emmawelinder

Alla inlägg under februari 2015

Av Emma Welinder - 16 februari 2015 18:55


Hej! Kom hem från skolan kl tre så det va skönt. Tänkte träna ikväll men kände mig inte helt hundra, vet inte om det är förkylning pågång eller inte men ville inte chansa. Så blev en lugn måndagskväll med lite Two and a half men på TVn.
Vi åt en god fruktsallad med vaniljsås igår till efterrätt och där blev en del över så blir lite ikväll med:-)

Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emma Welinder - 15 februari 2015 16:58


Hej söndag!
Riktigt ruggit väder är det idag, man vill bara krypa ner i soffan och dra täcket över huvudet.
Kunde inte somna om imorse efter att Chrille åkt till jobbet så drog med mig täcket ut till soffan och satte på SATC. Väldigt mysigt! Kvart i tio hämtade mina föräldrar mig och det var dags att springa i Skrylle. Det gick riktigt bra och jag sprang 5 km under 30 min!:D 29 min o 23 s blev det! Så det va riktigt kul att nå det målet ändå hyfsat fort, har ju inte sprungit så många veckor.
Sen blev det hem och plugga, plugga, plugga. Är såå trött i huvudet nu, hade varit skönt med lite ledighet.
Efter att jag hade pluggat färdigt för denna dagen så provade jag min nya locktång! Den va riktigt bra! Lite läskigt i början bara eftersom den suger in håret, va rädd att det skulle fastna och brännas av, men det gjorde den ju såklart inte:P Är så glad att jag köpte den, lätt värt pengarna!

Nu tänkte jag sätta mig i soffan och ta det lugnt en liten stund innan det är dags att börja med maten.

Hoppas ni alla haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 14 februari 2015 19:53


Hejsan!

Glad alla hjärtans dag till er!
Imorse kom Chrille hem från jobbet med lite bullar som vi åt till frukost! Sen åkte han och tränade och jag pluggade. Efter pluggandet tog vi en promenad i Furulund.
Sen blev det bakning för mig och matlagning för Chrille! Där kompletterar vi varandra bra:P Chrille lagade hemmagjord snitzel med potatis i ugn och svampsås, och jag bakade en variant av kladdkaka:-)
Nu sitter vi i soffan och tittar på Bridget Jones dagbok!

Hoppas ni har en mysig kväll!

Av Emma Welinder - 13 februari 2015 17:38


Hej på er! Då var det fredag, fredag den 13:e till och med. För mig en väldigt bra sådan. Slutade kl 11 i skolan, sen va vi nere och handlade mat inför helgen och hämtade ut paket! Sen tog vi det lugnt till Chrille skulle iväg och jobba. När han hade kört så satte jag mig och tittade på SATC när det ca 20 min senare plingade på dörren! Där stod Chrille igen med en enorm blombukett:D Så glad och överraskad jag blev! Han kan han! Men nu är han på jobbet på riktigt och jag har precis kommit hem från ett spinningpass. Så nu kan jag äta lite popcorn och choklad med gott samvete ikväll!

Hoppas ni också får en bra start på helgen!

Av Emma Welinder - 12 februari 2015 19:55


Hej! Igår blev en lite tokig dag så hann inte blogga. Va inte hemma förrän halv nio.

Idag var en desto skönare dag. Skola mellan 8-15, träning 18-19 och resten av tiden mys med älskling! Mer av sådana dagar hade varit skönt!

Jag hittade massa fint i Ullared när Johanna och jag va där och shoppade i förrgår! Framför allt en locktång som jag velat ha i ett halvår men som är ganska dyr. Så den blev jag glad för! Sen även ett träningljul och en fin blomma:-)

Då va det redan fredag imorgon! Skönt:D

Av Emma Welinder - 10 februari 2015 08:53


Då hoppar vi skolan en dag och åker till Ullared!:D

Av Emma Welinder - 8 februari 2015 17:12


Hej! Igår va vi som sagt och firade min mormor! Jättegod mat och trevligt som vanligt!

Idag väcktes jag kl 8 av dom kära grannarna och kunde inte somna om så gick upp kl 9 och pluggade. Så det va ju i och för sig skönt att ha det gjort på morgonen. Sen blev det ut till Skrylle som vanligt på söndagar och springa! Va ju lite trött och lättirriterad, speciellt när folk går mitt i spåret och inte flyttar sig när man ropar "ursäkta", så till slut sprang jag in i en man, hoppas han fattade piken!
Till min förvåning så fick jag en bra tid vilket jag inte förväntade mig, så det va ju kul!

Sen åkte vi hem och duschade och åt sen nybakade semlor hos mina föräldrar då min faster även va på besök:-)

Nu blir det lite Skip-Bo sen middag och I am legend. Lite godis och popcorn också;-)

Hoppas ni haft en bra helg!

Av Emma Welinder - 7 februari 2015 15:37


Hej på er! Idag har vi spenderat dagen i Malmö på eventet Bröllopsfeber:D Så mycket fint där va, verkligen värt att besöka. Jag hittade två verkligen jättefina ringar! Provade massor men när jag tog på mig dessa två så kände jag att det är den här designen jag vill ha! Örenäs slott som jag har lagt upp på bloggen tidigare och som vi är lite intresserade av att ha bröllopet på var där också så fick pratat massa med dom så det va kul! Även om det är 3,5 år till vi ska gifta oss så har dom bokningar redan nu två år fram så är glad att vi är ute i god tid!

Nu ska vi snart iväg och fira min mormor som fyller 80 år idag!

Hoppas ni har en bra lördag!
Kram

Ringarna va lite små så lillfingret fick rycka in ;-)

Blomman till mormor :-)

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards