emmawelinder

Alla inlägg den 25 november 2014

Av Emma Welinder - 25 november 2014 21:36


Gokväll!
Nu är allting förberett inför imorgon! Ska bli så skönt att komma iväg några dagar och bara njuta och fira min älskling!

Och ja, gjorde faktiskt min första polisanmälan idag. Shit vad arg jag blev. Står i kö med bilen till en rödljuskorsning och ska svänga av höger precis innan ljuskorsningen. När jag väl kommer fram och kan svänga av kommer där en jävel körandes i full fart på vägrenen för att slippa stå i den långa kön för att svänga höger. Jag svänger höger och har inte en aning att han kommer där (för vem kollar efter bilar i vägrenen) och får stå på bromsen! Han missade mig nog med en millimeter.
Att folk i allmänhet inte vet hur man kör bil får man nog acceptera men när folk bryter mot lagen för att tjäna 1 minut och riskerar andras liv, jävlar vad arg jag blir. La mig på tutan i nog 10 s och funderade seriöst på att köra om honom, stanna bilen, slita ut honom och skrika honom i huvudet vad fan är det för fel på dig och sen ge honom en rak höger (önsketänkande).
När jag kom hem ringde jag polisen och anmälde honom för tog en bild bakifrån på bilen så hade reg.numret, så dom skulle ringa upp honom och fråga hur fan han tänkte. Ringde själv till honom men tyvärr svarade han inte.

Som sagt, en semester på detta!

Va glad att du inte svarade i telefonen när jag ringde.

Av Emma Welinder - 25 november 2014 13:04


Hej! Full rulle här hemma nu! Packar för fullt och förbereder inför imorgon. Ska iväg till skolan kl 13.15 för en föreläsning och sen plugga så mycket jag hinner.
Ska bli skönt att åka iväg imorgon. Känner mig så sönderstressad just nu och det hjälpte inte att jag fick reda på igår att jag inte klarade den andra tentan. Tentavisningen är imorgon så den missar jag så måste även springa runt och leta efter föreläsaren så jag kan kolla på tentan idag.
En semester komma verkligen sitta fint just nu!

Hoppas ni har en bra tisdag!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards