emmawelinder

Alla inlägg under november 2014

Av Emma Welinder - 21 november 2014 21:08


Gokväll! Idag blev det en tur till Vellingeblomman. Fanns så mycket fint så lite fick följa med hem;-) Köpte bl.a en stor stjärnlampa som såg så fin ut i affären men blev tveksam när jag kom hem, så får se om jag behåller den men hittade lite annat fint också! Ikväll blir det tidigt i säng för imorgon börjar jag kl 06.00, åh ångest! Men bra pengar så får bita ihop.
Hoppas ni haft en bra fredag!

Av Emma Welinder - 20 november 2014 21:23


Gokväll!
Idag hade jag bara en övning kl 13 så blev lite sovmorgon och plugg innan dess. Halv fem hade jag tid hos frisören, klippning och färgning! Så nu känner man sig fin i håret igen:-)
Nu är det soffan som gäller, har börjat tittat om The walking dead!
Imorgon är det fredag!

Av Emma Welinder - 19 november 2014 14:16


Hej på er! Vet inte riktigt hur jag lyckas att aldrig få någon tid över dessa dagar. Så mycket saker som ska göras hela tiden så huvudet bara snurrar. Igår åt vi middag kl 20.20, hann inte innan. Det som bl.a tar upp mycket tid nu är Industriell ekonomi-kursen. Det är en väldigt teoretisk kurs där vi endast har föreläsningar och förväntas sedan göra alla övningsuppgifter hemma. Vi har fyra föreläsningar i veckan och till varje föreläsning finns övningsuppgifter + kunskapstest + allt läsande i boken + att det inte alls finns samma logik som det finns i matte/kemi-kurserna (enligt mig) vilket gör det mycket svårare. Det blir nog ingen ekonom av mig:-) Hade information idag angående inriktningarna vi kan välja nästa år och där finns en där man kan ta dubbelexamen i kemi och ekonomi, tvek på den!
Så nu blir det plugg hela eftermiddagen, hoppas hinna med en promenad ikväll innan det blir slapp i soffan.
Har dock en del att se fram emot i helgen, på fredag ska vi åka till Vellingeblomman, ska bli kul att strosa runt bland allt julpynt, och på lördag kväll har Chrille (bl.a.) fått i present av mig att vi två ska ut och äta på Stäket i Lund, så det ska bli mysigt!
Hoppas fredag kommer fort!!

Av Emma Welinder - 17 november 2014 19:42


Hej! Nu är snart första dagen på denna veckan slut. Slutade kl 15 idag, sen har jag varit på posten och skickat tillbaka joggingskorna jag inte skulle ha och därefter körde jag till Gerda och tränade. Gick riktigt bra, sprang 56 min på löpbandet och körde stryka efter det så nu är jag helt slut! Har landat i soffan och kommer nog inte komma upp. Älskling står och lagar hemmagjorda köttbullar och brunsås med potatis, doftar så gott! Är så gott med hemmagjord husmanskost!

Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emma Welinder - 16 november 2014 18:17


Hej!
Nu är alla bilder rensade och överförda till mobilen så jag tänkte att jag lägger upp dom här så dom som vill kan kolla!;-)

Grattis i förskott hjärtat!

Av Emma Welinder - 16 november 2014 14:14


Hej! Hoppas allt är bra med er! Igår började firandet av Chrille som fyller 30 år den 27 november. Det va våra syskon som skulle komma på middag, och det skulle dom men vad Chrille inte visste va att hans syskon hade samlat ihop lite vänner och knackade på hos oss kl 12 för att överraska honom med femkamp! Och han blev riktigt överraskat! Det va så kul, verkligen jättelyckad dag! Kommer en bildbomb från femkampen senare idag, som vi garvade åt bilderna när vi såg dom!

Vi vaknade halv ett idag och har precis diskat undan allt, så nu blir det frukost och slapp resten av dagen!

Ha en fin söndag!

Av Emma Welinder - 14 november 2014 21:13


Hej fredag! Slutade kl 12 idag, sen va det direkt hem och baka tårtan till imorgon:-) Efter det blev det plugg och sedan träning, sen höll jag fredag!
Till middag blev det kebaktallrik och nu tittar vi på How I met your mother! Skön fredag:-)
Ha en fortsatt mysig fredagskväll!

Av Emma Welinder - 13 november 2014 17:26


Hej! Idag efter skolan blev det storhandling då vi ska ha 30 års kalas för Chrille med hans syskon med respektive och min bror på lördag! Det blev en hel del mat och dricka;-) Imorgon börjar vi förbereda, förrätten och efterrätten kan göras redan då så blir det inte kaos på lördag!

Annars har jag pluggar hela eftermiddagen och tänker fortsätta med det. Skulle träna ikväll men känner att jag hellre får plugget ur världen!

Ska bli så skönt med fredag imorgon!!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards