emmawelinder

Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Emma Welinder - 13 maj 2016 23:40

Gokväll! Eller godnatt kanske? Klockan är ju halv tolv och vi har precis gått och lagt oss. Vi ska spendera helgen i en stuga i Blekinge med chrilles syskon, respektive och barn. Superkul att komma iväg alla! Vi körde upp i eftermiddags när alla hade slutat jobb. Sen har vi bara hängt, klippt gräset, grillat korv med bröd och umgåtts. Supermysigt och imorgon väntar en ny dag, antagligen väldigt tidigt:P Jag och Chrille är ju inte vana precis att stiga upp kl sju en lördag hehe.

Hoppas ni haft en bra fredagkväll!

Av Emma Welinder - 22 februari 2016 19:32

Hejsan! Ja nu sitter vi på flygbussen tillbaka till Arlanda. Imorse flög vi upp till Stockholm för att jag skulle beställa vigselring hos Sweet Rocks. Lite tokigt att flyga till Sthlm för det men det var antingen det eller nöja sig.
Efter mötet strosade vi runt på stan, gick lite i affärer, fikade och avslutade med middag på TGIF!
Ska bli skönt att komma hem igen och imorgon så har jag lite sovmorgon så det löste ju dig bra;-)

Hoppas ni haft en bra måndag!

Av Emma Welinder - 4 december 2015 22:07

Ligger här i soffan och tittar på gamla resebilder med Gossip Girl på TVn i bakgrunden. Har blivit en del resor vi gjort tillsammans Chrille och jag. Sju stycket om jag inte minns fel! För mig är det viktigt att få den tiden tillsammans innan man bildar familj. Den tiden då det bara är vi, att göra saker tillsammans, uppleva saker. Även om jag pluggar så har vi alltid haft den prioriteringen att vi ska göra saker ihop, resa, åka på spa, hoppa fallskärm osv.
Här kommer lite bilder på oss från alla våra resor!

Santorini 2010:

Cypern 2011:

Barcelona 2011:

Mallorca 2013:

Istanbul 2013:

Kreta 2014:

Rom 2014:

Av Emma Welinder - 6 augusti 2015 16:28

Hej! Då fortsätter vi på dag två som var i tisdags. Vi packade ihop allt och började paddla vidare. Stannade för lunch på en ön, spelade lite Skip Bo och fortsatte sen till den ö som vi övernattade på andra dagen.

Men först blev det pannkaksfrukost!

Lunch och kortspel

Avkoppling på en sten vid vattnet

Dags för mat

Detta var verkligen lugnet före stormen. På 10 sekunder gick det från vindstilla till storm, regn och åska.

Morgonen efter var där lite vatten i kanoten!

Avslutade paddlingsturen med en sconesfrukost innan vi paddlade tillbaka!

Av Emma Welinder - 5 augusti 2015 16:20

Hejsan!
Nu är vi hemma igen efter två dygns paddling i Immeln. Har verkligen haft tur med vädret med undantag för sista natten. En härlig liten tur har det varit. Kul att komma iväg lite och såå skönt när man kommer hem igen;-)
Här kommer ett gäng bilder från första dagen (i måndags)!

Lunch

Carbonara

Ön vi övernattade på första natten

Godnatt!

Av Emma Welinder - 10 juni 2015 23:15

Hej! Blir ett sent hej idag. Det har varit full rulle hela dagen idag. Först ett besök hos tandläkaren, sen direkt till frisören. Det blev blondering och så klippte jag lugg:-) Blev riktigt nöjd!

Sen åkte jag hem och hämtade Chrille och så åt vi lunch på espresso house. Sen gav vi oss iväg på en roadtrip till Kivik! En bit att köra men väldigt fint. Vi började med att besöka kiviks musteri och handlade massa gott. Sen gick vi en liten vandring upp till stens huvud för att kolla på utsikten. Efter den lilla vandringen körde vi ner till hamnen och åt vars en baguette som vi köpte med oss från mormors bageri i Lund! Så gott!
Orkade inte hela så matade fåglarna med resten.

Nu sitter vi hemma i soffan igen och tittar på Robinson. Så spännande, final imorgon!

Hoppas ni haft en bra onsdag!

Av Emma Welinder - 27 april 2015 21:30

Hallå! Ja herre Gud vad jag har varit trött idag. Hade en föreläsning kl åtta imorse där jag fick kämpa för att hålla mig vaken. Väl hemma kände jag mig lite piggare så satte mig och pluggade direkt. Det kändes bra!
På kvällen blev det spinning vilket var skönt, efteråt;-)
Blev riktigt fint väder nu på kvällen också. Man påminns att det inte är långt till sommarlovet nu. Imorgon om 5 v skriver jag sista tentan innan sommaren, sen blir det 13 v sommarlov! Längtar!! Även om det inte blir någon utomlandsresa detta året så har vi lite roligt inplanerat!

Nu blir det sängen väldigt väldigt snart! Sov gott!

Några somriga favoritbilder:-)
Furulundsskogen 2011/ Cypern 2011/ Kreta 2014 / Barcelona 2011

Av Emma Welinder - 6 december 2014 20:43

Gokväll lördag!
Har pluggat största delen av dagen. Inte så roligt en lördag men skönt att ha det gjort!
Sen blev det städning av lägenheten, plockat undan, vikt tvätt mm. Även lite tv-tittande.
Har provat ett nytt recept på kladdekaka ikväll, verkar som den blev god så får se om en liten stund! Nu har vi precis ätit taco och tittar på the walking dead.

Tänkte visa lite fler bilder från Rom som vi tog med systemkameran! Har sorterat upp dom nu och fört över dom till mobilen:-)

Vinkar från spanska trappan!

En underbart vacker stad!

Nu blir det lördagsmys<3

Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!