2014 21:24


Hej på er! Då va måndagen gjord. Hade föreläsning 8-10 och 13-15 så en seg håla på tre timmar mellan. Men cyklande ner i stan och fixade lite småärende så det va ju skönt att hinna med, men har blivit en himla cyklande idag. Cykla till skolan, ner i stan, hem o äta lunch, cykla till skolan igen, cykla hem o äta snabbt för att sen cykla till Gerda för att cykla 1 h till på spinningen för att sen cykla hem igen. Pjuh! Längtar till jag har tagit examen och kan köpa mig en bil:-) Vi är sugna på att köpa den nya Ford mondeo då! Tycker den är fin men det vill ju till att den kommer ut någon gång;-)


Nu blir det snart läggdags! Ha en skön kväll!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards