emmawelinder

Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av Emma Welinder - 31 oktober 2016 15:16


Hej hej! Fattar inte vart förra veckan tog vägen. Och helgen gick så fort. Vi har flängt runder mycket, mest för att inhandla saker till kaninburen som behövde göras om. Hugo hoppade nämligen ner från balkongen (3:e våningen) för två veckor sedan. Han klarade sig nästan utan en skråma men nu kan vi inte ha honom utsläppt där längre. Vi hade satt upp ett galler som var 90 cm högt och han hoppade över det. Svenska höjdhoppsrekordet för kaniner är 95 cm. Funderar på att anmäla honom till hoppträning.
Även insidan har vi gjort om så att han har fått ett litet hus och ett helplan på ovanvåningen istället för ett halvt plan. Så får han mer yta att springa på. Oj vad han tyckte det var kul att springa upp ner upp ner igår när vi släppte in honom. Lita kul var det för oss att se hur han skulle reagera!

Gamla inredningen:


Och nya:

En fin måttbeställd gräsfondvägg (Chrilles idé)

Den gamla buren ser ljusare och fräschare ut, men denna nya passar honom mycket bättre. Det första kryp-in-huset blev för litet och han hade ingen bra bajshörna. Han älskar att sitta på andra våningen men gillar inte att ligga i sågspånen. Han krafsar bort det själv när vi har lagt det så tänkte att då hoppar vi det på ovanvåningen!

Nu tänkte vi bygga en liten inhämtning runt buren så att han kan springa lite ut och in också!

Hoppas ni haft em bra helg!

Presentation


Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards