emmawelinder

Alla inlägg under maj 2016

Av Emma Welinder - 18 maj 2016 19:18


Hejsan! Måndag och tisdag har varit galna dagar men nu är ena rapporten inlämnad (projektet jag gör själv) och den andra lämnas in imorgon. Dom andra i gruppen kunde inte ses idag så idag har jag varit ledig! Så himla skönt att vakna av sig själv, göra frukost och sätta sig i soffan och titta på the bachelor i två timmar. Det var välbehövligt.
På eftermiddagen gick jag och Johanna en två timmars lång promenad så nu är benen helt slut!


Jag har även beställt lite nya kläder som jag blev väldigt nöjd med. En blå fin sommarklänning som jag kan ha på kalas/fester i sommar. Blev även ett par nya finskor. Jag är ingen skomänniska men nu behövde jag ett par nya, framför allt till bröllopet vi ska på och för att jag inte vill ha ballerina på mig när jag har klänning. Dom klackskor jag har nu har så himla hög klack så hittade ett bra mellanting nu. Sen blev det också ett par nya jeans (älskar slitna jeans och har letat länge efter ett bra par) samt ett vitt linne som passar bra till!


Nu blir det att laga middag och slänga sig på soffan, igen;-)

Av Emma Welinder - 15 maj 2016 19:04


Gokväll alla! Idag var sista dagen i stugan. Efter frukost så åkte Anette och Alfred hem och vi andra körde fem minuter ner till havet och gick där en sväng. Tyvärr var vädret inte alls lika fint idag men det var uppehåll i alla fall. Sen åt vi lunch i stugan innan vi begav oss hem. Här kommer sista bildbomben!

Erbjöd mig att passa barnen igår så att föräldrarna kunde springa lite i affärer!


Nu blir det en skööön kväll i soffan.
Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 14 maj 2016 21:11


Hej! Vi började dagen med frukost sen blev det en tur in till Karlshamn. När vi kom tillbaka så hängde vi på gräsmattan hela eftermiddagen. Det var strålande sol och sååå härligt!
Här kommer en bildbomb från vår dag!


Trevlig lördag!!

Av Emma Welinder - 13 maj 2016 23:40


Gokväll! Eller godnatt kanske? Klockan är ju halv tolv och vi har precis gått och lagt oss. Vi ska spendera helgen i en stuga i Blekinge med chrilles syskon, respektive och barn. Superkul att komma iväg alla! Vi körde upp i eftermiddags när alla hade slutat jobb. Sen har vi bara hängt, klippt gräset, grillat korv med bröd och umgåtts. Supermysigt och imorgon väntar en ny dag, antagligen väldigt tidigt:P Jag och Chrille är ju inte vana precis att stiga upp kl sju en lördag hehe.

Hoppas ni haft en bra fredagkväll!

Av Emma Welinder - 12 maj 2016 08:10


Godmorgon torsdag! Igår morse efter frukosten så åkte vi ut till Center Syd. Det var Chrilles initiativ för han behövde lite nya sommarkläder. Jag behövde även lite nytt. Både mitt vita och mitt svarta linne har hål i sig så det var dags för nya. Blev även en fin sval pjamas från hm.
Vi svängde inom Plantagen och handlade en ny blomma till balkongen också, påskliljorna såg lite vissna ut minst sagt. En blå hortensia fick följa med hem! Dom är så fina.


Idag så ska jag på Traversutbildning inför sommarjobbet. Spännande, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig dock...

Vädret håller i sig i alla fall. Ni får ha en härlig torsdag!

Av Emma Welinder - 9 maj 2016 14:49


Hej! Ännu en solig dag. Känner mig dock inte alls taggad att plugga idag. Kan ha att göra med att jag somnade kl ett inatt och klockan ringde sju. Va helt borta när klockan ringde.

Vi har lite stora kalas denna månaden. Min farmor fyller 80 år och en vän fyller 30 år, så har kikat runt lite på vad man skulle kunna ha på sig. Blått är ju väldigt inne nu, och väldigt fint! Hittade tre klänningar på Nelly.com som jag gillade starkt varav den översta är påväg hem till mig;-)


Ha en härlig måndag!

Av Emma Welinder - 8 maj 2016 23:21


Hej! Tänkte dela med mig lite av hur bröllopsplaneringen går, nu när det snart bara är ett år kvar!
Vad är gjort/bokat då? Jo, kyrka, lokal, vigselring, fotograf, filmning, DJ, hår och make-up.
Jag börjar inte sommarjobba förrän i juli så i juni tänkte jag ta tag i dom sista "stora" grejerna. Perfekt tillfälle att gotta ner sig i bröllopsplanering!

Först ut, bröllopsklänning!!
Det är väl det som jag ser allra mest fram emot i hela bröllopsplaneringen. Dream come true.


Även tärnklänningar ska hittas. Detta blir dock i juli/augusti då mina tärnor är väldigt upptagna i juni ;-)


Nästa superroliga grej, blommor! Vi hittade en försäljare på Bröllopsfeber som vi tänkte besöka och kolla priser och utbud.


Någon som kan sjunga i kyrkan. Jag vet precis vem jag vill ska sjunga. Hon har en helt underbar röst så ska höra om hon vill ställa upp:-)


Övernattning på bröllopsnatten. Där finns tre värdshus i närheten av Bosjökloster slott så vi tänkte besöka dom och se vilket vi gillar.


Fotografering. När vi ändå är vid Bosjökloster och det är juni så tänkte vi kolla ut vart vi vill bli fotograferade efter vigseln. Känns svårt att åka ut och göra det på våren när inte alla träd och blommor är utslagna. Bättre att göra det den månaden som bröllopet är!


Bröllopsresan ska bokas! Vi vill åka på måndagen efter vi gift oss (på lördagen). Varför vänta liksom. Hoppas att det går att boka då men verkar som det.


Och viktigast av allt! Dessa muggar måste införskaffas :P

Skämt åsido älskling ;-)

Av Emma Welinder - 8 maj 2016 19:52


Gokväll! Idag har varit en bra dag trots plugg hela dagen. Jag fick massor gjort igår för när jag la mig i sängen kl 23 så kunde jag inte somna, så tänkte att istället för att ligga här o snurra så sätter jag mig och pluggar tills jag blir trött. Gick och la mig 03. Har dock inte alls känt av det idag trots att jag gick upp halv tio.
Vid halv ett blev det paus på balkongen till klockan två. Lite sol och lite skugga, och bröllopspodden i öronen.

Chrille med sin öl och jag med min choklad. Här låg vi bra!


Sen blev det plugg, Städ i furulund och en promenad där. Shortspremiär!


Nu har vi ätit pasta från Vespa och tittar på hockey-VM, Sverige-Danmark!


Hoppas ni haft en bra helg!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards