emmawelinder

Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Emma Welinder - 31 juli 2015 13:30

Hallå! Igår var det full fart. En timmes promenad innan frukost, tårtbak, fika med svärföräldrarna sen hem och piffa till sig för en kväll i Malmö. Vi, min bror och hans kompisgäng möttes upp på T.G.I Fridays och åt en god middag. Sen gick vi vidare till Big Bowl och bowlade i två timmar och drack goda drinkar. Kvällen avslutades med lite efterfest hos Kim och hans tjej. Mycket rolig kväll!

Imorse så tog jag en löprunda innan frukosten. Sen började vi skriva packlista till paddlingen nästa vecka. Nu ska vi strax hem till Andreas och Carro!
Ha en bra fredag!

Av Emma Welinder - 24 juli 2015 21:21

Hej! Vilken härlig dag vi har haft. Vi började med att åka och handla på förmiddagen. Sen bakade jag en banan och chokladkaka. Väldigt god är den!
På eftermiddagen kom Andreas, Carro, Liam och Elna. Vi fikade på kakan och snackade massa. Så mycket att dom även stannade på middag! Efter maten så gick vi ner till lekplatsen som ligger nära oss. En väldigt mysig och rolig kväll!
Nu ska jag packa inför Halmstad imorgon. Ska bli kul!
Ha en bra helg!

Av Emma Welinder - 22 juli 2015 15:23

Hejsan! Idag har vi spenderat eftermiddagen på landet, närmare bestämt Långaröd. Min mormor och morfar hade ett torp där i många år där vi spenderade en vecka varje sommar, jag, min bror och kusin. Dom sålde det när jag var fjorton (tror jag) och sen dess har man inte riktigt haft vägarna förbi. Men blev sugen på att åka dit och kika så det gjorde vi idag.
När vi kom dit så såg vi att det stod en bil och de nya ägarna satt och åt lunch vid fönstret så dom såg oss direkt och var snabba ut och undrade vilka vi var. Dom var väldigt trevliga och lät oss komma in och titta. Det var sig likt.
Sen promenerade vi längs grusvägen och in i de skogsområden som vi brukade gå i. Rolig!

Nu blir det inte mycket mer aktiviteter idag. Vägde mig imorse och lyckades nå det mål jag satte upp för en vecka sen så blev sjukt glad. Gick ner hela 0,9 kg från förra onsdagen. Har gått ner totalt 3,2 kg nu på drygt 1,5 månad. Det börjar ta sig:-)

Hoppas ni får en bra dag!

Körde även förbi morfars barndomshem som ligger några hundra meter från torpet.

Av Emma Welinder - 19 juli 2015 11:25

Halloj! Ligger och slötittar på Gossip Girl, skönt med en slö morgon. Får bli en runda till gymmet snart. Ska förbereda middag till ikväll också annars så blir det en lugn dag.
Chrille var ju på bröllop igår och skickade bilder hela dagen:-) Såg väldigt fint ut!

Spenderade kvällen hemma hos föräldrarna igår. Vi åt hemmagjord pizza och spelade Skip Bo till kl elva!

Ha en bra söndag!

Av Emma Welinder - 17 juli 2015 14:54

Hejsan! Imorse skulle Chrille flyga till Sthlm så vi var uppe halv sju. Det är jag inte van vid! Körde honom till Sturup och åkte hem och la mig igen;-)
Vid elva åkte jag och mamma ut till Lomma. Det var fint väder på förmiddagen så gäller att passa på!
Nu ska jag bege mig ut på en löptur sen blir det kalas för min morbror som fyller år!
Hoppas ni har en härlig fredag!

Av Emma Welinder - 16 juli 2015 21:47

Hej! Igår kväll var vi hos min mormor och åt middag. Det bjöds på god torsk som min morbror hade fångat!

Idag har vi legat på stranden hela dagen. Tog en morgonpromenad innan som vanligt, och ikväll har vi varit på Sjöbo marknad med chrilles familj.
Nu ligger vi och slappar i soffan. Blir tidig morgon imorgon. Chrille flyger till Sthlm så jag ska köra honom till flygplatsen vid sju.
Ha en bra kväll!

Av Emma Welinder - 6 juli 2015 14:49

Hej! Vilken temperaturminskning det blev under natten. Tanken var ju att sola och bada idag med men det fick bli en långpromenad i Lomma istället. Mille gjorde oss sällskap, han hade tur som slapp bada idag;-)
Nu är vi trötta i benen och har satt oss i soffan för att slappa lite. Jag ska iväg på ett spinningpass ikväll sen blir det hemmagjord potatisgratäng och biffar med pepparsås, mums!
Hoppas ni haft en bra måndag!

Höga vågor

Av Emma Welinder - 1 juli 2015 18:44

Hej! Idag kom sommaren på riktigt. Tyvärr jobbade Chrille så jag satte mig på bussen till Kävlinge. Kände att jag inte ville sitta i lägenheten hela dagen. Så det blev lite solning och gos med mille tills mamma dök upp och sen resten av familjen.
Nu väntar jag på att Chrille ska hämta mig så vi kan åka hem och laga pulled pork. Magen kurrar!
Hoppas ni haft en skön dag!

Välkommen till min blogg!
Emma heter jag och är 23 år. Jag bor i Lund tillsammans med min fästman där jag studerar på LTH till Civilingenjör i kemi. Mina intressen är att träna, baka, shoppa, fotografera och såklart umgås med mina vänner och familj!